Jump to content
BE WANNE
Verberg

ICT office / CAO

vraag

Zijn er HL'ers bekend met ICT office en kunnen mij de meerwaarde hiervan vertellen. Op de site las ik dat er ook een CAO is waarbij je als bedrijf kan aansluiten. Nu weet ik niet wanneer je in de werkingsfeer valt voor deze CAO maar is het handig om je hierbij aan te sluiten?

Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Wij zijn lid van ICT Office en dat bevalt prima. Ze hebben informatieve workshops en je kunt tegen sterk gereduceerd tarief gebruik maken van hun juridische helpdesk.

Daarnaast hebben ze allerlei collectieve contracten afgesloten met verzekeringsmaatschappijen en dergelijke. Daar maken we geen gebruik van dus dat kan ik je niet vertellen. Wilde je toch even mijn positieve ervaringen met ICT Office delen.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

ICT Office probeert als branche- en werkgeversorganisatie aan de weg te timmeren, onder andere door een eigen bedrijfstakpensioenfonds en een (niet algemeen verbindend verklaarde) CAO.

 

De kennis en de belangenbehartiging (naar Den Haag vooral) zijn uitstekend. Via Aon worden sinds vorig jaar ook wat collectieve verzekeringen aangeboden, zoals beroepsaansprakelijkheid. Aon (b)lijkt als nr 1. assurantiemakelaar van Nederland nog steeds niet echt ingericht op de kleinere MKB-bedrijven: veel van mijn relaties maken hier inderdaad ook geen gebruik van (maar dat komt wellicht ook omdat ik zelf diensten op dat gebied aanbiedt ;))

 

Veel van mijn IT-klanten (zowel de grote als de kleine) zijn huiverig voor CAO's. De ergste doemscenario is dat ooit een kritische massa wordt bereikt waarmee deze CAO alsnog algemeen verbindend wordt verklaard.

 

Een CAO bijt met veel huidige vormen van variabele beloning en dwingt werkgevers ook om behoorlijke kosten voor secundaire arbeidsvoorwaarden te maken. Bovendien heb je dan ook een groot deel van de loonkostenontwikkeling (jaarlijkse prijscompensatie) niet meer zelf in de hand. Vooral voor de kleinere jonge bedrijven kunnen CAO's een behoorlijke molensteen zijn.

 

Kleinere en/of jonge organisaties - zowel werkgever als werknemers - zijn beter en goedkoper af bij een goed objectief en uiteraard deskundig advies over arbeidsvoorwaarden

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb ongeveer de zelfde vraag.

 

Ik ga vanaf 1 februari IT diensten leveren en kijk ook naar het lidmaatschap van ICT~Office. Vraag me alleen af of het de kosten waard is voor onze onderneming met twee man. Lidmaatschap kost 1300 euro maar voor starters in het eerste jaar 650 euro.

 

Nu zou ik op zich wel eens wat dingetjes tegen hun juridische helpdesk aan willen houden mbt. voorwaarden e.d. maar alleen de eerste vier uur zijn gratis. Als het echt spannend wordt gaat daar de teller ook gewoon lopen.

 

Zijn er kleine IT ondernemingen die ervaring met ICT~Office in de praktijk hebben? Heb je er wat aan of de centen beter in de zak houden en indien nodig besteden bij een specialist?

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb ongeveer de zelfde vraag.

 

Ik ga vanaf 1 februari IT diensten leveren en kijk ook naar het lidmaatschap van ICT~Office. Vraag me alleen af of het de kosten waard is voor onze onderneming met twee man. Lidmaatschap kost 1300 euro maar voor starters in het eerste jaar 650 euro.

 

Nu zou ik op zich wel eens wat dingetjes tegen hun juridische helpdesk aan willen houden mbt. voorwaarden e.d. maar alleen de eerste vier uur zijn gratis. Als het echt spannend wordt gaat daar de teller ook gewoon lopen.

 

Zijn er kleine IT ondernemingen die ervaring met ICT~Office in de praktijk hebben? Heb je er wat aan of de centen beter in de zak houden en indien nodig besteden bij een specialist?

 

Persoonlijk zie ik het voordeel in een lidmaatschap bij ICT Office niet in. 'Kortingen' bij verzekeringsmaatschappijen zijn pure oplichterij; als je goed vergelijkt en je vraagt meerdere offertes op dan krijg je altijd een minstens zo goede aanbieding, zonder dat je een duur lidmaatschap moet kopen om korting te krijgen omdat er 'collectiviteit' is bedongen...onzin.

 

Juridische helpdesk: prima, maar ik zie dit meer als een soort verzekering en je moet je afvragen of je wel snel in juridische problemen komt te zitten. Hoe vaak is het nou dat je maar 4 uur nodig hebt voor een juridische casus?

 

Ik zeg geld in de zak houden.

 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Dank voor je reactie en advies. Ik was tot de zelfde conclusie aan het komen maar het is fijn om eens te horen hoe een ander dat ziet.

 

Voorlopig maar eens even kijken of we het ook zonder ICT~Office kunnen. :) Heb wel hun Algemene Voorwaarden gezien trouwens, die ga ik wel gebruiken. Het wel vrij sterk naar mij toegeschreven, ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Dank voor je reactie en advies. Ik was tot de zelfde conclusie aan het komen maar het is fijn om eens te horen hoe een ander dat ziet.

 

Voorlopig maar eens even kijken of we het ook zonder ICT~Office kunnen. :) Heb wel hun Algemene Voorwaarden gezien trouwens, die ga ik wel gebruiken. Het wel vrij sterk naar mij toegeschreven, ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

 

Lees ook vooral dit topic over de Algemene Voorwaarden en het van toepassing zijn.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=29250

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 49 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept