Dragons Den seizoen 2008

Aanbevolen berichten

 

Het staat iedereen vrij om z'n eigen ambitieniveau te kiezen. Als iemand gelukkig is door marktleider te zijn in de dorpsstraat, dan moet 'ie dat vooral doen.

 

Dat je vindt dat het iedereen vrijstaat om eigen ambitieniveau te kiezen geloof ik wel, maar waarom je die mening niet kan uiten zonder dat je denigreerd is mij een raadsel. Dat riekt naar een sooirt elitaire houding. En ik snap je best, want ik heb zelf ontzettend grote ambities. Waarom echter zo een houding? (En zeg me niet dat de combinatie marktleider/dorpstraat niet behoorlijk spottend overkomt)

Link naar reactie
De man werd gewoon keihard uitgelachen door George, Arjen en Willem. Ik vind het vrij onbeschoft...

 

Sorry, maar als je en plein public 225.000 euro durft te vragen voor een website om afspraken voor in een volgende leven te kunnen vastleggen, dan vraag je er wel een beetje om, vind ik.

 

Dacht die man nu werkelijk dat hij door deze mensen serieus genomen zou worden?

Link naar reactie

Dacht die man nu werkelijk dat hij door deze mensen serieus genomen zou worden?

Ik vrees van wel ja.. een forse overdosis naiviteit waar creatievelingen in de aluhoedjes- en nulpuntsenergiebranche wel vaker last van hebben.

 

Desalniettemin vind ik dat de dragons wel basis fatsoensnormen mogen blijven hanteren. Hoor het aan, kap het af door te zeggen dat je er niet in geloofd etc en laat daarbij iedereen in zijn of haar waarde. Anders begint dit programma helemaal op een kruising tussen Showroom en Idols te lijken.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik vind Dragons Den best aardige kanten hebben, maar dat komt doordat het hier en daar ook inhoudelijk is. Ik snap ook Bernds verhaal wel dat je aan een leek niet meer hoeft uit te leggen wat een business angel is.

 

Je merkt echter dat het opgezet is vanuit het idee van entertainment, en dat hoeft voor mij niet, want op dat gebied is er al genoeg. Denk aan dansen op het ijs, Holland's next supermodel, Holland's got Talent en dat soort dingen.

 

Wat ik vrees is dat het in de komende seizoenen te veel trekjes van een pulp-programma gaat krijgen, net als De Gouden Kooi, waar de meest asociale deelnemer met de hoofdprijs weggaat. De simpelste manier om rijk te worden is door de aandacht op je te vestigen en dat gaat in Nederland het makkelijkste door schaamteloos gedrag, bijvoorbeeld door in je blote kont over het toneel te rennen of met ander gedrag uit het poep en pies genre.

 

In de korte voorbeschouwing van de uitzendingen die na de zomer komen, zag je dat de redactie alleen maar fragmenten toonde waarin de Dragons zich bescheurden van het lachen. Leuk allemaal, leuk leuk leuk. Maar met inhoud heeft het niets te maken en dan hoeft het voor mij niet meer.

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie

Dragons Den aflevering

 

 

Marc en Michiel MobileEvent

Te investeren bedrag 300 k tegen 20 % virtuele waarde bedrijf 1,5 miljoen

Marc en Michiel beginnen voortvarend te vertellen, zo snel dat ik de draad al snel kwijtraak. Niet veel later is ook een van de heren de draad kwijt en weet niet meer wat hij wil gaan vertellen.

Na een wat rommelig stukje televisie blijkt dat ze een mobiele partytent voor 750 personen te willen gaan exploiteren die bestaat uit een combinatie van 6 trailers. Deze 6 trailers worden opgesteld in een rechthoek en de binnenruimte wordt overspannen door transparante dakpanelen.

Een van de onderscheidende onderdelen zou de exclusieve uitstraling van deze opstelling moeten zijn, iets wat volgens de heren nog niet eerder is vertoond. Helaas gooit George roet in het eten door te melden dat hij soortgelijke oplossingen al eerder heeft gezien.

Zowel voor de kijker als voor de Dragons blijft het tot op het laatste moment onduidelijk op welke manier de heren met deze MobileEvent geld willen gaan verdienen. Uiteindelijk blijkt dat ze deze inmiddels tot feestzaal omgedoopte partytent zelf willen gaan exploiteren.

Maar wat zou Dragons Den zijn zonder huiswerk controle. Het valt Arjen op dat de heren denken voor enkele tonnen klaar te zijn om de boel in bedrijf te krijgen. Terecht merkt Arjen op dat een beetje trekker-trailer (jargon voor vrachtwagen) al snel € 200.000 per stuk kost en het geheel dus al snel een dikke 1,5 miljoen aan investering vraagt.

Hoe het businessmodel verder in elkaar zit, daar zien we als kijker niets van.

Helaas voor de heren besluiten de Dragons in een dergelijk vaag en onduidelijk verhaal niet te investeren.

Het lijkt mij duidelijk dat de heren nog maar eens goed naar de cijfertjes moeten kijken en eens tot in detail moeten uitzoeken wat de traileropbouw en de dakconstructie gaan kosten.

Op zich denk ik dat het best een mooi geheel kan worden alleen zoek er sponsors bij die het hel wagenpark als promotrailer annex party / demo ruimte kunnen gebruiken.

Denk aan autobedrijven of de grote fris en bierfabrikanten zoals Coca Cola en Heineken.

 

Agnes Demic Design

Te investeren bedrag 300 k tegen 30 % virtuele waarde bedrijf 1 miljoen

www.demicdesign.com

Op het podium zien we de dochter van Agnes om een bixspring matras de Demic aanbrengen.

De Demic is bedoeld om het bed aan te kunnen passen aan de veranderende mode trends.

In een later stadium wil Agnes graag complete pakketten gaan leveren van Demic inclusief complete zet beddengoed om alles in een design aan te kunnen bieden.

Agnes is op het idee gekomen toen ze zelf op zoek ging naar dit product in de veronderstelling dat zoiets zou bestaan, het zette haar als coupeuse aan het denken en besloot zelf iets te ontwikkelen.

Inmiddels heeft ze er flink geld in geïnvesteerd en ook een patent aangevraagd.

De prijs die ze in gedachte heeft € 120 per boxspring omtrek doet Annemarie afhaken, zij gelooft niet dat mensen bereid zijn een dergelijk bedrag voor dit product neer te tellen. Ook de opmerking van Agnes dat er buiten de particuliere markt ook behoefte vanuit bijvoorbeeld de hotelwereld zou kunnen komen doet de Dragons niet erg warm lopen.

De Dragons zijn het er over eens dat Agnes een leuke vrouw is maar niet in staat on dit in haar eentje van de grond te krijgen. Als tip geven de Dragons Agnes mee het product te licenseren zodat zij zich niet druk hoeft te maken om zaken als logistiek en de boekhouding waar ze geen kaas van gegeten heeft. Geen investering voor Agnes maar toch bij de Dragons wel het idee dat de Demic wel op de markt zal komen.

 

 

Machiel Paula Design

Te investeren bedrag 100 k tegen 10 % virtuele waarde bedrijf 1 miljoen

www.pauladesign.nl

Op de planken Machiel met in zijn handen een modern uitziende toiletrolhouder die voorzien kan worden van door de eindgebruiker zelf uitgezocht design.

Volgens Machiel is er ook in de kantoren markt een grote vraag naar dit soort producten. Annemarie geeft aan de afgelopen weken eens opgelet te hebben en volgens haar zijn veel toiletten al voorzien van toiletrolhouders waar een voorraadje goed in opgeborgen kan worden.

Op de vraag of de houder is vernoemd naar vrouw, vriendin of kind krijgen we het antwoord dat Machiel deze naam zelf verzonnen heeft. Lijkt me toch handiger om ieder geval die naam te veranderen.

 

Dave Eelco Upee

Te investeren bedrag 450 k tegen 30 % virtuele waarde bedrijf 1,5 miljoen

www.upee.nl 

Als kijker vallen we midden in de pitch van de Upee binnen. Het blijkt een kunststof plakstrook te zijn die je tussen de deksel en de zitting zelf aan kunt brengen om de vuiligheid tussen de rand weg te houden. De heren weten te melden dat een en ander onderzocht is door de world toilet organisation, een opmerking die de lachspieren bij de Dragons aardig losmaakt en het hele verhaal een beetje richting het belachelijke trekt. Je kunt duidelijk zien dat Dave en Eelco op een andere golflengte zitten als de Dragons en dat is er mede de oorzaak van dat ze geen investeerder bereid vinden geld in hun plan te steken.

Persoonlijk vind ik het meer een Tell Sell product, misschien moeten ze het daar eens proberen te slijten.

 

Eugène Super Model Musical

Te investeren bedrag 150 k tegen 25 % virtuele waarde bedrijf 600 k

www.bluemoonproductions.nl 

Een pitch die begint met een korte voorstelling zien we weinig. Letterlijk op de planken een drietal leuke dames die een stukje musical weggeven, duidelijk tot genoegen van de Dragons.

Vervolgens betreed Eugene en partner de planken en beginnen hun goed lopende verhaal.

Wat ze zoeken is een investering om hun musical Super Model te kunnen realiseren.

De voorstellingen zullen gegeven worden in Krasnapolsky in Amsterdam.

Dat de heren hun werk goed gedaan hebben blijkt als George opmerkt dat Kras nauwelijks parkeergelegenheid heeft. Eugene antwoord dat hij al een deal heeft met de beheerder van de parkeergarage van de Bijenkorf. Hiermee laten ze duidelijk zien dat ze hun huiswerk goed gedaan hebben en misschien nog wel iets meer.

Hoewel een musical eerder een gok is dan een investering lijken een aantal Dragons toch wel serieuze interesse te hebben. Het culturele aspect van deze investering maakt veel enthousiasme los bij de Dragons. En laten we eerlijk zijn, van den Ende is ook ooit een klein begonnen. Het potentieel wat deze heren in zich hebben wakkert de belangstelling van de Dragons alleen maar meer aan.

Na wat gedim-dam over of ze nu investeren in Blue Moon productions of in de musical zelf komt het eerste schaap over de dam met een voorstel. 35% van de aandelen, 50k op voorwaarde dat nog twee Dragons instappen. Henk, George en Willen besluiten gezamenlijk de gok te wagen.

 

Wat mij betreft toont deze investering aan dat de Dragons af en toe wel degelijk een gokje wagen en niet als een stelletje verzuurde Dagoberts op het centjes zitten. Ook de reactie van de deelnemers als het succes gevierd wordt en de reactie van de Dragons daarop toont aan dat passie toch echt een onderdeel is van succes.

 

 

Jan Next Life Meeting

Te investeren bedrag 225 k tegen 33 % virtuele waarde bedrijf 775 k

www.nextlifemeeting.com 

Jan presenteert een social network site.

Bedoeling is dat mensen hier afspraken vast leggen om elkaar in een volgend leven te ontmoeten.

Niet vreemd dat ook dit onderwerp goed is voor de lachspieren. Nog even los van wat je er van vind zijn er weinig mensen die in een leven na dit geloven, laat staan dat je nu afspraken kunt maken voor een volgend leven en zoals Willen opmerkt, dat je dan je inlogcode nog weer en internet zoals we het nu kennen dan nog bestaat.

Amusement, meer niet.

 

Ex kandidaat

Peter Earproof, gehoorbescherming voor de muziekmarkt

Peter hield vorig jaar een verhaal over oordopjes die je kunt kopen tijdens muziek evenementen waar het geluidsvolume nogal aan de hoge kant is. De bezoekers kunnen deze aanschaffen door geld in een soort grote kauwgomballenautomaat te gooien.

Een jaar later werkt Peter nog steeds aan zijn product en heeft nog geen investeerder gevonden.

Link naar reactie

Ik vond die pitch voor die musical gewoon een voorbeeld van een goede pitch. Eerst wat leuks laten zien, dan even wat vertellen over het idee en de cijfertjes en vervolgens bij het vragenrondje laten blijken dat je je huiswerk goed hebt gedaan (en dat je behoorlijk veel verstand hebt van je vak).

 

De Dragons waren een moment sprakeloos en dat kan ik me wel voorstellen :)

 

Verder heb ik me een breuk gelachen bij het idee over de next life meeting, volgensmij is die man nu 5 kratten bier rijker, verder niet ;D

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Dragons Den aflevering 6

 

 

Edward 1-2-3-STOP FIRE

Te investeren bedrag 350 k tegen 5 % virtuele waarde bedrijf 7 miljoen

www.123stopfire.com

Wat is een presentatie zonder demonstratie. Edward demonstreert hoe zijn product, een minislang passend op de keukenkraan, gebruikt kan worden als eerste lijns brandblusmiddel. Helaas gaat zijn eerste demo fout doordat de slang lekt blijkt, een tweede demo gaat beter.

Edward heeft grote plannen met de 350 k en wil dit inzetten voor inshop video's en sponsored media zoals Eigen Huis en Tuin.

De Dragons hebben nogal wat moeite (understatement) met een waardering van 7 miljoen voor een product wat nog in een soort prototypefase verkeerd.

Als het op de cijfertjes aan komt wordt het glad ijs, de verkooppriijs van het product is € 8 terwijl Edward het nu inkoopt voor € 7. Dat is een brutomarge van nog geen 15% waar alles van betaald moet gaan worden. Edward rekent even voor dat er 6 miljard mensen zijn en dus 2,7 miljard huishoudens, dat er van deze huishoudens misschien 1 miljard maar een keukenkraan hebben ontgaat hem. Het is duidelijk dat Edward geen kaas heeft gegeten van het rekenwerk dat nodig is om een fysiek product te kunnen verkopen.

Omdat de Dragons daarnaast ook van mening zijn dat brandblussers geen hardlopers zijn haken ze allemaal af.

 

Over het int. eig is niet gesproken maar ik vraag me af of dit sowieso nog wel te beschermen is.

 

Mark MagCool (magnetisch koelen)

Te investeren bedrag 450 k tegen 0,45% van de omzet virtuele waarde bedrijf ??

Op de buhne twee studenten van een of andere universitaire entrepreneurs opleiding.

Ze vertellen een verhaaltje over een koelmotor gebasseerd op magnetisme waarvan de werking zich op dit moment nog in de onderzoeksfase bevind. De efficiëntere werking van dit systeem is nog niet aangetoond.

Vreemd is ook de “aanbieding”, de Dragons kunnen voor hun investering een vergoeding over de omzet verwachten van 0,15% per 150k hetgeen neerkomt op € 0,15. Dit betekend dat er 1 miljoen units verkocht moeten worden alvorens de Dragons hun geïnvesteerde bedrag terug hebben.

Opmerkelijk is dat het Annemarie is die dit voor moet rekenen want deze studenten hebben hun huiswerk niet gemaakt. Omzetprognoses, rendementen, allemaal onderwerpen die op hun universitaire opleiding niet aan de orde komen blijkbaar.

Overigens vraag ik mij af of een fabrikant van koelkasten daadwerkelijk deze apparaten in gaat bouwen, met een kostprijs voor de fabrikant wordt het wel een erg duur grapje en zullen koelkasten ongeveer 2 keer meer kosten als wat ze nu kosten. Daar kun je heel wat kWh meer verbruik tegen zetten voor het voor de consument interessant word.

 

Terecht maakt George aan het eind een opmerking over het niveau van onze Universiteiten, als dit het niveau is dan kunnen we een kennis economie in de toekomst op onze buik schrijven.

 

Tcacika Keff Dog Couture

Te investeren bedrag 65 k tegen 30 % virtuele waarde bedrijf 215 k

www.keffdogcouture.com

Keff Dog ontwerpt kleding voor honden, vast bekend van socialites zoals Paris Hilton.

Volgens de Dragons is Nederland daar veel te nuchter voor en haken unaniem af.

 

Bas Twin Thermo

Te investeren bedrag 390 k tegen 25 % virtuele waarde bedrijf 1,56 miljoen

Wat we even snel voorbij zien komen zijn thermopakken met elektrische verwarming. Volgens Bas is hier in Europa wel markt voor. Gezien de klimaat ontwikkelingen geloven de Dragons niet in het product en serveren Bas genadeloos af.

 

Corinne Big Fun sportschool

Te investeren bedrag 300 k tegen 25 % virtuele waarde bedrijf 1,2 miljoen

www.bigfundenhaag.nl

Twee dames van formaat op de planken komen vertellen over hun sportschool Big Fun.

Deze sportschool is helemaal aangepast voor mensen met een flink aantal kilo's teveel, ook de toestellen zijn speciaal aangepast voor mensen met een aantal maten meer.

Gezellig is het wel maar ze weten niet tot een goed voorstel te komen, en alweer is er iets mis met de cijfertjes, Op zich hadden ze een legitiem argument maar zoals George terecht opmerkt kunnen de Dragons ook prima met aannames rekenen.

Annemarie geeft aan dat het voor sportscholen erg lastig is om daar een gezond bedrijf omheen te bouwen. Vanwege het vage verhaal en het feit dat het een sportschool is haken de Dragons een voor een af.

 

Jonna Hotel Maxclusive

Te investeren bedrag 150 k tegen 25 % virtuele waarde bedrijf 600 k

www.hotelmaxclusive.com

Een mooi voorbeeld van een goede pitch, Jonna is een enthousiaste vrouw die weet wat ze wil.

Dat ze de Dragons kan vertellen dat ze een succesvol merketingbureau runt zal zeker hebben bijgedragen aan het gevoel dat ze bij de Dragons heeft los weten te maken.

Hotelmaxclusive is portal waar mensen een virtuele vitrine in de vorm van een hotel vinden.

Haar filosofie is dat haar “hotel” voor mensen de mooie producten met de hoge kwaliteit samenbrengt die de (internet) gasten kunnen kopen bij het uitchecken.

Het is het enthousiasme die de Dragons aanspreekt en vooral Annemarie die in deze dame een onderneemster herkent die gewoon zorgt dat het goedkomt. Dat Jonna een netwerk heeft van potentiele klanten die graag willen participeren maakt het nog makkelijker.

Opvallend is dat er buiten een winstprognose op geen enkele manier wordt gesproken over de cijfertjes, meer specifiek het verdienmodel.

Een duidelijk voorbeeld van de uitspraak eerst de vent dan de tent.

Het is Jonna als persoon die de investering binnenhaalt tegen 32,5% van de aandelen. Of zoals George het zei “als je in de zomer winterjassen verkocht dan kocht ik een winterjas bij jou”.

 

Ex kandidaten

Louise & Brigitta Wuzz

www.wuzzon.nl

Zijn nog steeds lekker bezig en kijken inmiddels over de landsgrenzen.

Met de Dragons overleggen ze zo eens per 2 maanden en dat loopt soepel.

Link naar reactie

Ik had wat moeite om te begrijpen wat het Virtual Hotel nu precies inhield.

Wie van ons is gewend om in een hotel producten te kopen? Ik ga daar naar toe om te eten en te slapen....

 

Nadat ik er een beetje over nadacht realiseerde ik me dat je in sommige hele dure hotels inderdaad exclusieve winkeltjes hebt, met nog exclusievere producten.

Afijn, Maxclusive is dus een webshop, waar je dure dingetjes kan kopen. Vaak gebeurt dat door verveelde, maar rijke hotelgasten, of door zakenlieden die iets leuks voor hun vrouw/vriendin/maitresse mee naar huis willen nemen.

 

Ik vraag me af waarom ze dat nu voortaan op internet zouden gaan doen...

Link naar reactie

In die gedachte is het wel aardig dat je geen extra bagage opdoet en douaneproblemen voorkomt...mogelijkheden genoeg met dit concept als het lekker aangezet wordt en daar heb ik na de presentatie van gister ook wel vertrouwen in.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik vraag me af waarom ze dat nu voortaan op internet zouden gaan doen...

 

Mja die zag ik ook niet helemaal. Niet heel erg sterk concept als het mij vraagt maarja als je er maar genoeg geld tegenaan gooit, kan alles een succes worden.

 

Wat ik dan weer niet helemaal begrijp; waarom zocht ze uberhaubt een investeerder. Ze gaf aan dat haar eigen bedrijf 5 ton omzet en 2 ton winst maakt. Dan heb je die investeerder toch niet meer nodig en hou je zelf de aandeeltjes in je zak?

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie

Wat ik dan weer niet helemaal begrijp; waarom zocht ze uberhaubt een investeerder. Ze gaf aan dat haar eigen bedrijf 5 ton omzet en 2 ton winst maakt. Dan heb je die investeerder toch niet meer nodig en hou je zelf de aandeeltjes in je zak?

 

Om gewoon reclame te maken op TV ?

hmmm, dan had ze maar beter haar site al live kunnen hebben staan (op de site staat dat ze pas ergens in 2009 live gaat :-\).

Maar ik denk dat het hebben van een Dragon als aandeelhouder heel veel deuren opent. Dat alleen al is een percentage afstaan meer dan waard.

Link naar reactie

Ik geef de Dragons grotendeels gelijk met hun beoordelingen van Stopfire en MagCool. Twin Thermo lijkt me iets te makkelijk afgeserveerd. Van het concept Hotel Maxclusive begrijp ik geen hout, dus kan ik niet beoordelen.

 

Ik denk dat de Dragons bij de hondenkleding de mist zijn ingegaan. Nederlanders zijn absoluut geen nuchter volk en ook in Nederland betekent de trend naar minder kinderen dat huisdieren steeds belangrijker worden en de functie van kinderen gaan overnemen. Gemiste kans voor de Dragons.

 

 

Overigens een reus voor Nico.

www.venturemedia.nl

Link naar reactie

Ja, ik kan me idd goed voorstellen dat je Twin Thermo goed neer zou kunnen zetten voor mensen die veel geld betalen om op dure reizen te gaan naar koude gebieden. Maar goed ,dat is dan wel weer een fout in de pitch. Maar zelfs in NL zou het wel kunnen.... m'n oma is erg blij met haar elektrische hand warmers voor in de winter :)

 

Maxclusive is echt zo'n marketing bla bla / gebakken lucht verhaal wat mij betreft, maar.... ik ken meerdere mensen die goed geld verdienen aan zaken die ik gebakken lucht vind, dus dat kan best goed komen. Het valt me wel op dat over de afgelopen afleveringen + vorig seizoen, de internet concepten toch relatief vaak tot succesvolle investering leiden.

 

Van die brandslang vraag ik me erg af of er genoeg water uit komt, en of je in de tijd van het aansluiten van dat ding niet al een halve emmer water had kunnen vullen om over je vuurtje heen te kieperen... want voor veel meer dan een prullenbak brand leek het dunne straaltje me ook niet geschikt eigenlijk.

Link naar reactie

Zojuist online gezien (was gisteravond druk met de herlancering van HL ;)), ik vond het één van de betere afleveringen qua proposities. Alles had wel iets investeerbaars, weinig was bij voorbaat kansloos (al kwam de magneetkoeling wel in de buurt...)

 

Wat online duidelijk opviel was de verzuchting 'wat heb ik een spijt zeg' of iets in die trant, van één van de dames van Big Fun. Dat vond ik wel sneu...

 

Hotel Maxclusive snap ik qua concept wel, al vind ik het niet zo uniek. Er zijn meerdere sites die verzamelsite willen zijn voor high fashion e-commerce. Iets als Like.com doet exact dit, en vrij goed. Dat de "multi-multi-national" zoals ze het noemde (goh, zou het Microsoft zijn? En niet letten op de Disclaimer, Algemene Voorwaarden en het Privacy Statement :)) enthousiast is lijkt me beleefd enthousiasme, maar zat andere partijen kunnen daar best voor de porren zijn. Al zit niet iedereen die zich op high-profile producten richt te springen om online verkoop via derden. Het vergt flinke overredingskracht om potentiële verkopers/adverteerders op je site te krijgen. Pas bij succes wil iedereen meedoen, daarvoor kijkt iedereen de kat uit de boom tenzij ze je persoonlijk kennen en het je gunnen - maar dat is een zéér arbeidsintensieve, dure en weinig schaalbare manier van verkopen. Al kan een TV-optreden soms wonderen doen (maar dan was het slim geweest de site vast live te hebben, dat is een ontzettende gemiste kans!). Het 'hotel'-idee zou in mijn ogen trouwens snel gedumpt moeten worden, dan verwart alleen maar en voegt niets toe.

 

Kortom, een leuke aflevering! Alleen jammer dat ze zoiets als Wuzzon (gepitcht als Wuzz, waarom die naamsverandering eigen, vanwege de SMS-optie 'SMS nu Wuzz On naar 5151!'?) niet eens langs de lat durven te leggen: "jullie beloofden toen X omzet, hoe staat het dáár nu mee?" Ben wel benieuwd eigenlijk :)

Link naar reactie

(gepitcht als Wuzz, waarom die naamsverandering eigen, vanwege de SMS-optie 'SMS nu Wuzz On naar 5151!'?) niet eens langs de lat durven te leggen: "jullie beloofden toen X omzet, hoe staat het dáár nu mee?" Ben wel benieuwd eigenlijk :)

 

Ik had destijds begrepen dat die naam Wuzz erg veel associaties had met iets wat de Telegraaf had (Wat U Zegt, dacht ik tenminste, het was in ieder geval wel iets wat door een veel grotere partij al in de markt was gezet).

 

Wat ik ook begrepen had, was het toch niet helemaal goed verlopen met de kaftenman van vorig seizoen. Nu ben ik benieuwd eigenlijk of ze van het programma hem nog eens uitnodigen om daar nog eens voor de camera te komen. Ergens heb ik het idee van niet want dat is niet zo goed voor de pr.

 

En verder is het steeds toch wel zo lachen met Ome Willem. Tjonge tjonge... wat een humor heeft die man om steeds de mensen zo uit te lachen. Makkelijk als je je kapitaal vanuit de familie hebt vergaard. Zo leer je mensen kennen. Je hoorde ook van de maatje meer dames bij het weglopen: wat heb ik spijt zeg.... dus dat zegt alles. Lekker blijven lachen Willem

Link naar reactie

Willem moeten ze er idd uithalen niks geen toegevoegde waarde, net als die vrouw, die george banke ofzo is egt een hele slimme jongen die het programma een beetje inhoud geeft. Veder vind ik dat de ideen ook niet geweldig zijn, neem bijvoorbeeld die brandblussen ik denk goed idee gaat hij spuiten is het een straal en geen douche, hoe stom ben je dan :p ???

Link naar reactie

Ik heb het idee dat zij doelt op de luxe vitrines en de bijbehorende luxe uitstraling die hotels hebben en niet zozeer de associatie die het woord hotel nu bij veel mensen opwekt.

Volgens mij wil zij die luxe beleving doorgeven via haar website, een soort virtuele vitrine is voor allerlei luxe artikelen.

Als ze een soort virtuele tour door een realistscie hotelomgeving weet te maken waar artikelen gepresenteerd worden dan heeft ze misschien wel een leuk concept te pakken, maar zoals Jeroen ook al aangeeft bestaan er al langer van degelijke sites.

Door met de Dragons in zee te gaan koppelt ze een beetje Miljonairsfair aan haar website. Mensen die kopen in dit virtuele hotel hebben zo mogelijk de indruk in dezelfde winkel te shoppen als de rijken der aarde.

 

Ik heb al eens een site voor lingerie gezien waar je zelf de kleding en het model kon selecteren waarin de lingerie werd getoond, dit zag er zeer realistisch uit. Je kunt dan een virtuele catwalk maken. Soortgelijke demo's kun je natuurlijke ook voor mega breedbeeld tv's, dure auto's, bootjes, vleigtuigen, gouden espresso machines enz maken.

Door een etalage te zijn voor anderen hoef je zelf geen voorraad te houden, winkeldochters heb je geen last van, en ook de daadwerkelijke verzending mag een ander regelen.

Verdienmodel kan dan bestaan uit een bedrag per te showen item en een commissie over de verkoop.

Link naar reactie

Als er weer een gewaardeerde review komt van Dragon's Den van gisteravond, wees dan een beetje mild voor de dames van Independo, de donkergekrulde dame was ooit een vriendinnetje van me, ;D (toen had ik trouwens zelf nog een weelderige haardos ;))

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Is denk ik wel begrijpelijk, ik heb zo'n vermoeden dat order fulfillment en gratis retour organisatorisch en financieel nog niet werken na veel publiciteit. Prima idee, ik moest echter direct aan gelegenheidskleding denken...dragons kopen zich hier voor een schijntje in.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.