• 0

Investeren en belasting

Twee jaar geleden wij begonnen in een Holding-BV-Holding structuur. Na deze periode goed te hebben gedraaid een een redelijke reserve te hebben opgebouwd zijn we klaar voor personeel en investeringen.

 

Aangezien 2006-2007 een verlengd boekjaar is; wordt dit onze eerste jaarrekening.

 

Mijn vraag gaat de brutowinst over 2007; is het mogelijk om op deze winst een reservering te nemen voor de projecten (personeel en materiaal) die in 2008 gaan komen. Immers hadden we deze in 2007 opgestart dan was dit ten laste van de winst over 2007 ontstaan. Zelf heb ik al gekeken richtingde herinvesteringsreserve of de KER alleen lijken deze wat voorwaarden niet overeen te komen.

 

Heeft iemand misschien een idee? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beide door jou genoemde reserves vinden geen toepassing. De KER werkt veelal allen bij pensioen of onderhoud. Voor de HIR moet je eerst een bedrijfsmiddel met boekwinst verkocht hebben, waarna je die boekwinst gebruikt voor herinvestering in een nieuw bedrijfsmiddel.

 

Het vormen van reserves is vaak aanleiding tot discussie voor de Rechter. Erg belangrijk moet zijn dat je kunt aantonen dat er in 2007 al een voornemen bestond en dat er in 2007 kosten gemaakt zouden worden. Lijkt mij in jullie geval moeilijk.

 

Vraagje: waarom wil je die kosten in 2007 hebben? Lijkt mij dat in 2008 de winst toch verder stijgt?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.