• 0

betaling en verzending bij import uit China

hallo iedereen, ik ben hier nieuw op dit forum, en hoop dat jullie mij vragen kunnen beantwoorden

 

Ik heb een aantal vragen over importeren uit China. Ik heb al een tijdjecontact met een fabrikant. nou had hij laatst een mail gestuurd op welke manier zij verzenden en hoe de betaling wordt geregeld. ik citeer uit het mailtje van de fabrikant:

 

"The prices we quotate are EXW, generally the goods are delivered by expresssuch as TNT,DHL, you can apponit your own's forwarder or choose:freight collect"or prepay the shipping cost.Regarding the payment,you can pay the money through ABN AMRO BANK or Western union. Actually no customerrequires insurance because no need to worry about the safety"

 

ik ken de incoterms, en wil natuurlijk niks met western union te maken hebben. Maar wat moet ik eissen en/of waar moet ik voorkiezen, op gebied van verzenden en betalen, om alles veilig en goed te laten verlopen? als er iemand is met tips aangaande dit gebied hoor ik het graag.

 

hopelijk kunnen jullie mij verder brengen,

 

Peter

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Geachte heer,

 

Naar aanleiding van uw vragen over importeren uit China informeer ik u als volgt.

 

Informatie over importeren kunt u vinden via: www.kvk.nl/internationalehandel/default.asp en www.internationaalondernemen.nl/importeren/index.asp.

In de bijlagen vindt u het startersboekje import.

Mocht u naar aanleiding van deze informatie nog vragen hebben over 'Hoe te importeren' kunt u contact opnemen met uw exportconsulent bij de Kamer van koophandel.

Voor vragen m.b.t. betalingen kunt u ook contact opnemen met de internationale desk van uw bank. Vooruitbetalingen bij de import uit China is gebruikelijk en de hoogte varieert.

 

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefanie Streng

 

Landenmedewerker China

 

Cluster Azië & Latijns-Amerika

 

EVD internationaal ondernemen en samenwerken

 

Telefoon: (070) 778 8841

 

Fax: (070) 385 80 97

 

E-mail: streng@evd.nl

 

Internet: www.evd.nl/china

Startersboekje_Import_2.pdf

EVD Internationaal Ondernemen en Samenwerken

Axel van Soest

Landenmedewerker Tsjechië, Slowakije, Slovenië

www.evd.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.