• 0

Sponsoring verkiezing: doen of niet doen?

Op een community site kunnen we een contest/verkiezing (nee, geen miss verkiezing ;D) sponsoren. Kosten: een fee van EUR 500 + een reischeque vanaf 100,- (kunnen we zelf bepalen).

 

Het is een verkiezing die 1 maand loopt, op de community site zelf wordt veel aandacht aan geschonken. De site genereert naar mijn mening behoorlijk wat traffic (ik zie het onderwerp ook op verschillende andere fora terugkomen). We krijgen een stukje als ‘hoofdsponsor’, tevens worden we in de newsletter van de community site als sponsor vermeldt.

 

We praten al gauw over EUR 600 – 700 voor 1 maand reclame. Alles is uiteraard relatief (voor de één is dit weinig geld, voor mij is het heel veel), maar is dit reëel voor een beginnende onderneemster?

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat denk je zelf? Krijg je het eruit? Krijg je waar voor je geld? Durf je het eens uit te proberen?

 

Bij twijfel, niet doen. Lijkt het je wel wat, denk je het "winstgevend" te krijgen en heb je het geld er voor over, dan zou je het eens kunnen proberen.

 

Niet alles uitgebreid bedebatteren, maar gewoon doen als je het ziet zitten, en niet doen als je het niet ziet zitten! Dat kost méér dan af en toe eens een niets-opleverende actie lanceren! :)

Link naar reactie
  • 0

Wat denk je zelf? Krijg je het eruit?

 

Jaaa, als ik dat van tevoren zou weten... :) Ik zie het meer als middel om meer naamsbekendheid te krijgen. Want voordat ik 600,- winst omzet maak....dat duurt nog wel even... ;)

 

Ik doe niet alleen dit, ik ben nu bezig om een imagefolder te laten maken (kassa!!), adwords, enz.enz...

 

@Erwin de B: ja, 100% mijn doelgroep, misschien een beetje aan de jonge kant.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kan je niet iets verzinnen waardoor je er meetbaar en directe leads uit kunt halen? Dan weet je daarna tenminste of het iets oplevert. Alleen naamsbekendheid is zo lastig meten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Kan je niet iets verzinnen waardoor je er meetbaar en directe leads uit kunt halen? Dan weet je daarna tenminste of het iets oplevert. Alleen naamsbekendheid is zo lastig meten.

 

mhm... ik zou niet weten hoe. Hoewel ik toch wel hoop dat ik voor die 500€ fee tenminste ook een link krijg... Dan zie ik het wel in mijn statistieken.

 

Maar ja, ook deze mensen zullen niet altijd meteen omzet creeren. Hoe vaak boek je nu een vakantie(huis)? 1 tot 2 keer per jaar. Dus mensen komen even kijken en hopelijk later terug.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

mhm... ik zou niet weten hoe. Hoewel ik toch wel hoop dat ik voor die 500€ fee tenminste ook een link krijg... Dan zie ik het wel in mijn statistieken.

 

 

Hopen doe je in de kerk. Tenminste dat is mij altijd geleerd. Het is geen gunst wat ze aan jou verlenen! Jij moet de rekening betalen. Zo iets moet je gewoon eisen. Moet jij natuurlijk wel een goede landingspagina creëren.

 

Wat zijn de unieke bezoekersaantallen van de site? Wat is hun doelgroepomschrijving? Dat zijn eigenlijk de minimale dingen die je moet weten. Een goede site moet jou die gegevens ook direct kunnen geven.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan bijvoorbeeld email-adressen verzamelen. Aan de respons op een mailing in vakantietijd kan je dan zien of het een slimme actie is geweest.

 

Of laat ze bijvoorbeeld heel simpel hun voorkeur invoeren, favoriete vakantieland, weet ik veel. Dan kan je ze echt iets toepasselijks mailen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet het, niet doen.

 

Sponsoring is een kwestie van lange adem, niet van 'vandaag meedoen, morgen geld verdienen'. Je weet niet eens of je de investering als omzet zult halen! Dat is niet verantwoord.

 

Je vermeldt geen eigen site, noch de club die je voor zogenaamde 'sponsoring' heeft geïnteresseerd, dat is wel jammer. Maar laat je niet misleiden door het woord 'sponsoring'. Meestal wordt het gebruikt om het idee van 'adverteren' wat te verzachten, het klinkt wat sympathieker. Een sponsorschap ga je voor langere periode aan en je legt dan heel goed vast wat er van jou als sponsor wordt verwacht en wat je ervoor terugkrijgt. Maar dat betekent ook budgetten die lange adem hebben. Het hoeft in absolute cijfers niet veel te zijn, maar wel genoeg voor een paar jaar.

 

Heb je dat niet, vergeet het dan en richt je op andere vormen van publiciteit.

 

Zie het als een eenmalige leuke actie om wat extra webverkeer te genereren, noem het dan geen 'sponsoring' maar een 'actie'. Zorg ervoor dat mensen op een actiepagina van je site terechtkomen en knoop er een vervolgactie aan zodat ze je bezoekers blijven (of nieuwe bezoekers genereren). Aan leuke webstatistieken heb je niks, klanten moet je hebben!

 

Maar hier vermelden waar het om gaat maakt reageren wel wat makkelijker...

 

:-\

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Vergeet het, niet doen.

 

Sponsoring is een kwestie van lange adem, niet van 'vandaag meedoen, morgen geld verdienen'. Je weet niet eens of je de investering als omzet zult halen! Dat is niet verantwoord.

 

Heb je dat niet, vergeet het dan en richt je op andere vormen van publiciteit.

 

Zie het als een eenmalige leuke actie om wat extra webverkeer te genereren, noem het dan geen 'sponsoring' maar een 'actie'. Zorg ervoor dat mensen op een actiepagina van je site terechtkomen en knoop er een vervolgactie aan zodat ze je bezoekers blijven (of nieuwe bezoekers reageren). Aan leuke webstatistieken heb je niks, klanten moet je hebben!

 

 

 

Je hebt gelij, sponsoring is hier het verkeerde woord. Het gaat inderdaad meer om een eenmalige actie - voor minimaal 600,- dan.

 

Sorry dat ik geen website noem. Higherlevel wordt zo goed geindexeerd dat mijn bezoekers (ook al zijn het Duitsers) misschien eerder hier terecht komen dan op mijn eigen site ;D en dat is dan ook weer niet de bedoeling.

 

Maar bedankt voor jullie tips en advies!!

Link naar reactie
  • 0

Wellicht die 600 euro investeren in je vindbaarheid bij Google en wat optimalisaties aan je site ;)

 

Zeker. Maar daar ben ik (of eigenlijk de webbouwer) op dit moment OOK mee bezig (zowel aan de vindbaarheid als ook optimalisatie van de site), dus daar wordt al geld aan besteed.

Tevens laat ik nu een imagebrochure maken.

Dus het is niet zo dat het of of is...

 

Maar misschien moet ik het inderdaad niet doen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft dat je denkt dat de site veel traffic genereert en dat je naam vermeld wordt in een newsletter.

 

Heb je geen bezoekers aantallen gekregen (unieke en pageviews) en naar hoeveel e-mailadressen de newsletter gezonden wordt?

 

Nee, nog niet. Was ik nog wel van plan om te vragen uiteraard. Ik ging even uit van het best case scenario: wil ik het dan nog wel doen en levert het mij iets op (naamsbekendheid/omzet enz)?

 

Maar misschien is zo'n actie op dit moment nog niet haalbaar voor ons en kan ik die 600,- inderdaad beter ergens anders aan besteden. Je kunt tenslotte niet alles hebben ;)

Link naar reactie
  • 0

Ga er van uit dat het sponseren van zoiets geen harde omzet levert. Naamsbekendheid wellicht wel wat, maar verwacht in de reisbranche, als klein bedrijf zijnde, niet te veel van naamsbekendheid. Mensen zijn niet gebonden aan 1 boekingssite van huisjes in Duistland. De mensen zoeken tegenwoordig het gehele internet af naar de beste aanbiedingen en services voor (erg vaak) zo weinig mogelijk geld.

Ik zal het geld stoppen in directe advertenties op bv google.

Link naar reactie
  • 0

Bij twijfel niet inhalen, hopen doe je in de kerk, en zo is er nog wel meer retoriek waar je eigenlijk het antwoord in kunt vinden. Sponsoring is een zakelijke deal. Niets meer, niets minder. Tenzij het een goodwill dingetje is om je sociale geweten te sussen (de mens-erg-je-niet kampioenschappen voor terminale verzorgingshuisbewoners met Down syndroom sponsoren bijvoorbeeld). Weet hoeveel je moet betalen en wat je er exact voor terug krijgt. Als je een printer koopt voor 600,- hoop je ook niet dat ie 25 pagina's per minuut print, dat weet je zeker. En als ie dat niet doet ga je terug naar de verkoper. De sponsorgeld-vrager is een verkoper. Die wil jou een sponsorschap verkopen. En dus aan jou de schone taak om een goed inkoper te zijn. Probeer een deal te maken dat de gesponsorde een bedrag krijgt per order bijvoorbeeld. Als hij daar niets voor voelt, gelooft ie ook niet in de effectiviteit van jouw sponsorplek, en probeert ie wel geld te innen, maar jou eigenlijk er niets voor terug te geven.

 

Misschien wat kort door de bocht allemaal, maar ik ben geen groot voorstander van sponsoring, tenzij goed zakelijk doordacht of in de vorm van een gift waar je niets voor terug verwacht (lees maatschappelijke betrokkenheid).

Link naar reactie
  • 0

Ga er van uit dat het sponseren van zoiets geen harde omzet levert. Naamsbekendheid wellicht wel wat, maar verwacht in de reisbranche, als klein bedrijf zijnde, niet te veel van naamsbekendheid. Mensen zijn niet gebonden aan 1 boekingssite van huisjes in Duistland. De mensen zoeken tegenwoordig het gehele internet af naar de beste aanbiedingen en services voor (erg vaak) zo weinig mogelijk geld.

Ik zal het geld stoppen in directe advertenties op bv google.

 

Daar heb je zeker gelijk mee. Ik verwacht van zulke acties inderdaad ook geen harde omzet.

 

Wat de naamsbekendheid betreft: we bieden reizen en accommodaties voor een specifieke doelgroep aan. Jij zult zeer waarschijnlijk bij mij geen vakantie boeken. 8)

 

Maar wat betreft het internet afzoeken heb je gelijk. Dat merk ik ook. Veel kijkers , (nog relatief) weinig kopers (mhm… en mijn bezoekers zijn niet eens Nederlanders :P).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.