Dragons Den seizoen 2008

Aanbevolen berichten

zoals? ;D

 

Meneer Keilman:

Voor één ding verdien je wel een medaille en dat is dat ik dit echt het slechtste idee vind van de afgelopen dagen...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Ik moet zeggen dat ik bij jouw idee en optreden ook het gevoel had dat het niet al te best doordacht en onderzocht is.

Jouw kennis van de markt, de concurrentie en het elimineren van het hygiëneprobleem kwamen niet goed uit de verf.

Wat jouw patentaanvraag met dat stukje zeep precies inhoudt, is ook niet duidelijk geworden. Het is wel duidelijk dat zo'n stukje zeep extra geld kost. Wie betaalt dat?

 

Link naar reactie

Meneer Keilman:

Voor één ding verdien je wel een medaille en dat is dat ik dit echt het slechtste idee vind van de afgelopen dagen...

 

Hmm lekker genuanceerd. Ik ben het niet met m eens. Ik denk dat er enkele details nog niet helemaal optimaal zijn in je plan, zoals het hygiene aspect idd, maar dat je op zich zeker een interessant concept hebt. Zie verder PM.

 

Groeten en success,

Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie

Alle starters van deze aflevering waren slecht/matig anders hadden de Dragon's wel geinvesteerd. Wat een laag niveau allemaal. Starters zijn niet goed voorbereid en veel te optimistisch. Starters met verkooptalent hebben een slecht product of hun cijfers zijn niet in orde. De enkele starter met een beter product, had net als in de vorige uitzendingen een slechte presentatie en kwamen niet enthousiast genoeg over.

 

Daarom zou de beste oplossing zijn: koppel starters met een goed product en een slechte presentatie aan starters met een goede wervelende presentatie en een slecht product. Als zij samenwerken is de kans op succes groter.

Link naar reactie

Wat ik niet begrijp, is dat mensen die gaan pitchen voor de Dragons vooraf zo weinig kritisch naar hun eigen product of businessmodel kijken. En als ze daar niet toe in staat zijn, dan moeten ze zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor het ondernemerschap.

 

Wie wil vandaag de dag als starter nog een winkelpand huren om mensen te laten kijken naar visuals die aan de muur hangen? Wat een verspilling van dure vierkante meters. Aannemende dat zij wel verstand heeft van binnenhuisarchitectuur, hoop ik voor haar dat ze met de hulp van Annemarie alsnog tot een haalbaar concept komt.

 

Hoeveel mensen willen voor € 900 een abstract schilderij met een afbeelding van een deel van hun DNA code?

 

Wie wil tijdens het gebruik van een urinoir met zijn vingers zijn e-mailadres of telefoonnummer op een scherm intikken?

 

Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Misschien moet er iemand opstaan die in ruil voor een 5%-belang dit soort starters helpt bij het goed uitwerken (of afschieten ) van hun plan en ze, in geval het plan commercieel aantrekkelijk en haalbaar is, klaarstoomt voor een fatsoenlijke pitch in de DD. :)

Link naar reactie

MyDNA is een geweldig idee. De vertaalslag van DNA naar visual moet goed uitgelegd worden en wat is nu 900 EURO voor een stuk kunst of een gepersonaliseerd sieraad? Dat kost iedere art photo of zeefdruk of goudsmit op dat formaat! Een achteraf genoemde omzet van 4000 frames of ringen op jaarbasis, wat is dat wereldwijd of per dag? Inderdaad 10 stuks en dat kan prima met één website en misschien een postadres of partnership in de VS en bijvoorbeeld China (weet niet hoe ze daar tegen bijvoorbeeld DNA en privacy aankijken).

 

Highio-vindt-het-wel-wat...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
MyDNA is een geweldig idee. De vertaalslag van DNA naar visual moet goed uitgelegd worden en wat is nu 900 EURO voor een stuk kunst of een gepersonaliseerd sieraad? Dat kost iedere art photo of zeefdruk of goudsmit op dat formaat! 4000 frames of ringen, wat is dat wereldwijd of per dag? Inderdaad 10 stuks en dat kan prima met één website en misschien een postadres of partnership in de VS en bijvoorbeeld China (weet niet hoe ze daar tegen DNA aankijken).

 

Highio-vindt-het-wel-wat...

 

Hear Hear. MyDna is idd een goed idee. 4000 stuks is een klein aantal indien het geheel wereldwijd wordt gelanceerd en de prijs per stuk is ook goed. Jammer dat de dragons hier niet in zijn gestapt.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie

Dragons Den aflevering 8

 

Yannick PayC

Te investeren bedrag 200 k tegen 25 % virtuele waarde bedrijf 800 k

Yannick begint zijn verhaal voortvarend maar al snel komen loopt hij tegen wat weerstand aan die deels te maken heeft met de gene die de gang naar het toilet met zich meebrengt, anderzijds doordat zijn businessmodel te snel in elkaar gezet is.

Voor zijn presentatie heeft hij een toiletpot en een touchscreen aan een houten paneel bevestigd, jammer genoeg blijft het touchscreen tijdens de uitzending geheel zwart. Het komt daardoor allemaal een beetje over als een schoolopdracht die door de snel naderende deadline niet tot in de puntjes uitgewerkt is. Niet zo verwonderlijk gezien de korte tijd die er tussen idee en aanmelding voor Dragons Den zat maar daarmee is de kans op een investering wel verkeken.

Al eerder waren er in Dragons Den mensen met een idee voor het horeca toilet, daarbij werd er door de Dragons zwaar getild aan het aspect hygiëne. Yannick is de Dragons echter voor door te melden dat hij hiervoor een speciaal touchscreen zeepje heeft ontwikkeld en daar inmiddels patent op aan heeft gevraagd. Toch leid dit de Dragons niet af van waar het allemaal om draait, het geld.

George, die zelf ervaring heeft met narrowcasting, wijst Yannick erop dat zijn concurrenten het met goedkope lijstjes doen in plaats van dure schermen en dat deze bedrijven maar met moeite het hoofd boven water weten te houden. Ook lijkt het moment van aandacht, tijdens de sanitaire stop, niet de meest gunstige. Niet alleen blijven toiletbezoekers mogelijk langer hangen, tot ergernis van andere gasten, ook lijkt een plekje buiten het toilet een beter moment op de wachtenden de aandacht te trekken met een flitsende reclamespot.

Yannick had het er waarschijnlijk beter vanaf gebracht als het systeem al in diverse kroegen (of andere locaties ) operationeel was en hij een lijst met adverteerders had kunnen overhandigen.

 

 

Roosmarijn Sir Jones

Te investeren bedrag 100 k tegen 20 % virtuele waarde bedrijf 500 k

“Ga je op inhoud of charme” vraagt Jort aan Roos voordat ze richting Dragons gaat, waarop ze antwoord dat ze vooral voor de inhoud gaat. Voor de kijkers is het niet meteen duidelijk wat ze nu precies aanbied. Ze heeft het over een winkelpand welke wordt ingericht als een soort fotogallery met sfeer impressies van woningen en hun inrichting.

Volgens Roos hebben veel mensen moeite om de voorbeelden uit de lifestyle bladen bij hun thuis te realiseren. Door mensen boxen aan te bieden, met daarin styletips, inrichtingsadviezen en plattegronden toegesneden op hun smaak, is Roos van plan geld te verdienen.

Haar verdienmodel is verre van duidelijk want op een goed moment komen er berekeningen voorbij waarin er met procenten van procenten wordt gegoocheld waaruit ik opmaak dat Roos ergens commissie inkomsten vandaan denkt te halen.

Waar de Dragons eigenlijk nog het meeste op vastlopen is het feit dat er een duur pand gehuurt gaat worden voor een product dat ook in de kiosken verkocht kan worden. Na deze opmerkingen lijkt Roos ook in te zien dat dat misschien wel een betere optie is. Het is met name Annemarie die hier enkele ideeën voor lanceert.

Uiteindelijk gaat Roos weg zonder investering omdat de inhoud niet volstond. Met haar charme heeft ze echter wel een uitnodiging van Annemarie gescoord om eens over het nieuwe concept met de kiosken te komen praten. Zo kan het dus ook !

 

Dolf en Joyce Scoopz

Te investeren bedrag 190 k tegen 40 % virtuele waarde bedrijf 475 k

Scoopz zou een gratis schoolkrant moeten zijn (volgens het spits/metro model) waarmee de leerlingen in de leeftijd van 13-18 moeten worden bereikt. Veel tv tijd krijgen ze niet doordat Joyce de fout maakt te geloven dat schoolkranten wel advertorials van tabakfabrikanten zouden accepteren. Het is met name Arjen die hier een behoorlijk punt van maakt en helaas voor Scoopz doet dit ook de andere Dragons meteen afhaken.

 

Rachel Andermaatje datingsite

Te investeren bedrag 80 k tegen 20 % virtuele waarde bedrijf 400k

Rachel heeft een nieuwe site gelanceerd voor singles met een maatje meer. Volgens haar is er behoefte aan een datingsite waarin mensen met afwijkende lichaamsmaten een partner kunnen vinden. Niet geheel onterecht is het Annemarie die aanvoert dat mensen eigenlijk helemaal niet geconfronteerd willen met hun “afwijking” en zij vraagt zich dan ook serieus af of Rachel daar bij stil gestaan heeft. Als voorbeeld worden ook de 55 plussers aangehaald die zich ook maar moeilijk als groep laten benaderen vanwege die reden dat ze zich eigenlijk niet als groep willen zien.

Omdat Rachel op geen enkele manier deze scherpe opmerking weet te pareren is het einde oefening voor haar.

 

Peet wat ikjenogwildevertellen.nl

Te investeren bedrag 200 k tegen 30 % virtuele waarde bedrijf 667 k

Opnieuw de dood op de bühne. Deze keer Peet die een site heeft gelanceerd waar mensen hun intiemste verhalen kwijt kunnen die ze tijdens hun leven blijkbaar nog niet kwijt willen. De bedoeling is om deze geheimen pas prijs te geven na het overlijden van de deelnemer. Hoe de nabestaanden vervolgens van het bestaan op de hoogte worden gebracht en toegang krijgen tot de het bewuste deel is nogal vaag. Beroepsgroepen als artsen en notarissen komen voorbij maar een duidelijk antwoord krijgt de kijker niet. Henk geeft aan wel mogelijkheden te zien in samenwerking met de notarissen en wil om de reden dan ook wel investeren.

De andere Dragons houden wat meer afstand en dat lijkt vooral te komen door het gebrek aan levendigheid in de presentatie. Peet komt niet over als de gedreven mens die dit wel eens even uitwerkt maar eerder als een doodgraver die zelf al met een half been in het graf lijkt te staan.

Vragen over de toekomst van de site, het opschalen van de organisatie blijven onbeantwoord.

Terecht merken de Dragons op dat het concept voor bijvoorbeeld uitgevers die al bladen uitgeven over dit onderwerp makkelijk over te nemen is en gelijk grootschalig uit te rollen. Dat kun je alleen winnen als er al een enthousiast team mensen klaar staat die het concept snel groot kunnen en willen maken.

De Dragons investeren niet in een dood vogeltje en geven er de brui aan. Ook Henk komt terug op zijn eerder gedane suggestie te willen investeren.

 

Rafael en Rudolf MyDNA

Te investeren bedrag 450 k tegen 18 % virtuele waarde bedrijf 2,5 miljoen

Beauty and the nerd, daar doet het mij in eerste instantie aan denken. Aan het woord is Rafael met een mooi verhaal over MyDNA, vervolgens neemt Rudolf het woord over om aan te geven hoe enthousiast hij was over het idee. Dan krijgen we eindelijk te horen waar het omgaat. MyDNA maakt een artist impression van mensen hun persoonlijke DNA kenmerken bijvoorbeeld in de vorm van een groot schilderij. Deze schilderijen gaan voor tussen de € 450 en € 900 van de hand. De Dragons vragen of er nog meer productideeën in de koker zitten. Hierop gaan een kristallen vorm met daarin gegraveerd het DNA en een trouwring met DNA rond. De Dragons zijn in eerste instantie enthousiast maar al snel keren ze weer terug op aarde.

Uiteindelijk draait het om de cijfertjes en zoals de verkopen nu gaan stemt dat de Dragons niet erg tevreden, met een kleine 120 verkopen in anderhalf jaar tijd, voor een product dat meer gadget lijkt, lijkt het geen lang leven beschoren . Als ook de cijfers over 2008 niet blijken te kloppen maar 2007 gewoon doorgetrokken dient te worden wordt het voor de Dragons duidelijk dat er weinig business in zit.

Op de vraag wat de heren van plan zijn weten ze nog te melden dat ze snel wereldwijd uit willen rollen, de reden, ze voelen de hete adem van andere moleculair biologen in de nek en hopen deze voor te zijn. Al met al lijkt het meer gokken dan ondernemen en het zal dan niemand verbazen dat ondanks de complimenten aan het adres van Annemarie over haar mooie laarzen ze zonder investering vertrekken.

 

Ex kandidaat

Denian Dipperzzz

Zoals gebruikelijk ook weer een ex kandidaat aan het woord en deze eer is dat Denian van Dipperzzz. Dipperzzz is een franchise formule voor de gezonde snack die het tijdens de uitzending zonder investering moest doen. In de week na de uitzending zouden zich drie investeerders gemeld hebben. Er werd een pilotproject opgezet en met de inzichten van die pilot gaan ze nu aan de slag.

Ondanks het mooie nieuwe pak van Denian blijf de indruk achter dat het vooral een blabla verhaal was omdat hij nergens in zijn verhaal met concrete zaken komt. Wel neemt hij de uitdaging van Jort aan volgens jaar als miljonair terug te komen.

Link naar reactie

Dragons Den aflevering 8

 

Yannick PayC

Voor zijn presentatie heeft hij een toiletpot en een touchscreen aan een houten paneel bevestigd, jammer genoeg blijft het touchscreen tijdens de uitzending geheel zwart. Het komt daardoor allemaal een beetje over als een schoolopdracht die door de snel naderende deadline niet tot in de puntjes uitgewerkt is. Niet zo verwonderlijk gezien de korte tijd die er tussen idee en aanmelding voor Dragons Den zat maar daarmee is de kans op een investering wel verkeken.

 

Helaas was het niet toegestaan om daar iets op af te spelen. Een paar dagen voor de uitzending ben ik bij de heren van Pluk langsgeweest. Zij zagen het concept zitten en heb dit ook genoemd tijdens de opnamens. Ze gaven me zelfs exclusiviteit. Er is alleen voor gekozen dit niet uit te zenden... De heren van Pluk hadden mij voorzien van een mooi voorbeeld van wat er mogelijk was met het systeem. Helaas vertelde de redactie mij dat dat feestje niet kon doorgaan omdat dat niet goed in beeld te brengen is. (refresh strepen... etc.)

 

Het was inderdaad allemaal wat kort dag, maar ach: ik dacht niet geschoten altijd mis ;) Het blijft een vorm van een loterij, zelfs als je al je zaakjes goed op orde hebt zijn er altijd gaten te vinden.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Het is hierboven al gezegd, maar het is werkelijk onvoorstelbaar hoe weinig kritisch de kandidaten naar hun eigen businessplannen hebben gekeken. Neem nu die interieurconceptengallery. Of dat PayC touchscreen voor op de WC. Aan alle kanten een naief plan, behalve wellicht de hightech uitstraling.

 

Yannick ("Ik doe alles via internet en wifi"): Weet je hoe vaak die electronica in zo'n omgeving kapot gaat en er geen ontvangst meer is? Je zult bijna dagelijks je spullen moeten gaan repareren en vervangen.

Denk aan de talloze touchscreen informatiezuilen en internetkiosken die op "out of order" staan, waardoor je ze dan ook steeds minder meer tegenkomt.

 

 

Link naar reactie

Het blijft een vorm van een loterij, zelfs als je al je zaakjes goed op orde hebt zijn er altijd gaten te vinden.

 

Dat het een lotterij is daar ben ik het niet helemaal met jou eens.

Als ik uitga van wat wij als kijker te zien krijgen dan kun je wel degelijk een soort van lijn zien in wie wel en wie niet met een investering de deur uit gaan. Als ik dat zou omschrijven dan kom je telkens weer uit op hetzelfde type mens.

Het zijn mensen waaraan je kunt zien dat ze ondernemend zijn, mensen met doorzettingsvermogen, mensen die laten zien dat ze weten waar ze het over hebben, een goede babbel hebben ( net te verwarren met vlotte babbel) en bovenal vol liefde en enthousiamse praten over hun bedrijf/idee op een manier die aanstekelijk werkt. Het is het spel der verleiding dat mensen met elkaar spelen en ik geloof dat veel mensen dat nog steeds niet inzien en misschien ook wel niet begrijpen. Er moet een soort van chemie ontstaat tussen deelnemer en Dragon(s) ander gebeurt er letterlijk niks.

 

Ook wat betreft de gaten die in de plannen van de deelnemers zitten hoeft dat niet altijd een probleem te zijn.

Lang niet altijd hadden de deelnemers hun huiswerk evengoed gemaakt maar werd dat gecompenseerd door de aanwezige kennis van de deelnemer. Het blijft toch dat de vent belangrijker is dan de tent.

Dat zie je in deze aflevering door de manier waarop Annemarie op een leuke manier Roos aan ideeën helpt en haar tenslotte uitnodigd om daar eens over te komen praten.

Haar businessmodel was duidelijk niet goed maar Annemarie gaat hier op de persoon af die waarschijnlijk op het moment dat we dit schrijven bij haar op de loonlijst staat of waar Annemarie een ander deal mee heeft gesloten om haar idee verder uit te kunnen werken.

 

Link naar reactie

Het was inderdaad allemaal wat kort dag, maar ach: ik dacht niet geschoten altijd mis ;) Het blijft een vorm van een loterij, zelfs als je al je zaakjes goed op orde hebt zijn er altijd gaten te vinden.

 

Ik krijg bij dit soort opmerkingen geen goed gevoel over jouw kans van slagen als ondernemer.

 

Link naar reactie

Wat ik niet begrijp, is dat mensen die gaan pitchen voor de Dragons vooraf zo weinig kritisch naar hun eigen product of businessmodel kijken. En als ze daar niet toe in staat zijn, dan moeten ze zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor het ondernemerschap.

 

Misschien moet er iemand opstaan die in ruil voor een 5%-belang dit soort starters helpt bij het goed uitwerken (of afschieten ) van hun plan en ze, in geval het plan commercieel aantrekkelijk en haalbaar is, klaarstoomt voor een fatsoenlijke pitch in de DD. :)

 

Ik heb alweer een tijdje geleden aan de producent en redactie van Dragon's Den voorgesteld de kandidaten vooraf te trainen (echter niet tegen een 5%-belang). Doordat ze dat niet doen nemen ze eigenlijk zowel de kandidaten als de kijker niet serieus. Ik zal DD weer eens contacten voor de volgende serie.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Ik heb alweer een tijdje geleden aan de producent en redactie van Dragon's Den voorgesteld de kandidaten vooraf te trainen (echter niet tegen een 5%-belang). Doordat ze dat niet doen nemen ze eigenlijk zowel de kandidaten als de kijker niet serieus. Ik zal DD weer eens contacten voor de volgende serie.

 

Ik snap je reactie, edoch zowel producent als redactie hebben geen belang bij goed getrainde kandidaten. Zij willen hoog in de kijkcijfers scoren en dat doen ze niet als ze een gladjes verlopen pitch aan hun publiek voorschotelen.

Neen, ze spinnen garen bij gestuntel, of kandidaten die om welke reden dan ook worden afgezeken door die Dragons. Want dat is hetgeen het kijkerspubliek van smult.

 

Op zich vind ik het toch vermakelijke televisie, maar inderdaad als ondernemer en zeker als iemand die ondernemers vooruit wil stuwen is het meestal tenenkrommend wat er gepresenteerd wordt. ik ben er wel van overtuigd dat ondanks gestuntel een groot deel van die kandidaten op de een of andere manier voordeel ondervinden van hun presentaties voor het kijkerspubliek.

Link naar reactie

Ik vind dat (coaching of presentatievaardigheden) eigen verantwoordelijkheid voor de ondernemers (in spe). Daarbij moet je m.i. een persoonlijke click hebben met een coach, anders levert het ook onvoldoende op.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Dat is ook waar. Feit blijft dat de meeste organisatoren van contests, prijzen etc. wel vooraf een training laten verzorgen. Uiteraard blijft het de verantwoordelijkheid van de ondernemer.

 

Een financier kijkt naar drie dingen: Geloof ik in de Ondernemer, in het Plan/Product/Dienst en de Pitch (bij voorkeur met veel passie en plezier gebracht). Aan de ondernemer kunnen we niets veranderen, aan het plan/product/dienst kan je sleutelen en de Pitch kan je perfectioneren.

 

Ik denk echter dat de ontwikkeling van het ondernemerschap in nederland er niet bij gebaat is dit soort rommel uit te zenden.

 

Ik ben me zeer bewust van het belang van kijkcijfers, zie ook mijn eerdere posts. Naar mijn bescheiden mening zouden de kijkcijfers juist HOGER worden als de pitches van hoger niveau worden. Veel mensen in mijn omgeving die ik spreek haken juist af om het bedroevende niveau.

 

Food for thought....

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Ik snap je reactie, edoch zowel producent als redactie hebben geen belang bij goed getrainde kandidaten.

 

Kijk maar naar Idols. De meeste zendtijd wordt besteed aan tenenkrommende performances van mensen die je de dag erna niet meer wilt kennen. Zoals Highio al zegt, het is geheel de eigen verantwoordelijkheid van de ondernemer. Het zegt iets over de ondernemer als die niet goed voorbereid op het toneel verschijnt.

Wat DD zou kunnen doen is het contrast vergroten door zo nu en dan (b.v. in de laatste uitzending van het seizoen) een heel goede pitch te laten zien van een ervaren ondernemer.

 

 

Link naar reactie

Het verschil met Idols is wel dat je van een slechte presentatie ook nog wel een hoop kunt opsteken als kijker. Bij een goede presentatie is het vaak moeilijk om de vinger er precies op te leggen waarom het nou goed is en vooral hoe je dat doet. Terwijl je in een slechte presentatie vaak aanwijsbare fouten hebt die je kunt vermijden.

 

Ik heb trouwens het idee dat er wel een tendens is om de slechtere presentaties korter in beeld te brengen en alleen de essentiële fout te belichten. Waarbij het door de montage soms wel lijkt alsof iemand na de eerste dragon die afhaakt zelf meteen wegloopt.

Link naar reactie
Kijk maar naar Idols. De meeste zendtijd wordt besteed aan tenenkrommende performances van mensen die je de dag erna niet meer wilt kennen.

 

Idols bestaat uit iets van 7 auditie afleveringen waaronder dus niet alleen de slechte, en 3 theater rondes plus 10 liveshows en dat zijn al lang geen tenenkrommende performances. Dus niet te meeste zendtijd wordt aan bagger besteedt. 65% aardige en goede performances dus, dat kan je van Dragon's Den dus echt niet zeggen.

Link naar reactie

De Dragons laten veel te weinig hun succesverhalen met de investeringen zien. Wat hebben de vorige uitzendingen in hemelsnaam opgeleverd?? Graag zou ik een voorbeeld van een bloeiend bedrijf zien met een video van het product/dienst en kantoor.

Zij maar ook de starters verliezen zo alle geloofwaardigheid als dit programma voor het grootste deel mislukkingen toont

Link naar reactie

Dat is juist het idee, dat je met een risico-investering een flinke extra groeispurt kunt maken. Er mag dus echt wel iets van verwacht worden hoor. Nu is dit met name TV en zijn is er als ik me zo herinner geen enkel initiatief geweest wat in één klap megagroot had kunnen worden (op wat internetideeën en productmakers na misschien, maar dat waren er niet zoveel), maar in de echte wereld (buiten de camera's zeg maar) is dat zeker wel de bedoeling van een risico-investering.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.