• 0

klanten werven gaat niet echt vloeiend

Beste ondernemers,

 

Ik had even een vraagje aan jullie.

 

Ik ben reeds begonnen met een koeriers bedrijf (20-11-2007).

 

Nu heb ik klanten nodig om meer inkomsten te krijgen, Ik heb wel al 2 vaste klanten maar dat is niet genoeg om er een beetje van te kunnen leven. Ik kan me wel redden met mijn vaste lasten enz. maar salaris wil nog niet echt opschieten. Nu probeer ik dan klanten te werven door ze op te bellen en te vragen of ze misschien interesse hebben in mijn diensten die ik te bieden heb als bedrijf. Maar ook dat is op niets uitgelopen.

 

Verder heb ik een website laten maken en deze gekoppeld aan google adwords, maar ook dat gaat niet echt zoals ik het had verwacht.

 

Verder adverteer ik bij marktplaats voor wel 25€ per keer dat je een advertientie plaatst. slechts 2 reacties op 1 hele maand waarvan ze allebei zijn afgehaakt.

 

Nu is mijn vraag waar kan ik voor een normale prijs maximaal adverteren en er nog klanten op na houden. Let wel het is een koeriers bedrijf dus in vakbladen adverteren heeft weinig zin denk ik.

 

Website adres is www.c-koerier.nl ik zou zeggen kijk eens rond en misschien heeft iemand van jullie wel tips voor op de website maar naar mijn mening ziet die der vrij proffesioneel uit.

 

Met vriendelijke groeten

Roy Coumans

C-Koerier

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben van mening dat Google Adwords juist een prima medium is om tegen zeer redelijke prijzen te adverteren. Haal je wel voldoende uit je Google Adwords campagne? Hoe hoog is je click trough rate (CTR)? Als deze hoog is, maar je conversies slecht moet je kijken hoe je je website kunt verbeteren.

 

Enkele ideeen ter verbetering:

meer focussen op je sterke punten, meer laten zien over wat je precies doet (diensten) in plaats van "over ons"

Ook zag ik nog een foutje op je website bij tarieven staat in de 2e alinea als u intresse heeft ipv interesse.

 

Ik heb overigens net op koeriersdienst gezocht en zag je advertentie. Ik vond de tekst zelf niet erg pakkend: zorgeloos pakketten verzenden tegen scherpe prijzen. Bij het woord "zorgeloos" moet ik toch weer denken aan al die zorgen die ik eerder heb gehad toen ik iets wilde versturen. Zorg ook dat je in de teksten je sterke punten tov je concurrenten naar voren haalt en wees concreet: hoe scherp zijn je prijzen, hoe snel ben je, waar bezorg je precies?

 

 

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

http://www.ckoerier.com/

http://www.ckoerier.nl/

 

Wil je deze even heel snel registreren, jongeman! Kost geen bal, en die moet je gewoon hebben. ;)

 

Daarnaast.. doe marktonderzoek.. waar zijn je klanten te vinden? Hang posters op stiekem op postkantoren! (grapje.. of toch niet.. ;))

 

Over je site: ziet er zeer degelijk uit maar linker navigatie paneel heeft iets wat counter intuïtief is: als mijn muis over een link gaat dan wijzen de pijltjes weliswaar naar het woord, maar glijden ze onder mijn muis vandaan. Omgekeerd zou beter zijn.

 

Lees wel even je teksten op spelling na:

"Als u intresse"

Interesse is het.

 

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie,

 

Ik bezorg in heel nederland, west europa en benelux.

 

De prijzen zijn 0,48€ cent de kilometer verder heb ik geen uurtarief en start tarief. voor extra adressen reken ik maar 4,50€. dus de tarieven zijn over het algemeen goed.

 

Moet ik deze tarieven dan ook op mijn website plaatsen of is dat geen goed idee.

 

het aantal kliks valt vies tegen in 1 maand 11 kliks ergens haken de mensen dan af op mijn website misschien omdat er ook geen tarieven staan vermeld.

Link naar reactie
  • 0

http://www.ckoerier.com/

http://www.ckoerier.nl/

 

Wil je deze even heel snel registreren, jongeman! Kost geen bal, en die moet je gewoon hebben. ;)

 

Daarnaast.. doe marktonderzoek.. waar zijn je klanten te vinden? Hang posters op stiekem op postkantoren! (grapje.. of toch niet.. ;))

 

Over je site: ziet er zeer degelijk uit maar linker navigatie paneel heeft iets wat counter intuïtief is: als mijn muis over een link gaat dan wijzen de pijltjes weliswaar naar het woord, maar glijden ze onder mijn muis vandaan. Omgekeerd zou beter zijn.

 

Lees wel even je teksten op spelling na:

"Als u intresse"

Interesse is het.

 

 

Succes

 

waar moet ik dan zijn om deze domain namen te registreren?

Link naar reactie
  • 0

Je betoog is helder maar geeft een beetje de indruk dat het allemaal vanzelf moet gaan.

Je hebt geprobeerd middel bellen nieuwe klanten te werven en dat lukte niet direct. Gewoon blijven proberen.

 

Adverteren alleen lijkt me niet genoeg. Zeker niet in een markt met zo veel concurrenten.

 

Als koerier zul je jezelf moeten onderscheiden om klanten te werven.

Doe iets origineels.

Als je toch onderweg bent, waarom niet hier en daar even binnenlopen. Maak een mooi pakketje/envelop en meld je bij de balie. “Hallo, hier is de koerier met een speciale zending”.

Die ‘speciale zending’ is dan een kortingsbon voor dat betreffende bedrijf. Die overhandig je natuurlijk persoonlijk en je geeft direct je visitekaartje af.

Wedden dat ze je niet snel vergeten?

Zeker niet als je de week erna nog even belt.

 

Of verzin iets anders, maar zorg dat je opvalt, dat men je niet vergeet. Wees creatief, je bent vaak op pad, dus doe daar iets mee.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu voel ik me een beetje bekocht als ik op je website op "tarieven" klik en vervolgens moet ik alsnog een mailtje gaan sturen om die prijzen te krijgen. Een zoeker op internet wil snel de juiste informatie. Dus ik zou zeggen: zet ze op je website zeker als ze zo concurrerend zijn.

 

En sterker nog: vermeld ze niet alleen op je website maar vooral ook in je advertentietekst van Google Adwords.

 

Wat de prestaties betreft: 11 kliks op hoeveel vertoningen? Met andere woorden wat is je click trough rate (CTR)? Heeft het je ook klant(en) opgeleverd? Wat heeft het je gekost? Test je met verschillende advertentieteksten? Heb je zoekwoorden geclusterd in logische groepen?

En zo zou ik nog even door kunnen gaan...

 

Mijn advies: kijk even of je het maximale uit je campagne haalt voordat je Google Adwords helemaal afwijst.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 1

Voeg een wat zoekwoorden toe bij google adwords:

koeriersdienst maastricht

koeriersdienst heerlen

pakketdienst heerlen

pakketdienst maastricht

sneltransport maastricht

pakketdienst zuid limburg

koeriersdienst zuid limburg

 

Voor welk bedrag per dag adverteer je? Hoeveel vertronningen krijg je op die dag voor dat geld ongeveer?

Link naar reactie
  • 0

En het is een verdomd verzadigde markt! Als ik zo de analyses van deze markt lees komt er eerder een schaalvergrotingsgolf omdat er heel veel inefficiëntie is door de vele kleine koeriersdiensten.

Het is inmiddels een markt waarin je je moeilijk kan onderscheiden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Roy,

 

Zoals reeds eerder genoemd is het van belang z.s.m. www.ckoerier.nl & www.ckoerier.com te registreren. Deze domeinnamen registreren kan bij diverse bedrijven. Ik zal hier geen namen noemen om het aspect reclame te vermijden. Google simpelweg domeinnaam registreren en er komt een rij aan aanbieders.

 

Verder; leuke site! Persoonlijk zou ik de achtergrond muziek weglaten om het geheel rustiger over te laten komen. Maar dat is uiteraard een mening.

 

Wat misschien een leuke/interessante optie is - indien mogelijk - is het online aanbieden van offertes. Hierbij kan een klant aangeven van A naar B, om welke hoeveelheden goederen gaat en alle extra benodigde info. En dat vervolgens hier online direct een offerte uit komt rollen. Mensen/bedrijven willen niet rekenen of een offerte aanvragen (merendeel), maar direct een totaalprijs kunnen zien. Ik distancieer mezelf even van het technische aspect, maar lijkt mij toegevoegde waarde.

 

Verder ben ik -wederom persoonlijke mening - niet een voorstander van telefonische aquisitie. Ik zou een goede en aantrekkelijke brief opstellen, deze naar diverse bedrijven sturen en na enkele dagen telefonisch contact zoeken om in een persoonlijk gesprek je diensten, service, kosten, etc toe te lichten. Je scoort met je kosten, maar zeer zeker ook met je voorkomen, je verhaal en hoe/wie jij bent. Ik zal iemand die mij telefonisch probeert te verkopen altijd afwijzen, terwijl als iemand de moeite neemt een uur van zijn tijd op te offeren en een sterk verhaal brengt ik daar veel waarde aan hecht.

 

Ander punt wat me net opvalt: het menu. Maak 1 menu, is overzichtelijker en duidelijker.

 

Ander punt - allemaal niet als kritiek bedoeld - zijn de terugkerende foto's. Op moment dat iemand een punt kiest in het menu komen telkens twee dezelfde foto's tevoorschijn. Ik zou deze in dit geval weglaten en ervoor kiezen je diensten verder toe te lichten. Volgens mij was dit eerder genoemd, hoe lang doe je er over, garanties, etc, etc.

 

Succes verder met aquistie plegen!

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Geen keywords, geen headers; heb je analysetools op je site?

Gebruik wat Tell-sell taal: korte steekwoorden die me nieuwsgierig maken naar je dienstverlening, waarom zou ik bij jou diensten afnemen?

Het interesseert me niet dat je jong en dynamisch bent, dat zijn alle bedrijven toch ; )

Laat je teksten eens schrijven door een marketeer.

copyright 2007.......we zijn al een paar weken in 2008!

Een nieuwspagina zonder nieuws??????

Voor Google geldt content=king. Je zult om vindbaar te worden ook echt de nodige teksten moeten toevoegen met relevante inhoud en laat die teksten weer schrijven op basis vd goede zoekwoorden.

 

GJ

Link naar reactie
  • 1

Teksten zijn weinig pakkend en uitnodigend op je website. Een paar algemene verkoopargumenten komen naar voren, zonder dat jij er uitspringt. Heel jammer, want de site ziet er gelikt uit.

 

Heb je ook al eens concullega's benaderd die eigenlijk alleen maar grote volumes vervoeren? Vaak krijgen zij ook aanvragen die niet rendabel voor hun zijn. Probeer hier een wisselwerking in te krijgen.

 

Heb je al eens groothandelsbedrijven benaderd? Vaak zitten die onverwachts met hun handen in het haar doordat er personeel of materiaal niet beschikbaar is.

 

Als jij niet aan het werk bent, waar staat jouw vrachtwagen dan? In de garage niks te doen? Of als reallive reclamebord aan de rand van een drukbezocht industrieterrein jouw verkoopargumenten te verkondigen? Zet hem eens neer bij de Beatrixhaven, daar komt genoeg volk langs. Op de brug bij de De Heeg boven de A2. Mogelijkheden genoeg!

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

De adwords resultaten zijn inderdaad bedroevend. Er moet zeker meer uit te halen. Ik denk dan bijv. aan CTR van 2-3% op campagnes (ondanks de vele concurrentie).

 

Kijk dus een kritisch naar je zoekwoorden, bedenk er meer en cluster ze op een logische manier, bekijk of je bepaalde zoekwoorden moet uitsluiten, test verschillende teksten met elkaar (en laat er vooral je sterke punten concreet in naar voren komen), etc.

 

En als je dat doet, zorg dan inderdaad ook dat je sterke punten meer op je website naar voren komen. Kies voor meer wervende teksten, spreek de taal van je klanten en laat ermee zien dat jij hun probleem perfect, snel, goedkoop, etc. kunt oplossen.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Die Kangoo is je belangrijkste medium. Doe es iets opvallends met de bedrukking. Niet alleen maar de zoveelste inwisselbare koerier (naam, telefoonnummer) maar iets bijzonders. Maak er een wesp (wespost) van of een jaguar. Wees ook origineel in je nevenactiviteiten. Kun je geen bezorgdiensten verkopen aan de lokale banketbakker, bloemist of andere cadeauleverancier? Kun je geen bezorgdiensten overnemen van een lokale kantoorboekhandel?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.