Verbazingwekkend goedkoop printen met kleuren laser.

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een half jaar een kleurenlaserprinter en die bevalt perfect. Ik zag een test in Computer Totaal en ging op zoek naar een Minolta 2500W. Via Tweakers.net kwam ik op Azerty.

http://tweakers.net/pricewatch/150233/konica-minolta-magicolor-2500w-(a4-20-5ppm-usb-20).html

Op Ebay is de printer te koop (Duitsland). Als bedrijf koop je hem ICL voor 200 Euro inclusief verzenden.

 

Nadeel van de printer is de woekerprijs van de cartridges (70-100Euro ps!). Die zijn zo hoog dat het veel goedkoper is een nieuwe printer te kopen! (over maatschappelijk verantwoord ondernemen gesproken)

Oplossing is navullen:

Bij (o.a.)Tintotech in Duitsland (http://www.tintotech.de/) koop je een set navultoner (voor 5000 pag) inclusief chips voor 115 Euro. Bij deze cardridges zit er al een gat met stop zodat navullen een fluitje van een cent is. Het enige wat je moet doen is zorgen dat de chips goed vast zitten (ervaring). Dat kan alleen met een kleine sterschroevendraaier. Bij correct gebruik blijft de 2 jaar on site garantie gewoon gehandhaafd. Laatste bevestigd door Konica Minolta zelf.

In de nieuwe printer zit voldoende toner voor 1500 pagina’s en de navul is voor 5000 pagina’s. Bij elkaar dus voor 6500 pagina’s met een totaalprijs van 315 Euro een prijs van 4,8 ct per pagina. Bij een 2e keer navullen gaat de prijs zelfs naar 3,7 ct per pagina.

 

Link naar reactie

Tsja, het heeft natuurlijk wel met ondernemen te maken. "Hoe houd je je operationele kosten zo laag mogelijk" zou een naam kunnen zijn voor een verzameltopic.

 

Andere te behandelen onderwerpen zouden kunnen zijn:

waar tank je goedkoop diesel?

wie weet er nog een scherpe cup-a-soup aanbieding?

welke pakketvervoerder is scherp geprijsd in pakjes tot 5 kilo?

welk abonnement voor mijn gsm, internet etc

 

Om even terug te gaan on-topic (kan dat eigenlijk wel in een off-topic post ;D).

 

Laserprinten is inderdaad een kostenefficiente manier van printen bij een zakelijk printvolume. Zelf gebruik ik een Kyocera FS 820 voor het zwart-wit A4 printwerk. Die heeft een gescheiden drum en toner systeem. Dat geeft een aantrekkelijke kostprijs en milieutechnisch een goed gevoel. Het (incidentele) kleur en grootformaat printwerk besteed ik uit.

 

Of het bijdraagt aan Higherlevel om hierover te posten??

 

Link naar reactie

Bedankt voor de tip!

Ik print redelijk veel en ben halverwege 2007 overgestapt op een kleurenlaser van Epson, die in de aanschaf al een korting had van 50% (model 'ging er uit').

Ik gok dat er nu meer dan 2000 vel doorheen gegaan is en de toners zijn nog steeds niet leeg, maar ik vrees idd voor vervangingsaankoop toners. E 70 - 100 is 't ongeveer wel, en dan heb ik er vier nodig.

Dus nogmaals, zelf bijvullen: het is allicht te proberen!

 

Daarvoor gebruikte ik zo'n 4 in 1 apparaat van HP, maar die gaf na twee jaar toch flinke papierstoringen. Die apparaten zijn NIET geschikt voor meer dan 10 printjes per week, vooral als 't meerdere pagina's tegelijk zijn.

 

Kostenbesparing op verzenddozen: goedkoper dan bij www.binpac.nl ben ik 't nog niet tegengekomen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Samsung CLP 300n is ook een goede. Er zit ook een netwerkkaart in, neemt weinig ruimte dus ideaal voor een klein bedrijf. Ik heb hem een aantal maanden geleden gekocht, toen hij in combinatie van een digitale camera € 210 kostte. Digitale camera verkocht aan een kennis voor € 100 (t.w.v. € 120).

 

Het was een koopje en ben er zeer tevreden mee. Weet alleen niet of hij in gebruik heel goedkoop is.

Link naar reactie

Ik zie een cooperatieve inkoopverenning voor kleine zelfstandigen aankomen. ;D

 

 

Ik heb daar inderdaad ook wel eens aan zitten denken. Lijkt mij een toch een behoorlijk potentieel te hebben.

Heb er zelf geen tijd voor.......anders ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.