• 0

Partnerschap constructie HOTEL! (BV/Ltd.)?

Ik ga dit jaar een Hotel starten met een partner.

 

Ik heb een UK Holding met 2 Ltd's. Wat is de beste constructie om de partnerschap aan te gaan?

 

1) Een derde Ltd oprichten onder mijn Holding en 50% mijn toekomstige compagnon mee laten doen?

 

2) Samen een NL-BV oprichten met mijn toekomstige compagon. Ik zal dan alsnog een 3e Ltd oprichten en 50% aandelen bezitten van de NL BV door mijn nieuwe Ltd.

 

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit moet aanpakken?

HOTEL_CONSTRUCTIE.thumb.JPG.94e66ed6e25f8a156ca421992d73977c.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag vondel

 

Beide opties lijken mij onlogisch omdat de partner nu onderin instapt. Het verschil tussen de Ltd en BV is juridisch en fiscaal verwaarloosbaar, zodat dat geen onderscheid behoeft.

 

Waarom laat je jouw compagnon niet zelf een holding oprichten en die (naast jouw holding) voor 50% laten participeren in de werk Ltd Hotel.

 

Dan ken je zijn holding een managementfee toe waaruit hij salaris, auto, pensioen etc kan regelen. Ook kan dan simpel zijn aandeel in de werk Ltd Hotel verkocht worden middels een belastingvrije aandelenoverdracht.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Vondel,

 

De voordelen liggen m.n. bij jouw partner, zie mijn vorige reactie, maar zijn beslist niet ten nadele van jou. Je kunt in een aandeelhoudersovereenkomst alles vastleggen, of dat nu een participatie via een holding of rechtstreeks in privé is.

 

Zorg wel dat zijn BV of Ltd alleen aandelen verkrijgt in hotel Ltd.

 

Lijkt mij een aantrekkelijkere optie voor jouw compagnon.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.