• 0

Ideeën voor nieuw pand?

Volgende maand word er begonnen aan de bouw van mijn nieuwe locatie

300 vierkante meter kantoor ruimte verdeeld over twee verdiepingen.

 

Nu moet dit natuurlijk ingericht worden, maar wat te kiezen. Kleurstelling is wel al besloten. (blauw) maar verder weet ik het eigenlijk niet. Nu kan ik wel iemand in huren die dit allemaal bepaald maar het lijkt mij leuker om eens te kijken wat er uit higherlevel komt, zodat wanneer het pand word geopend en je bij de opening aanwezig bent iets ziet van jouw idee.

 

Het pand beschikt over een kelder van 30 vierkante meter, een eerste kantoor unit ook van 30 vierkantemeter, en daarachter een unit van 80 vierkantemeter. Op de eerste verdieping een kantoor van 30 vierkante meter en daarachter weer een ruimte van 80 vierkante meter.

 

In het gebouw komt een NOC, IT opleidings centrum en wat kleine units.

 

Iemand enig idee? Windmolens op het dak, zonnecollectoren. led verlichting in de kantoren etc.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Vraag je om suggesties voor het interieur of exterieur?

 

Wat is de functie van het pand: kantoorverzamelgebouw, primair opleidingscentrum, IT, divers?

 

Wil je een specifieke uitstraling: in het verlengde van je bedrijfsimago, een collectief idee, iets unieks of juist neutraal, milieuvriendelijk, innovatief, open, gesloten?

 

Kun je je voorstellen dat het pand een object op zich is? Hoe zichtbaar is het? Pandbrand!

 

Hoe sluit het op de omgeving aan? Wat gebeurt er in de periferie: parking, groen, enz...

 

 

Overigens leuke vraag voor het forum! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Wat er naar mijn mening veelal ontbreekt bij bedrijven zijn de her en der wat meer geplaatste hang tafeltjes waar mensen spontaan staand even een korte babbel kunnen maken met al of niet met een kop koffie er bij.

 

Wellicht creeërt het wat rumoer doch altijd beter dan koffie drinken op de werkplek waar geen kruis bestuiving plaats vind.

 

Perry

Link naar reactie
  • 1

Wow, wat goed dat je een eigen pand kunt gaan bouwen!

 

Logischerwijs is je pand een hét uithangbord van je bedrijfspersoonlijkheid. Als marketing/communicatiepersoon vind ik het altijd erg jammer als organisaties bij het bouwen en inrichten van hun kantoor hun bedrijfspersoonlijkheid, hun eigen identiteit niet gebruiken.

 

Waar je visuele huisstijl, je website, je visitekaartje, je personeel en je producten of diensten aan je klant duidelijk maken waar je organisatie voor staat, doet een kantoorgebouw dat natuurlijk nog veel sterker. En als je je als klant op basis van deze uiterlijkheden een beeld hebt gevormd van de partij waarmee je zaken doet, is het echt shockerend als de sfeer, de vormgeving en de inrichting van het kantoor van je leverancier iets totaal anders is dan wat je uit zijn logo/huisstijl/persoonlijke contacten zou opmaken. Zo'n clash zou ik in elk geval proberen te voorkomen! De keuze van de (juiste) kleur blauw, is uitgaande van je website alvast een goede keuze, maar let dan wel op dat het totaal niet te koud overkomt (tenzij dat bij je bedrijf past, bijvoorbeeld als je juist erg zakelijk bent in je contacten).

 

Als je daarnaast het milieu een warm hart toedraagt en dat in je pand, maar dan ook in de ziel van je bedrijf kunt vervlechten, geeft dat nog eens een extra dimensie. Een organisatie is mensenwerk en dat zou ik zeker laten zien! Misschien is het ook leuk om in het kader van je blauwe huisstijl, je milieu-idee en de lokale context, iets met water in en om het gebouw te doen?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad een grote stap maar ik kan niet anders. Het pand wil ik enigzins apart inrichten zo word het logo in 3d uitgevoerd met speciale led verlichting.

 

We nemen eigenlijk overal led verlichting. Het pand word gebruikt als netwerk operation center, IT en opleidingscentrum. In het NOC komt een breedbeeld TV van 5 bij 2 meter. (kan ook een beamer worden zijn we nog niet uit)

 

Verder denk ik dat de ruimte veel open zal zijn. Er zal veel staal worden gebruikt. Systeemplafond weet ik niet, vind ik nogal afgezaagd.

 

Al met al weet ik het eigenlijk niet, misschien toch maar Ikea meubels :)

Misschien cradle to cradle

 

Bijgevoegd een immpressie tekening.

Link naar reactie
  • 0

Voor LED verlichting kunnen wij advies geven en je architect de juiste aantal (LED) lampen laten berekenen.

Dit jaar nog wordt er een nieuwe Brand naast Osam en Philips gelanceerd. Wij zijn één van de partners die zich richt op professionele toepassingen van LED.

 

Als je belangstelling hebt stuur ik je graag informatie over onze LED range.

 

Mvg Ramon Siebke

IGP Business Support

 

 

 

Geen leverancier maar uw partner in business / www.china-eurotrade.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.