• 0

marketing administratiekantoor...

Naast mijn studie werk ik op een administratiekantoor waar ik naast administreren ook iets aan onze marketing probeer te doen.

 

Nu had ik bedacht om zoveel mogelijk kapsalons in onze omgeving te benaderen met een prachtige brief waarin een gratis QuickScan aangeboden wordt!

Daarnaast een mooi belscript gemaakt en ik zag het al helemaal voor me... Gezellig de briefjes nabellen en afspraken inplannen om de gratis QuickScan op locatie uit te voeren.

Natuurlijk had ik gedacht dat iedereen zou komen met het argument dan de boekhouding al wordt gedaan of uitbesteed. Máár de QuickScan is gratis en het is een mooi middel om de eigen administratie en de administrateur te evalueren. Bovendien is hij gratis dus wat heeft men te verliezen dacht ik...

 

Vanmorgen vol goede moed begonnen met de eerste 40 brieven na te bellen... Had mn agendaatje al klaar liggen om alles in te plannen en ik had er helemaal zin in. Tot ik de eerste 5 mensen gebeld had... NIET GEINTERESSEERD, IK STAP SOWIESO NIET OVER...

De moed zakte me letterlijk én figuurlijk in de schoenen! Heb ze alle 40 opgebeld maar er nog niks uitgekomen. Morgen bel ik er nog 4 van deze 40 na want zij wilden nog graag even overleg plegen, maar ook dit zie ik nu somber in...

 

Nu kan ik nog wel een paar honder brieven de deur uit doen, maar denk dat het weinig zin gaat hebben? Bovendien gaat mijn humeur er behoorlijk aan met deze belsessies...

 

Ben al na aan het denken om een andere weg in te slaan, maar met mijn altijd-te-positieve-inzichten ben ik bang op weer een nieuwe grote teleurstelling...

Misschien dat iemand hier nog nuttige tips of ideeen over heeft waardoor ik weer een beetje de goede weg op kom?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bovendien is hij gratis dus wat heeft men te verliezen dacht ik...

 

Gratis betekent misschien geen geld, maar het kost iets anders. Het kost tijd, het leidt af, openbaren van cijfers aan een vreemde, het blijvende nabellen, de smet op de relatie met de huidige administrateur. Heb je deze zaken ondervangen in je voorstel?

 

De QuickScan zou op locatie uitgevoerd worden waardoor het voor de potentiele klant het minimale aan tijd zou kosten. Bovendien is alles geheel vrijblijvend en zitten ze dus nergens aan verbonden...

Probeer het zo aantrekkelijk mogelijk te maken!

 

Het probleem is dat iedereen natuurlijk al iets geregeld heeft voor zijn of haar administratie... maar toch moet er ergens een openingetje zijn voor ons?

Link naar reactie
  • 0

Zet voor de aardighied nou eens de huidige klanten op een rij die uiteindelijk er voor zorgen dat jullie nu kunnen blijven bestaan. Zoek uit wat die klanten met elkaar gemeen hebben. Kan zijn regio, branche, maar ook dat die relaties mogelijk vanuit een bepaalde bron zijn binnen gekomen.

 

Vandaar uit associaties maken met bedrijven die je ook echt als klant wilt en wellicht het zelfde pad bewandelen of meer professionaliseren.

 

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom neem je niet een abonnement op het adressenbestand van de Kamer van Koophandel en selecteer je daar alleen de starters? Die hebben een concrete behoefte, en de meeste ondernemers zijn of voorzien, of doen het zelf. Ik zou ook niet zomaar overstappen naar een andere boekhouder.

 

En waarom kies je voor een bepaalde branche? Waarom niet breder?

Link naar reactie
  • 0

Waarom neem je niet een abonnement op het adressenbestand van de Kamer van Koophandel en selecteer je daar alleen de starters? Die hebben een concrete behoefte, en de meeste ondernemers zijn of voorzien, of doen het zelf. Ik zou ook niet zomaar overstappen naar een andere boekhouder.

 

En waarom kies je voor een bepaalde branche? Waarom niet breder?

 

In eerste instantie dacht ik ook aan de starters. Maar is het niet zo dat als die adressen bekend zijn via de KVK de bedrijven al in een fase zitten waarbij ze hun wijze van administreren al bepaald hebben?

Link naar reactie
  • 0

 

In eerste instantie dacht ik ook aan de starters. Maar is het niet zo dat als die adressen bekend zijn via de KVK de bedrijven al in een fase zitten waarbij ze hun wijze van administreren al bepaald hebben?

 

Lang niet allemaal, het aandeel zoekende zal in ieder geval groter zijn dan onder gevestigde ondernemers, en als je een heldere proposieite hebt met goede verkoopargumenten zijn degenen die al een richting zijn ingeslagen misschien ook wel over te halen om het anders te doen.

 

Waarom ontwikkel je geen 'bizner'-pakket: boekhouden via de online tool van Bizner, en jullie verzorgen de noodzakelijke aangiften. Dat is een uniek aanbod.

Link naar reactie
  • 0

Waarom neem je niet een abonnement op het adressenbestand van de Kamer van Koophandel en selecteer je daar alleen de starters? Die hebben een concrete behoefte, en de meeste ondernemers zijn of voorzien, of doen het zelf. Ik zou ook niet zomaar overstappen naar een andere boekhouder.

 

En waarom kies je voor een bepaalde branche? Waarom niet breder?

 

Ik heb gezocht naar het abonnement waar je hierboven over spreekt, maar kan deze niet vinden op de site van de KVK.

Wel kun je zelf aan de hand van een aantal criteria (starters/nieuwe inschrijvingen, regio, branche, periode etc) een lijst krijgen van starters en/of nieuwe inschrijvingen.

 

Maar veel bedrijven zijn ingeschreven onder enkel een naam waaruit je niet veel op kunt maken. Niet in welke branche ze actief zijn of hoeveel personen er werkzaam zijn. Dit is wel makkelijk om te weten denk ik voordat we ze gaan benaderen. Niet dat we een bedrijf benaderen waarbij achteraf blijkt dat we hun grootte helemaal niet aankunnen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom juist alleen kapsalons?

 

Ik probeer de marketing zoveel mogelijk zelf te regelen. Als ik alle verzonden brieven na wil bellen kan ik er niet meer dan 40 tegelijk verzenden.

Ik heb één specifieke, op kapsalons gerichte, brief opgesteld en deze verzonden naar de eerste 40 uit mijn lijst.

Ik moest ergens een afbakening maken en het leek mij het makkelijkst om dit te doen aan de hand van branche.

 

Ben nu inderdaad aan het kijken voor de starters... misschien een betere ingang!

Link naar reactie
  • 0

 

Wel kun je zelf aan de hand van een aantal criteria (starters/nieuwe inschrijvingen, regio, branche, periode etc) een lijst krijgen van starters en/of nieuwe inschrijvingen.

 

Maar veel bedrijven zijn ingeschreven onder enkel een naam waaruit je niet veel op kunt maken. Niet in welke branche ze actief zijn of hoeveel personen er werkzaam zijn. Dit is wel makkelijk om te weten denk ik voordat we ze gaan benaderen. Niet dat we een bedrijf benaderen waarbij achteraf blijkt dat we hun grootte helemaal niet aankunnen!

 

 

De branche kun je achterhalen door de Bik-code. Daar kun je ook op selecteren als je een adressenbestand gaat samenstellen.

 

van kvk.nl:

http://www.kvk.nl/handelsregister/021_Bedrijfsinformatie/adressenbestand/Adressenbestand.asp

 

Een adres kan onder meer bestaan uit:

 

 

adresgegevens;

branchegegevens;

gegevens over contactpersonen;

aantal werkzame personen;

telefoonnummer.

 

 

Wat zijn de mogelijkheden?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een adressenbestand op te vragen:

 

Eenmalige levering

Wilt u eenmalig een adressenbestand opvragen? Zo'n bestand stelt u zelf samen op basis van verschillende criteria (regio, branche en dergelijke). Afhankelijk van het doel waarvoor u de adressen wilt gebruiken, zorgt u zelf voor de optimale selectie. Naast het adres kunt u kiezen voor rubrieken als bedrijfsactiviteit, aantal werkzame personen, telefoonnummers en bestuurders.

 

Regelmatige leveringen

U kunt ook regelmatig adressen geleverd krijgen met het mutatie abonnement. U krijgt dan wekelijks of maandelijks alle wijzigingen door op een basisbestand dat u eerder zelf hebt samengesteld. Zo houdt u uw adresgegevens up-to-date.

Link naar reactie
  • 0

Starters is ook niet echt een goeie selectie. Die hebben behoefte aan veel, maar doorgaans budget voor weinig.

 

De gedachte om eens één specifieke branche aan te schrijven is een goeie, mits je aanbod afgestemd kan worden op een specifieke behoefte die aansluit bij jullie specifieke expertise. Je zou ook kunnen denken aan al die quasi non-profit instellingen in je omgeving, of medische bedrijfjes - als die tenminste hun administratie uitbesteden. Kun je daar de voor- en nadelen van op een rijtje zetten? Administratie: zelf doen of uitbesteden...

 

Wat me verder opvalt is dat veel administratiekantoren met een functioneel verhaal komen, terwijl heel weinig aanbieders sfeer proberen te creëren door eens goed te kijken naar de grafische presentatie.

 

Het is doorgaans erg saai.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een tip die ik je kan geven is:

 

Directe benadering. Jullie bedrijf heeft, net zoals ieder ander bedrijf, USP's. Door een directe benadering, die je kan doen via de telefoon ( gewoon koud opbellen en een gesprek aanknopen) of gewoon een bezoek aan de kapsalons ( het is een soort "winkel" en je bent vrij om daar naar binnen te stappen). Hierdoor heb je zelf het gesprek in de hand en kan je een stuk gemakkelijker het voordeel van jullie bedrijf naar voren brengen.

 

Je kan door het oogcontact en de houding ( wat je bij een persoonlijk gesprek hebt ) van de leidingevende/inkoper direct merken hoe het gesprek overkomt op de andere partij. Dit schept wederom kansen, stel vragen en weerleg de antwoorden met een nieuwe vraag om er achter te komen wat daadwerkelijk belangrijk is voor je potentiele klant.

Match deze punten met de diensten van jouw bedrijf en speel erop in door bepaalde voordelen die, juist door de persoon zelg aangegeven, voor hen belangrijk zijn.

 

In een telefoongesprek kan je ditzelfde spel spelen door heel goed naar de toon en de punten van de persoon aan de andere kant van de lijn te luisteren.

 

Ik wed dat je op deze manier een stuk effectiever te werk gaat, meteen een persoonlijke band kan opbouwen met je potentiele klanten en ook door deze gesprekken zelf kan merken waarin je gesprek wellicht tekort schiet. Hier leer je weer van en dat kan je later gebruiken bij eventuele nieuwe acties.

 

Even een reactie op het abonnement van de KvK:

 

Ook al zijn het starters, vroeg of laat gaan ze vanzelf boekhouders nodig hebben. Het is niet erg om in een vroeg stadium kenbaar te maken dat je bestaat. Het zijn abonnementen waar je ook zo weer van af bent, dus ik zou zeg probeer het een tijdje en zorg ervoor dat je een goede indruk achterlaat waardoor zij in de toekomst als eerst aan jullie zullen denken. ( investeer in je potentiele klanten en creeer naamsbekendheid )

 

Gr,

 

Floriaan

Link naar reactie
  • 0

Wat ik zou doen is de aandacht richten op heel goed werk af te leveren.

Een administratiebedrijf inschakelen doe je meestal pas indien je ontevreden bent over je huidige administrateur.

En dan is er die tevreden klant van jullie die tegen hem zegt, bel die maar eens op.

Een beetje adverteren kan natuurlijk geen kwaad, maar zoals je merkt geloof ik totaal niet in direct marketing zoals jij die schetst.

Ik zou me focussen op het goed werk afleveren.

En adverteren (ook via internet) is belangrijk, en vertel daarbij wat jullie kracht is, waarin onderscheiden jullie je van de concurrenten.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.