• 0

Bijdrage KvK betalen per kwartaal in 2008

Ondernemers ontvangen in de periode 18 januari tot 27 januari 2008 de nota voor de jaarlijkse bijdrage van de Kamer van Koophandel (KvK). Nieuw in de jaarlijkse bijdrage is dat met ingang van 1 januari 2008 een ondernemer bij inschrijving of uitschrijving van de onderneming betaalt per kwartaal. Voorheen was dat nog per jaar ongeacht de datum van in- of uitschrijving.

 

Alle ondernemingen, verenigingen en stichtingen die staan ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel zijn wettelijk verplicht een jaarlijkse bijdrage te betalen. Deze is nodig voor de financiering van de activiteiten van de Kamer van Koophandel die bestaan uit wetsuitvoering, regiostimulering en voorlichting.

 

Bron: Startende Ondernemers.nl & KvK :)

 

Wat ik niet terug kan vinden in dit hele verhaal of er wijzigingen zijn voor freelancers en vrijeberoepen.

Want vorig jaar toen ik even langs de KvK was geweest werd mij gezegd dat deze groep per 1 januari 2008 verplicht zijn om in te schrijven/registereren.

 

Heeft iemand al iets vernomen?

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Gister toevallig een lezing van een KvK iemand bij onze zakenkring. De lezing zelf heb ik gemist maar ben wel even bij de borrel langs geweest waar ik hoorde dat de bijdrage omlaag gegaan is en ze hadden het ook over de vrije beroepen die nu ook moeten inschrijven.

Op de KvK site lees ik dat het waarschijnlijk per 1 juli 2008 is, als het nieuwe handelsregister in werking treedt.

Zie hier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.