• 0

Moet ik bijbetalen voor aanpassing website?

Lieve mensen, graag jullie opinie!

 

Ik had een probleem in de code van mijn website, gemaakt door een amateur. Hierop nam ik mailcontact op met een professionele codeerder.

 

Deze codeerder kreeg al mijn website gegevens en kon zo bepalen waar het probleem zat. Hij zei mij een uurtarief van 30 te rekenen en verwachtte een uurtje bezig te zijn. Daarop mailde ik dat hij het mocht oplossen als hij een VAST bedrag van 30 zou berekenen.

Hij maakte daarop een aanpassing op de website met het verzoek dat ik het geld opstuurde. Echter, het probleem was nog maar half verholpen dus heb ik niet betaald. Na 2 weken waarin hij ziek was, druk etc, zei hij dat het probleem moeilijk te verhelpen was endat hij al een uur bezig was geweest, voor verdere aanpassingen moet ik bij betalen. De website is namelijk niet gecodeerd zoals dit type website normaal gemaakt hoort te zijn.

 

Kan hij dit van mij vragen? Als ik wist dat het veel duurder was om het probleem op te lossen had ik nooit voor deze codeerder gekozen, maar een goedkopere weg gezocht. Hij heeft nu dus een uur werk verricht, maar ik heb een wbeiste waar ik nog steeds niks mee kan. Bovendien heb ik nog gevraagd om een vast bedrag. Kan hij zomaar de 'voorwaarden' van deze dienstverlening veranderen, want dat is het in mijn ogen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vreemd om geld op te laten sturen. Maar was hij accoord gegaan met het vaste bedrag? Zo ja: dan dient hij het gewoon in orde te maken en in mijn ogen hoef je dan pas te betalen als het helemaal in orde is. Zo nee: dan is het hem goed recht om meer in rekening te brengen, maar niet zonder te laten hoeveel ongeveer en wat er nog gedaan moet worden.

 

Ik vraag me trouwens af wat het probleem precies is. :)

www.2hd.nl

Link naar reactie
  • 0

Vreemd om geld op te laten sturen. Maar was hij accoord gegaan met het vaste bedrag? Zo ja: dan dient hij het gewoon in orde te maken en in mijn ogen hoef je dan pas te betalen als het helemaal in orde is. Zo nee: dan is het hem goed recht om meer in rekening te brengen, maar niet zonder te laten hoeveel ongeveer en wat er nog gedaan moet worden.

 

Ik vraag me trouwens af wat het probleem precies is. :)

 

Bedankt voor de replies. Opsturen was verzenden via PayPal, heb ik even verkeerd verwoord ;) .

 

Ik had de mail verstuurd met dat hij het mocht fixen voor een vast bedrag van 30 US. Daar direct op kreeg ik geen bevestigend antwoord, maar de reactie dat hij het probleem opgelost had en het geld overgemaakt kon worden...

 

Het website probleem ging om een Wordpress website waarbij custom code verkeerd is geplaatst door de ontwerper. De code was niet beperkt gebleven binnen de theme folder /plugins, waardoor upgrading of verplaatsing van de code onmogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat je bereid bent voor € 30,- fixed price het probleem te laten verhelpen. Als respons zegt hij de werkzaamheden verricht te hebben, waarmee hij in principe aangeeft akkoord te gaan met de prijs.

 

Als het probleem nog niet is verholpen, waarom zou je hem dan moeten betalen? Half werk heeft niemand iets aan. In deze uitleg (ookal komt die slechts van één partij) concludeer ik dat hij zijn werk niet volledig heeft afgerond en er een fixed price van € 30,- is afgesproken. Hij is in gebreke door het niet afronden van de opdracht. Tevens heeft hij geen recht om het tarief te verhogen aangezien jullie een vaste prijs overeen gekomen waren.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat je bereid bent voor € 30,- fixed price het probleem te laten verhelpen. Als respons zegt hij de werkzaamheden verricht te hebben, waarmee hij in principe aangeeft akkoord te gaan met de prijs.

 

Als het probleem nog niet is verholpen, waarom zou je hem dan moeten betalen? Half werk heeft niemand iets aan. In deze uitleg (ookal komt die slechts van één partij) concludeer ik dat hij zijn werk niet volledig heeft afgerond en er een fixed price van € 30,- is afgesproken. Hij is in gebreke door het niet afronden van de opdracht. Tevens heeft hij geen recht om het tarief te verhogen aangezien jullie een vaste prijs overeen gekomen waren.

 

Duideljik antwoord, bedankt!

 

 

Wordpress werkt kant en klaar (out of the box) daar komt geen programmeur aan te pas.

 

Welke functionaliteit wil je?

 

Ik had een custom theme laten maken. Een exacte kopie daarvan gaf een gebroken layout - dat zou zijn omdat ipv alleen in de theme files of plugins ook in de gewone WordPress code aanpassingen gemaakt zouden zijn - volgens de professionele coder. Heb er zelf de ballen verstand van.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.