• 0

Opzoek naar een sponsor, hoe pak ik dat aan..

Vanaf 1 januari 2008 ben ik een website begonnen genaamd project[GFX].

 

Het is een plek waar elke maand een andere image gedownload kan worden en deelnemers kunnen deze naar eigen inzicht zo bewerken met hun favourite software dat het een soort photoshop battle wordt. Tot nu toe heb ik allemaal leuke reacties en vooral erg mooie inzendingen.

 

Om het geheel naar een hoger niveau te tillen wil ik diverse stock image aanbieders benaderen in de hoop mij te sponsoren met per jaar 12 diverse images inruil voor reclame. De website wordt nu in de begin fase gemiddeld door zo'n 40 unieke bezoekers bekeken en dat zal zeker verder uitbereiden.

 

Nu ben ik op zoek naar iemand die ervaring heeft met het aanschrijven van dit soort organisaties met het verzoek voor sponsoring. Iemand die mij advies kan geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? Meer to-the-point of toch meer terughoudend? Om een indruk te krijgen wat de website inhoud nodig ik belangstellende uit om een kijkje te nemen op projectGFX.com

 

Alvast bedankt,

Andre Kreft

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

40 bezoekers per dag neem ik aan?

 

Heb je al nagedacht over wat de toegevoegde waarde is voor de sponsor? (naast reclame!) Waarom zou een bedrijf haar naam aan jouw website willen verbinden ?

 

Ik moet zeggen dat ik wel over het concept te spreken ben, maar dat ik de echte toegevoegde waarde een beetje mis.

 

Mocht je al na hebben gedacht over wat je een sponsor te bieden hebt, naast de reclame, dan zou ik in je directe omgeving (netwerk) op zoek gaan naar bedrijven die hierin geïnteresseerd kunnen zijn. Begin misschien bij de mensen die al posten bij je, wie weet werken ze wel voor een bedrijf wat het soort content kan leveren dat jij zoekt?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Zijn die afbeeldingen zo kostbaar? Waarom beperk je jezelf tot zo'n sponsor? Je kan toch ook gewoon een willekeurig bedrijf laten sponsoren en met dat geld je afbeeldingen kopen? Dat beperkt je een stuk minder aangezien elk bedrijf in je netwerk dan een potentiele sponsor wordt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De meer waarde voor een beeld sponsor zou kunnen zijn dat de main doelgroep van de website grafische mensen zijn die allemaal met beeld werken. Bijvoorbeeld het concept van iStockphoto is voor dit soort mensen geniaal. Meer dan 1 miljoen images voor relatief lage kosten. Hoe meer mensen mijn site gaan gebruiken, des te meer designers gebruiken kunnen gaan maken van deze Service. Maar zo zijn er meer aanbieders die een designer kunnen voorzien van beeldmateriaal. Vandaar mijn gedachte om zo'n bedrijf te benaderen.

 

In principe kan ik zelf ook op pad gaan, ergens een foto van maken en deze aanbieden als battle image of bijvoorbeeld gebruikers van de site zelf optionele images laten submitten.

 

Het doel van zo'n grote naam als sponsor aan je site verbinden is denk ik ook een stukje herkenning en trekt misschien meer designers over de streep.....denk ik dan, hoop ik dan :) Maar daar kan ik ook naast zitten natuurlijk, ben geen marketing man :)

 

In ieder geval bedankt voor jullie ideeen hierover.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Probeer het eens om te draaien, want ik denk dat je me een beetje verkeerd hebt begrepen.

 

Waarom zou een sponsor bij jou op de site willen staan met zijn naam? Wat voor toegevoegde waarde lever jij hen, excl. reclame.

 

Vanuit jouw oogpunt snap ik het natuurlijk! En het lijkt me duidelijk dat als daar Adobe zou staan, (noem maar een dwarsstraat) dat de bezoekers wel zoiets hebben van: hey dat is interessant, wie weet wordt mijn design wel gespot, en ... ? Zo kun je nog wel wat voorbeelden bedenken ...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Zit dat eens op papier voor jezelf. Heb je eenmaal een sterk verhaal, dan komende die sponsors vanzelf. Zet dat verhaal dan ook op je websites. De posters op jouw site, zouden best bedrijven kunnen kennen.

 

Misschien zou je zelfs een soort incentive programma kunnen opzetten. Als zij een sponsor aandragen, dan ... ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.