• 0

Welk ministerie adviseren jullie mij voor een idee aan te bieden?

Hallo allemaal,

 

Ik ben op dit moment bezig van een idee een plan te maken. Het idee is op dit moment als volgt:

Stel, je kunt in de toekomst alleen nog maar je OV-kaart krijgen wanneer je genoeg beweegt. Er komt een soort puntensysteem (afhankelijk van de afstand tussen je school en waar je woont) waarbij je elke dag dat je de fiets neemt met een geregistreerde fietscomputer (kilometerteller) punten krijgt of moet sporten bij een sportvereniging. Deze punten zijn dan inwisselbaar voor je OV jaarkaart. Daarbij moet je elk jaar tenminste een aantal punten bij elkaar bewegen op de fiets of bij een sportschool en/of sportvereniging bij jou in de buurt. In plaats hiervan zal dan ook de OV-kaart, die in alle opleidingen van niveau 3 (MBO) en hoger, de lening hiervan, dus de schuld vervallen. Maar je kunt ook kiezen om leuke cadeau's te ontvangen in plaats van je OV kaart.

 

Nu vroeg ik mij echter af, wanneer ik dit idee volledig heb uitgewerkt... Naar welk ministerie moet ik het eigenlijk sturen? Het zou wat mij betreft bij 2 ministeries terecht kunnen, namelijk bij Onderwijs, maar ook bij Volksgezondheid, Welzijn en Sport... Wat is hierin het beste denken jullie?

 

Je vind trouwens hier de resultaten van de multi-be-choice vragen die tot nu toe beantwoord zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

wellicht een tip voordat je het aan gaat bieden bij een ministerie:

 

Ik heb mijn OV nodig omdat het reizen anders erg prijzig is (Brabant - Groningen). Uiteraard ga ik vanuit Groningen iedere dag met de fiets naar school. Voor het aantal punten hoef ik ook niet bang te zijn, zet mijn vraagtekens bij de uitwerking van het plan (zoals ik het nu kort lees).

 

Stad > fiets gestolen (komt regelmatig voor) > kilometers weg > geen ov meer?!

 

Ik wens je echter nog veel succes met het uitwerken van het plan!!

 

{edit}

was nog vergeten toe te voegen waar het eigenlijk om ging:

 

Voor OV-studentenkaarten moet je bij de IB-groep zijn, en die werken in opdrcht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)

 

Dus wellicht dat je het daar eerst kan proberen.

 

Eerder ook een vraag gesteld aan Postbus 51, het duurt even, maar zij sturen het door naar het juiste ministerie.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

wellicht een tip voordat je het aan gaat bieden bij een ministerie:

 

Ik heb mijn OV nodig omdat het reizen anders erg prijzig is (Brabant - Groningen). Uiteraard ga ik vanuit Groningen iedere dag met de fiets naar school. Voor het aantal punten hoef ik ook niet bang te zijn, zet mijn vraagtekens bij de uitwerking van het plan (zoals ik het nu kort lees).

 

Stad > fiets gestolen (komt regelmatig voor) > kilometers weg > geen ov meer?!

 

Ik wens je echter nog veel succes met het uitwerken van het plan!!

 

{edit}

was nog vergeten toe te voegen waar het eigenlijk om ging:

 

Voor OV-studentenkaarten moet je bij de IB-groep zijn, en die werken in opdrcht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)

 

Dus wellicht dat je het daar eerst kan proberen.

 

Eerder ook een vraag gesteld aan Postbus 51, het duurt even, maar zij sturen het door naar het juiste ministerie.

 

Er zijn op dit moment van het idee zelf nog flink wat haken en ogen. Sowieso is "fietsen" slechts een voorbeeld. Natuurlijk moeten alle vormen van beweging gelden in een dergelijk plan. En het moet niet zo zijn dat bijvoorbeeld jongeren met een lichamelijke beperking, de dupe worden van dit plan of jongeren die verder dan 50 kilometer wonen dat zij geen grotere beperking van hen OV krijgen omdat ze anders te weinig aan sport/beweging doen. Dus het zijn allemaal nog dingetjes om over na te denken.

 

Ik weet dat de Informatie Beheer Groep over de OV-kaart gaat, maar dit idee heeft van beide kanten wat en moet denk ik in dat geval echt naar Den Haag toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je willen adviseren om het niet via postbus51 te doen. Je zult wel antwoord krijgen uiteindelijk, maar er zal amper een naam onder staan. Je moet proberen een direct lijntje te krijgen bij het ministerie van onderwijs. Want, even cru gezegd, die miep van postbus51 zal je niet doorverwijzen naar de juiste persoon, de persoon die zich daadwerkelijk over jouw plan zal buigen. Je komt dan ergens op de grote stapel terecht!

 

Zoek in je netwerk iemand die bij dat ministerie werkt, het zal je een hoop bureaucratie en tijd schelen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Gewoon zorgen dat het op het bureua van Rouvoet komt.

 

André Rouvoet is sinds 22 februari 2007 vice-premier en minister voor Jeugd en Gezin in het vierde kabinet-Balkenende.

 

Die wil vast nog wel even scoren met zo'n idee. Cc-tje naar de media met het bericht dat je het bij Rouvoet gedropt hebt (eerst vriendjes maken bij de media, zonder persbericht)

. Of met de lokale tv-zender in je nek naar Den Haag gaan, ministerie vna VWS binnenlopen en vragen of je het aan Rouvoet mag geven.

 

En niet weggaan voor je dat hebt gedaan.

 

Schrijven:

Programmaministerie voor Jeugd en Gezin

Postbus 16166

2500 BD Den Haag

 

*e-mailadres kan ik niet vinden: wie helpt Romano aan het e-mailadres van rouvoet?*

 

Ik zou het niet 'zomaar' naar een ministerie sturen. Dat lijkt me de ideale gelegenheid om het onderin een bureaulade te doen verdwijnen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben op dit moment bezig van een idee een plan te maken. Het idee is op dit moment als volgt:

Stel, je kunt in de toekomst alleen nog maar je OV-kaart krijgen wanneer je genoeg beweegt. Er komt een soort puntensysteem (afhankelijk van de afstand tussen je school en waar je woont) waarbij je elke dag dat je de fiets neemt met een geregistreerde fietscomputer (kilometerteller) punten krijgt of moet sporten bij een sportvereniging. Deze punten zijn dan inwisselbaar voor je OV jaarkaart. Daarbij moet je elk jaar tenminste een aantal punten bij elkaar bewegen op de fiets of bij een sportschool en/of sportvereniging bij jou in de buurt. In plaats hiervan zal dan ook de OV-kaart, die in alle opleidingen van niveau 3 (MBO) en hoger, de lening hiervan, dus de schuld vervallen. Maar je kunt ook kiezen om leuke cadeau's te ontvangen in plaats van je OV kaart.

 

Nu vroeg ik mij echter af, wanneer ik dit idee volledig heb uitgewerkt... Naar welk ministerie moet ik het eigenlijk sturen? Het zou wat mij betreft bij 2 ministeries terecht kunnen, namelijk bij Onderwijs, maar ook bij Volksgezondheid, Welzijn en Sport... Wat is hierin het beste denken jullie?

 

Je vind trouwens hier de resultaten van de multi-be-choice vragen die tot nu toe beantwoord zijn.

 

Je kan het beter bij de aanbieder van de OV chipkaart proberen. Misschien als een leuk marketing instrument.

 

De overheid zou ik geen moeite in stoppen tenzij je de indruk hebt in een maatschappij te wonen waarin de overheid zich ook nog eens bemoeit met jouw individuele keuzes voor sporten in het leven.

Wat als je gezond bent zonder sporten?

Wat is je niet kan sporten?

Wat als je medisch gezien niet mag sporten?

 

Veel te complex dus daar ga je als politieke partij kapot aan om zo'n regeling te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je willen adviseren om het niet via postbus51 te doen. Je zult wel antwoord krijgen uiteindelijk, maar er zal amper een naam onder staan. Je moet proberen een direct lijntje te krijgen bij het ministerie van onderwijs. Want, even cru gezegd, die miep van postbus51 zal je niet doorverwijzen naar de juiste persoon, de persoon die zich daadwerkelijk over jouw plan zal buigen. Je komt dan ergens op de grote stapel terecht!

 

Zoek in je netwerk iemand die bij dat ministerie werkt, het zal je een hoop bureaucratie en tijd schelen.

 

Ik heb het nu via Postbus 51 geprobeerd, telefonisch contact opgenomen. Vervolgens kreeg ik het adres en telefoonnummer van Ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, daar naar toe gebeld wie de juiste persoon is en krijg je weer Postbus 51 aan de lijn... Dus dat schiet niet op...

Link naar reactie
  • 0

Gewoon zorgen dat het op het bureua van Rouvoet komt.

 

André Rouvoet is sinds 22 februari 2007 vice-premier en minister voor Jeugd en Gezin in het vierde kabinet-Balkenende.

 

Die wil vast nog wel even scoren met zo'n idee. Cc-tje naar de media met het bericht dat je het bij Rouvoet gedropt hebt (eerst vriendjes maken bij de media, zonder persbericht)

. Of met de lokale tv-zender in je nek naar Den Haag gaan, ministerie vna VWS binnenlopen en vragen of je het aan Rouvoet mag geven.

 

En niet weggaan voor je dat hebt gedaan.

 

Schrijven:

Programmaministerie voor Jeugd en Gezin

Postbus 16166

2500 BD Den Haag

 

*e-mailadres kan ik niet vinden: wie helpt Romano aan het e-mailadres van rouvoet?*

 

Ik zou het niet 'zomaar' naar een ministerie sturen. Dat lijkt me de ideale gelegenheid om het onderin een bureaulade te doen verdwijnen.

 

Ik denk dat dat zeker niet helpt, ik probeer nu iemand te krijgen bij het ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, maar die ambtenaren daar zeggen niet precies hoe ik eraan kom of wie daar mogelijk over zou kunnen gaan.

 

Ik vind het echter wel een leuk idee om zo even een ministerie binnen te vallen. Hoewel ik op dit moment nog moet zeggen dat het plan in ontwikkeling is. Het liefst zou ik nog ongeveer 40 studenten bij mijn enquête die online is, als respondent willen hebben.

 

Weet iemand misschien van hier een contactpersoon op het ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur?

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben op dit moment bezig van een idee een plan te maken. Het idee is op dit moment als volgt:

Stel, je kunt in de toekomst alleen nog maar je OV-kaart krijgen wanneer je genoeg beweegt. Er komt een soort puntensysteem (afhankelijk van de afstand tussen je school en waar je woont) waarbij je elke dag dat je de fiets neemt met een geregistreerde fietscomputer (kilometerteller) punten krijgt of moet sporten bij een sportvereniging. Deze punten zijn dan inwisselbaar voor je OV jaarkaart. Daarbij moet je elk jaar tenminste een aantal punten bij elkaar bewegen op de fiets of bij een sportschool en/of sportvereniging bij jou in de buurt. In plaats hiervan zal dan ook de OV-kaart, die in alle opleidingen van niveau 3 (MBO) en hoger, de lening hiervan, dus de schuld vervallen. Maar je kunt ook kiezen om leuke cadeau's te ontvangen in plaats van je OV kaart.

 

Nu vroeg ik mij echter af, wanneer ik dit idee volledig heb uitgewerkt... Naar welk ministerie moet ik het eigenlijk sturen? Het zou wat mij betreft bij 2 ministeries terecht kunnen, namelijk bij Onderwijs, maar ook bij Volksgezondheid, Welzijn en Sport... Wat is hierin het beste denken jullie?

 

Je vind trouwens hier de resultaten van de multi-be-choice vragen die tot nu toe beantwoord zijn.

 

Je kan het beter bij de aanbieder van de OV chipkaart proberen. Misschien als een leuk marketing instrument.

 

De overheid zou ik geen moeite in stoppen tenzij je de indruk hebt in een maatschappij te wonen waarin de overheid zich ook nog eens bemoeit met jouw individuele keuzes voor sporten in het leven.

Wat als je gezond bent zonder sporten?

Wat is je niet kan sporten?

Wat als je medisch gezien niet mag sporten?

 

Veel te complex dus daar ga je als politieke partij kapot aan om zo'n regeling te maken.

 

Daar zat ik ook aan te denken... echter ligt de OV chipkaart op dit moment al onder vuur... En de vraag is ook, moet de overheid zich bemoeien met het sporten van jeugdigen/ studenten. Ik zou zeggen ja... Ik zie nu al daat veel studenten aangeven dat ze sport te duur vinden en mensen gaan nu eenmaal in de winter/herfst naar buiten om een blokje te gaan joggen. Er zijn dus meerdere opties mogelijk:

- Sportsubsidies

- Stimuleren via de OV kaart (hoe meer je sport, dat je vrije reisdagen krijgt ofzoiet (moet ik nog even goed bij nadenken))

- Via MBO/HBO scholen meer aan sport doen

- Voorlichting/ bewustmaking van sport voor studenten.

 

En de vragen die jij stelt, ben ik nog mee bezig, zoals ik al eerder zij moeten mensen die niet kunnen sporten niet het slachtoffer worden van het systeem.

Link naar reactie
  • 0

Niemand die er bij stilstaat dat een student/ov reiziger geen behoefte heeft aan een overheid die mee kijkt of hij of zij wel voldoende beweegt ?

 

Lijkt mij verstandiger om de mensen zelf aan te sporen meer te bewegen en niet weer de weg van de maakbare samenleving in te slaan, dat is al eerder een dood spoor gebleken.

Link naar reactie
  • 0

Niemand die er bij stilstaat dat een student/ov reiziger geen behoefte heeft aan een overheid die mee kijkt of hij of zij wel voldoende beweegt ?

 

Lijkt mij verstandiger om de mensen zelf aan te sporen meer te bewegen en niet weer de weg van de maakbare samenleving in te slaan, dat is al eerder een dood spoor gebleken.

 

Ja hoor en het plan gekoppeld aan OV lijkt me ook niet echt te realiseren.

Maar was vooral benieuwd hoe het plan vorm gegeven gaat worden.

 

Daarbij, sporten te duur? Op alle scholen (HBO / Universiteiten) waarop ik heb gezeten wordt goedkoop sporten aangeboden (€ 47,- heel het jaar onbeperkt (verschillende) sporten). Lijkt mij dat dit op veel scholen zo geregeld is?!

 

Zoals ik al aangegeven heb, ben ik benieuwd naar de resultaten van het onderzoek en de uiteindelijke uitwerking. maar ik zet er wel mijn vraagtekens bij.

 

Ik mis daarbij (volgens mij) een belangrijke vraag in het onderzoek: de reden waarom men niet sport (indien dit is aangegeven). Nu wordt vooral ingegaan op de mening van wél sporters.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Niemand die er bij stilstaat dat een student/ov reiziger geen behoefte heeft aan een overheid die mee kijkt of hij of zij wel voldoende beweegt ?

 

Lijkt mij verstandiger om de mensen zelf aan te sporen meer te bewegen en niet weer de weg van de maakbare samenleving in te slaan, dat is al eerder een dood spoor gebleken.

 

Helemaal mijn gedachte.

 

Als sporten te duur is werkt de markt nog niet goed en zou er ruimte moeten zijn voor goedkopere alternatieven.

 

Het vermengen van verschillende 'potjes met geld' binnen de overheid is sowieso erg lastig.

Link naar reactie
  • 1

Lokaal houdt zich een welzijnsinstelling bezig met het thema jongeren en beweging. Je zou dus ook de optie uit kunnen werken om een "format" aan te bieden aan een dergelijke lokale organisatie en vervolgens olievlekwerking na te streven of als launching project (dan vertel je in Den Haag over het succes van Veendam bijvoorbeeld ..)

 

Hier een link naar het project ter inspiratie:

 

http://www.puntwelzijn.nl/BOS/index.htm

 

Succes ! Ard

Link naar reactie
  • 0

Dag Romano,

 

ben je al bekend met de Taskforce overgewicht? Vast wel. Die richt zich in ieder geval ook op middelbare scholieren (MBOers?) en noemt altijd balans tussen bewegen en eten.

 

In het hogeronderwijs zijn er ook initiatieven over gezond lunchen i.s.m. cateraars, ik kan je zo snel alleen even niet doorverwijzen...

 

Groet,

 

HIghio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Niemand die er bij stilstaat dat een student/ov reiziger geen behoefte heeft aan een overheid die mee kijkt of hij of zij wel voldoende beweegt ?

 

Lijkt mij verstandiger om de mensen zelf aan te sporen meer te bewegen en niet weer de weg van de maakbare samenleving in te slaan, dat is al eerder een dood spoor gebleken.

 

Ja hoor en het plan gekoppeld aan OV lijkt me ook niet echt te realiseren.

Maar was vooral benieuwd hoe het plan vorm gegeven gaat worden.

 

Daarbij, sporten te duur? Op alle scholen (HBO / Universiteiten) waarop ik heb gezeten wordt goedkoop sporten aangeboden (€ 47,- heel het jaar onbeperkt (verschillende) sporten). Lijkt mij dat dit op veel scholen zo geregeld is?!

 

Zoals ik al aangegeven heb, ben ik benieuwd naar de resultaten van het onderzoek en de uiteindelijke uitwerking. maar ik zet er wel mijn vraagtekens bij.

 

Ik mis daarbij (volgens mij) een belangrijke vraag in het onderzoek: de reden waarom men niet sport (indien dit is aangegeven). Nu wordt vooral ingegaan op de mening van wél sporters.

 

Voor het HBO/ Universiteit is sporten wellicht wel goed geregeld... Echter laat bijna de helft (46%) van de ondervraagden weten dat ze op het MBO zitten, en daar is een dergelijke regeling niet om goedkoop te sporten. Ook geeft 26% aan (op dit moment) dat dit sporten te duur is en 5% van het totaal dat ze geld moeten lenen om uberhaupt te kunnen sporten. Dus best wel extreem in mijn ogen (1 op de 20 studenten dus)

 

Ook, wat jij niet ziet in de link die hier is gegeven, zijn de open vragen. Hierin wordt voornamelijk aangegeven dat het te duur is, geen tijd voor hebben of schaamte voor groepsverband. In dit onderzoek wordt niet naar alleen de wel-sporters gekeken (61%), dus ook wel op de niet-sporters (39%) en dat is dus wel van belang om er goed naar te kijken hoe en wat en waar het precies aan ligt.

Link naar reactie
  • 0

Dag Romano,

 

ben je al bekend met de Taskforce overgewicht? Vast wel. Die richt zich in ieder geval ook op middelbare scholieren (MBOers?) en noemt altijd balans tussen bewegen en eten.

 

In het hogeronderwijs zijn er ook initiatieven over gezond lunchen i.s.m. cateraars, ik kan je zo snel alleen even niet doorverwijzen...

 

Groet,

 

HIghio

Ik ben bekend met het project. Het project richt zich echter voornamelijk op het Voortgezet Onderwijs, niet op het het Middbelbaar Beroeps Onderwijs. Sowieso zijn bedrijven en cateraars steeds meer bezig om producten aan te schaffen onder de "gezonde keuze" logo's.

 

Maar actief met beweging is nog niet het geval...

Link naar reactie
  • 0

Ow ok, dat kon ik inderdaad niet zien. Dacht dat het de gehele enquete was!

Dan is het goed (Y).

 

Succes ermee!

Nee, ik vond het verstandig om alleen de multi-be-choice vragen open weer te geven... Dit omdat in de open vragen ook mailadressen worden genoemd en het dan door iedereen gelezen kan worden. Dat is niet zo fijn voor de respondenten :)

 

Dank je, zal wel lukken komende 2 maanden :)

Link naar reactie
  • 0

Lokaal houdt zich een welzijnsinstelling bezig met het thema jongeren en beweging. Je zou dus ook de optie uit kunnen werken om een "format" aan te bieden aan een dergelijke lokale organisatie en vervolgens olievlekwerking na te streven of als launching project (dan vertel je in Den Haag over het succes van Veendam bijvoorbeeld ..)

 

Hier een link naar het project ter inspiratie:

 

http://www.puntwelzijn.nl/BOS/index.htm

 

Succes ! Ard

 

Dank je voor de tip!

Link naar reactie
  • 0

Ik wil je niet ontmoedigen.....

 

Waar het hier om gaat is niet of het een goed idee is, maar hoe je een publieke instelling die gebonden is aan de aanbestedingsregels proactief engaged, zonder dat het slechts is... dank je voor het idee en tot ziens. Denk aan twee zaken... risico en regels...

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je willen adviseren om het niet via postbus51 te doen. Je zult wel antwoord krijgen uiteindelijk, maar er zal amper een naam onder staan. Je moet proberen een direct lijntje te krijgen bij het ministerie van onderwijs. Want, even cru gezegd, die miep van postbus51 zal je niet doorverwijzen naar de juiste persoon, de persoon die zich daadwerkelijk over jouw plan zal buigen. Je komt dan ergens op de grote stapel terecht!

 

Zoek in je netwerk iemand die bij dat ministerie werkt, het zal je een hoop bureaucratie en tijd schelen.

 

Ik heb het nu via Postbus 51 geprobeerd, telefonisch contact opgenomen. Vervolgens kreeg ik het adres en telefoonnummer van Ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, daar naar toe gebeld wie de juiste persoon is en krijg je weer Postbus 51 aan de lijn... Dus dat schiet niet op...

 

Zoals ik al zei ;)

 

Ik moet toegeven dat de post over het naar de media gaan mij ook wel een goede lijkt. Het is alleen de vraag of je Rouvoet daarmee aanzet tot actie. Ik denk dat de "heren", door Wilders al genoeg in de spotlight gezet worden om actie te ondernemen. Zelf denk ik ook niet dat hij daar zo happig op is, maar meer een zwak zal hebben voor een directere lijn, ipv met mediadruk.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.