Ga naar inhoud

ICT office / CAO

Geplaatst:

BE WANNE

Zijn er HL'ers bekend met ICT office en kunnen mij de meerwaarde hiervan vertellen. Op de site las ik dat er ook een CAO is waarbij je als bedrijf kan aansluiten. Nu weet ik niet wanneer je in de werkingsfeer valt voor deze CAO maar is het handig om je hierbij aan te sluiten?

Featured Replies

Geplaatst:

PimEffting

Wij zijn lid van ICT Office en dat bevalt prima. Ze hebben informatieve workshops en je kunt tegen sterk gereduceerd tarief gebruik maken van hun juridische helpdesk.

Daarnaast hebben ze allerlei collectieve contracten afgesloten met verzekeringsmaatschappijen en dergelijke. Daar maken we geen gebruik van dus dat kan ik je niet vertellen. Wilde je toch even mijn positieve ervaringen met ICT Office delen.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

ICT Office probeert als branche- en werkgeversorganisatie aan de weg te timmeren, onder andere door een eigen bedrijfstakpensioenfonds en een (niet algemeen verbindend verklaarde) CAO.

 

De kennis en de belangenbehartiging (naar Den Haag vooral) zijn uitstekend. Via Aon worden sinds vorig jaar ook wat collectieve verzekeringen aangeboden, zoals beroepsaansprakelijkheid. Aon (b)lijkt als nr 1. assurantiemakelaar van Nederland nog steeds niet echt ingericht op de kleinere MKB-bedrijven: veel van mijn relaties maken hier inderdaad ook geen gebruik van (maar dat komt wellicht ook omdat ik zelf diensten op dat gebied aanbiedt ;))

 

Veel van mijn IT-klanten (zowel de grote als de kleine) zijn huiverig voor CAO's. De ergste doemscenario is dat ooit een kritische massa wordt bereikt waarmee deze CAO alsnog algemeen verbindend wordt verklaard.

 

Een CAO bijt met veel huidige vormen van variabele beloning en dwingt werkgevers ook om behoorlijke kosten voor secundaire arbeidsvoorwaarden te maken. Bovendien heb je dan ook een groot deel van de loonkostenontwikkeling (jaarlijkse prijscompensatie) niet meer zelf in de hand. Vooral voor de kleinere jonge bedrijven kunnen CAO's een behoorlijke molensteen zijn.

 

Kleinere en/of jonge organisaties - zowel werkgever als werknemers - zijn beter en goedkoper af bij een goed objectief en uiteraard deskundig advies over arbeidsvoorwaarden

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

  • 3 years later...
Geplaatst:

Jazzy

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb ongeveer de zelfde vraag.

 

Ik ga vanaf 1 februari IT diensten leveren en kijk ook naar het lidmaatschap van ICT~Office. Vraag me alleen af of het de kosten waard is voor onze onderneming met twee man. Lidmaatschap kost 1300 euro maar voor starters in het eerste jaar 650 euro.

 

Nu zou ik op zich wel eens wat dingetjes tegen hun juridische helpdesk aan willen houden mbt. voorwaarden e.d. maar alleen de eerste vier uur zijn gratis. Als het echt spannend wordt gaat daar de teller ook gewoon lopen.

 

Zijn er kleine IT ondernemingen die ervaring met ICT~Office in de praktijk hebben? Heb je er wat aan of de centen beter in de zak houden en indien nodig besteden bij een specialist?

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

radeoxx

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb ongeveer de zelfde vraag.

 

Ik ga vanaf 1 februari IT diensten leveren en kijk ook naar het lidmaatschap van ICT~Office. Vraag me alleen af of het de kosten waard is voor onze onderneming met twee man. Lidmaatschap kost 1300 euro maar voor starters in het eerste jaar 650 euro.

 

Nu zou ik op zich wel eens wat dingetjes tegen hun juridische helpdesk aan willen houden mbt. voorwaarden e.d. maar alleen de eerste vier uur zijn gratis. Als het echt spannend wordt gaat daar de teller ook gewoon lopen.

 

Zijn er kleine IT ondernemingen die ervaring met ICT~Office in de praktijk hebben? Heb je er wat aan of de centen beter in de zak houden en indien nodig besteden bij een specialist?

 

Persoonlijk zie ik het voordeel in een lidmaatschap bij ICT Office niet in. 'Kortingen' bij verzekeringsmaatschappijen zijn pure oplichterij; als je goed vergelijkt en je vraagt meerdere offertes op dan krijg je altijd een minstens zo goede aanbieding, zonder dat je een duur lidmaatschap moet kopen om korting te krijgen omdat er 'collectiviteit' is bedongen...onzin.

 

Juridische helpdesk: prima, maar ik zie dit meer als een soort verzekering en je moet je afvragen of je wel snel in juridische problemen komt te zitten. Hoe vaak is het nou dat je maar 4 uur nodig hebt voor een juridische casus?

 

Ik zeg geld in de zak houden.

 

Geplaatst:

Jazzy

Dank voor je reactie en advies. Ik was tot de zelfde conclusie aan het komen maar het is fijn om eens te horen hoe een ander dat ziet.

 

Voorlopig maar eens even kijken of we het ook zonder ICT~Office kunnen. :) Heb wel hun Algemene Voorwaarden gezien trouwens, die ga ik wel gebruiken. Het wel vrij sterk naar mij toegeschreven, ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

Geplaatst:

radeoxx

Dank voor je reactie en advies. Ik was tot de zelfde conclusie aan het komen maar het is fijn om eens te horen hoe een ander dat ziet.

 

Voorlopig maar eens even kijken of we het ook zonder ICT~Office kunnen. :) Heb wel hun Algemene Voorwaarden gezien trouwens, die ga ik wel gebruiken. Het wel vrij sterk naar mij toegeschreven, ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

 

Lees ook vooral dit topic over de Algemene Voorwaarden en het van toepassing zijn.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=29250

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.