• 0

Commercial reclame op web site

Goede middag,

ik verontschuldig mij dat dit bericht niet direct met innovatie te maken heeft, en begrijp dan ook als dit topic eventueel gesloten wordt door een beheerder.

 

Voor een internet-project ben ik op zoek naar adverteerders. Hiermee bedoel ik advertenties die vóór een video weergegeven worden. Ik heb echter drie dagen gebruikt om te zoeken naar een dienst of service die dit levert, maar ik kon alleen standaard website-advertenties (banners) vinden. Waar ik naar op zoek ben is dus een service/dienst die op mijn web site voor de weergave van een video een reclame-filmpje weer kan geven. Dit is nodig om het project te financieren.

Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar 'echte' tv-commercials, maar de informatie over de distributie (voor de commerciële zender wordt dit gedaan door een bedrijf genaamd IP) is schaars.

Mijn vraag was dus; weet iemand een bedrijf/service/dienst of iets soortgelijks waar dit mogelijk is? Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom.

 

Met vriendelijke groet,

Michiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie :)

Het probleem is alleen, dat ik de video content zelf (vanaf mijn eigen website en server) wil aanbieden. Het gaat om een entertainment-programma.

 

Edit:

bovendien zie ik dat je voor TV4B moet betalen, en ik wil er juist geld mee verdienen ;) Dus tenzij ik je bedoeling verkeerd begrepen heb, is het zowiezo geen optie.

 

Michiel

Link naar reactie
  • 0

Snap ik iets niet ?

Je kunt door middel van een eenvoudig stukje code de videostream op je eigen site presenteren.

De hosting zou in dit geval plaats kunnen vinden op de site van TV4B.

 

De bezoeker van jouw site ziet dan de video op jouw site !

 

Meer info in de FAQ op de site van TV4B.

 

Neem anders even rechtstreeks contact met ze op.

Link naar reactie
  • 0

Reclame voor een filmpje kun je ook aan de video zelf toevoegen toch ?

 

Of moet het wisselende reclame zijn ?

Misschien kun je dan met wisselende codes voor filmpjes werken.

 

Anders wordt het gedoe met FLASH denk ik ?

Maar op dat vlak heb ik slechts de klok horen luiden.

Wel weet ik dat veel van dat soort oplossingen problemen geven bij de gebruiker doordat ze weer niet de juiste drivers hebben geinstalleerd.

 

Ow ik zie nu ook dat de TS er als eis aan toegevoegd heeft dat hij gratis geld wil verdienen, tja ............

Link naar reactie
  • 0

Ik gok dat je bent aangewezen op partijen als WebAds, Adfactor etc. om echt je pre-rolls te kunnen vullen. Er is naar mijn wetenschap nog geen partij waarbij het net zo laagdrempelig is als Adsense.

 

Stel je nog eisen aan het soort ad (alleen CPM)?

 

Wellicht is het een idee (wanneer je een fixed-size player gebruikt) om standaard ads te integreren als pre-roll. Dit zou een bannerpool kunnen zijn met 336x280 formaten, of 300x250. Deze bieden heel veel partijen aan die wel redelijk plug&play zijn.

 

Ik zou beginnen met het maken van een pre-roll applicatie waar je meerdere soorten advertenties van meerdere aanbieder in kan zetten zonder veel moeite. Kun je in de toekomst makkelijk omschakelen en kun je meerdere aanbieders testen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0
Ow ik zie nu ook dat de TS er als eis aan toegevoegd heeft dat hij gratis geld wil verdienen, tja ............

Ik wil geen gratis geld verdienen. Ik wil voor het weergeven van de video een advertentie weergeven, waar de adverteerder mij voor betaald. Dat is heel iets anders dan 'gratis' geld ;)

 

Een voorbeeld waar dit bijvoorbeeld bij wordt gedaan, is de website Uitzendinggemist.nl. Deze maken gebruik van de Ster reclames. Dit is zo'n beetje onmogelijk (Ster regelt de reclames voor NL 1, 2 en 3), maar een zelfde concept zou toepasbaar moeten zijn, mits de juiste partij (drde die dit regelt) of adverteerders (direct met adverteerders werken) gecontacteerd kunnen worden.

 

Het gaat dus vooral om de werking van de adverteerders, hoe die gecontacteerd (etc.) kunnen worden. De implementatie op de website is verder geen probleem.

 

Michiel

Link naar reactie
  • 1
Ik wil voor het weergeven van de video een advertentie weergeven, waar de adverteerder mij voor betaald.

 

Punt één: lees nou eerst eens goed wat je zelf opschrijft, want het is amper te begrijpen.

 

Als ik het goed snap, wil jij op je website commercials vertonen - gekoppeld aan de videos die je zelf gaat uitzenden. Nou zijn er wel allerlei banner-bemiddelaars, maar geen STER/IP voor websites. Dat kun je zelf opzetten als een soort webster, maar dan moet je al die mediabureau's af om je kanaal te promoten.

 

Misschien ziet TV4B er wel brood in...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Als ik het goed snap, wil jij op je website commercials vertonen - gekoppeld aan de videos die je zelf gaat uitzenden. Nou zijn er wel allerlei banner-bemiddelaars, maar geen STER/IP voor websites. Dat kun je zelf opzetten als een soort webster, maar dan moet je al die mediabureau's af om je kanaal te promoten.

 

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Jammer dat hier geen bedrijven voor zijn die dit doen. Ik denk dat zelf een dergelijk iets opzetten een te grote onderneming is. Sterker nog, het kan als apart bedrijf uitgevoerd worden (ideetje misschien?).

Bedankt voor jullie informatie. Ik ga kijken naar andere manieren van adverteren. Mocht iemand nog iets weten, dan hoor ik het graag.

 

Michiel

Link naar reactie
  • 0

Snap ik iets niet ?

Je kunt door middel van een eenvoudig stukje code de videostream op je eigen site presenteren.

De hosting zou in dit geval plaats kunnen vinden op de site van TV4B.

 

De bezoeker van jouw site ziet dan de video op jouw site !

 

Meer info in de FAQ op de site van TV4B.

 

Neem anders even rechtstreeks contact met ze op.

 

Merkava, dank voor de tip...

de (on)mogelijkheden staan met name beschreven op de Channels pagina van TV4B.

Uiteraard kunnen we de streaming hosting voor dit soort initatieven verzorgen.

Voorzover ik weet doet videostrip, super goed partij overigens, dit soort zaken ook, maar dan moet je wel hoge volumes kijkers hebben of kunnen trekken.

Succes!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.