• 0

Dekkend verzekeringspakket dochter BV

Dag beste mensen,

 

Ik ben op dit moment bezig met een schoolopdracht voor AOV.

 

Voor deze opdracht moet ik een dekkend verzekeringspakket samenstellen voor een dochter BV welke zich bezighoud met het bouwen van stands voor beurzen.

 

De BV heeft in jaar 1 een geschatte brutowinst van 3,6 milj. uit een omzet van 6,5 milj.

 

De BV heeft een eigen magazijn waar de stands (componenten) worden opgeslagen. Er is voor 4 weken voorraad en word aangevuld met nieuwe componenten welke in het buitenland door een ander bedrijf worden vervaardigd.

Het vervoer naar de beurzen en op-afbouw van de stands word door de BV verzorgd doormiddel van eigen auto's. (GEEN LEASE DUS, Waarde auto's ex BTW: € 275.000,-)

 

Het bedrijfspand is overgenomen van de moeder BV en men betaald hier huur voor.

 

Wie heeft er enig idee welke verzekeringen ik moet afsluiten voor deze dochter BV om het geheel dekkend te maken?

 

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Basis:

 

  • bedrijfsaansprakelijkheid (inclusief zagen en evt lassen..)
  • inventaris/goederen dekking voor magazijn en evt kantoorinventaris + dekking verblijf goederen tijdens beurzen
  • extra kostendekking (bedrijfsschade heeft voor 4 weken herlevertijd weinig zin. Wel eventueel bedrijfsschade of extra kosten toeleverantie risico meeverzekeren)
  • transport (eigen vervoer) dekking inclusief op- en afbouwrisico's

 

Uitgebreid: (specifieke info ontbreekt maar risico's en verzekering zijn wel van toepassing)

 

  • wagenpark verzekering van het (vervoerende) wagenpark
  • transport verzekering inkomende goederen vanuit buitenlandse producent,voorzover niet door die productent franco (incoterms DDU of DDP) geleverd. Kan gecombineerd worden met eigen vervoer dekking
  • huurdersbelangen (verbouwingsverbeteringen voor rekening en risico huurder). Niet erg aannemelijk als moederbedrijf eigenaar van het pand is, maar het komt voor bij harde kostenplaatsenverrekening

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.