• 0

Marketingadvies voor webwinkel

Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Sinds een paar maanden heb ik een (web)winkel (zie sig.). Eerst alleen via via, maar ook m'n site is nu een week online.

 

Ik ben heel erg overtuigd van de kwaliteit van mijn product en al m'n klanten zijn zeer tevreden. Ik heb alleen een groot probleem: het lukt me niet mensen van buiten m'n bestaande kring, dus zeg maar compleet vreemden als klant te krijgen. Dit komt natuurlijk deels door het type product (zeer veel concurentie) maar ik heb het gevoel dat ik iets fout doe.

 

Ik heb een adwords campagne lopen en dat levert zo'n 50 - 75 views per dag op (in totaal nu zo'n 300) maar dat kan ik nog maar een paar dagen betalen.

 

Hebben jullie misschien tips? Zie ik iets over het hoofd? Ben ik misschien gewoon naief bezig of veel te ongeduldig? Is m'n site niet goed?

 

Elke mening wordt zeer gewaardeerd!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op het eerste gezicht zijn de prijzen vrij hoog (t.o.v. Dell, Acer e.d.), terwijl ik de meerwaarde niet 1-2-3 zie. Waarmee wil je je onderscheiden?

 

Een webwinkel met drie producten vind ik eerlijkgezegd niet heel erg vertrouwenwekkend.

 

Een detail: het copyright van 'tweepixels' (als enige met link) snap ik niet. Waarom staat dat daar en wat moet een klant daarmee?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bedankt voor de reactie.

 

De prijs is hoger vanwege een aantal dingen, zoals:

 

- Je hoort het systeem amper/niet wat door veel mensen gewaardeerd wordt.

- De behuizing is van aluminium ipv. (goedkoop en lelijk) plastic.

- Alle onderdelen zijn goed, niet alleen de processor (zoals bij bijv. Dell of Acer). Dit scheelt een hoop.

- Goede technische ondersteuning bij een vraag of probleem en betere garantie.

 

Het is een beetje als bij auto's: Een Mercedes of BMW is niet per se sneller dan een Opel, maar dat wil nog niet zeggen dat niemand een BMW koopt, toch?

 

Als je kijkt naar andere merken (Alienware, Ikbenstil, etc) die vergelijkbare kwaliteit leveren is de prijs goed.

 

Maargoed, ik snap je punt en je hebt gelijk.

 

Dan over het beperkte aanbod:

 

Ik denk dat het beter is om echt goed uitgebalanceerde systemen te verkopen dan mensen uit 60 dingen laten kiezen, waarvan 45 eigenlijk overbodig zijn omdat ze gewoon minder goed zijn in alle opzichten.

 

Waarom is dit niet vertrouwenswekkend? Ik geef toe dat het onorthodox is...

 

Dan dat copyright: Dat zijn de makers van de website (ook een beginnend bedrijfje). Is die link storend?

 

Maar ik begrijp wat je zegt over de meerwaarde en ik denkt dat dit ook de grootste uitdaging is. Mijn klanten weten dat het goed is en vertellen dat door, maar hoe maak je het een vreemde duidelijk?

Link naar reactie
  • 1

Je bied 3 jaar garantie op je systemen, zet dat bij de specificaties van elke computer. Vermeld bij de prijs dat het inclusief btw en bezorgen is.

Het bestel proces is niet duidelijk. Hoe gaat het in zijn werk? Moet er vooruit betaald worden? Wordt er een contract naar klant verstuurd? Hoe gaat het met de levering als iemand niet thuis is? Toon al je leverbare monitoren met een plaatje, maak er een aparte subgroep van (net zoals elk soort computer). Bied ook 17" beeldschermen.

 

Je richt je op een speciale markt. Niet op de "normale" computer gebruikers. Je goedkoopste systeem is met beeldscherm meer dan €1000,-. Kijk eens bij Dell, is de goedkoopste rond de €550,-. Ik weet dat je dan geen 3 jaar garantie hebt en geen super stille (leg hier in je verkoop tekst meer ndaruk op, nu heb je stil en stijlvol). Probeer meer systemen voor elk budget te leveren.

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst lijken de systemen erg groot. Wellicht kan je een paar foto's maken "in actie" zodat het formaat beter in te schatten is.

 

Ik lees "100% custom" maar zie 3 systemen?

 

Verder meer algemeen moet je een strategie kiezen. Ik lees in dit topic al opmerkingen als "Probeer meer systemen voor elk budget te leveren." terwijl je een relatief duur product hebt. Je moet kiezen of je gewoon allerlei PC's wilt verkopen of je jezelf specifiek richt op een niche markt. Als je voor exclusief gaat past de stijl van je website er weer niet echt bij.

 

Kortom: Kies voor een bepaalde strategie en ga daar voor!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Probeer je te onderscheiden van je huidige concurrenten.

Probeer meer service te verlenen indien mogelijk.

 

Bekijk ook site's van je concurrenten, neem de basis over en pas jou ideeen toe.

 

Maak ook gebruik van online betalen( trend) ideal, paypal etc etc.

 

succes verder

Link naar reactie
  • 0

De prijs is hoger vanwege een aantal dingen, zoals:

 

Bij het eerste bezoek aan je site had ik die dingen niet in de gaten. Dat zul je op de een of andere overtuigende manier duidelijk moeten maken.

 

Waarom is dit niet vertrouwenswekkend?

 

Ik heb daar een beeld bij van een klein amateuristisch bedrijf dat niet veel verkoopt en morgen verdwenen kan zijn.

 

Dan dat copyright: Dat zijn de makers van de website (ook een beginnend bedrijfje). Is die link storend?

 

Het is een detail, maar als bezoeker snapte ik niet waar ik terecht was gekomen. Bij zo'n link verwacht je bij de uitbater van de site te komen. De makers van de site worden normaliter in een colofon vermeld, niet met een link op de homepage.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bedankt...

 

Ik heb het idee dat het product goed is en ik een duidelijke strategie heb: PC's verkopen die niet alleen 'snel' zijn, maar ook stil, met uitgebreide service, sneller etc. maar dat dit gewoon niet goed overkomt!

 

Dat is natuurlijk verkeerd.

 

Ik zal m'n best doen er wat mee te doen.

Link naar reactie
  • 0

Beste nummer47,

 

ik vind het beeldmateriaal op de website niet overtuigend. Het is anoniem en straalt niet bepaald de kwaliteit uit die het in zich heeft.

 

Groet,

 

HIghio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou iemand die jouw bedrijf niet kent een computer bestellen en vooruit betalen? Je gaat geen 1000 euro overmaken naar een onbekend bedrijf.

 

Leg veel meer de nadruk op de manier waarop jij je wil onderscheiden:

- SUPER STIL

- ALLERHOOGSTE KWALITEIT

- BESTE SERVICE

Ik zou op de eerste pagina beginnen met zoiets als:

Gooi PC's: Voor wie alleen het allerbeste goed genoeg is!

 

Waarom zet je de types e.d. op je website? Dan gaan mensen op dat type zoeken en ergens anders (meer bekendere webshop) bestellen?

Misschien een idee om geen merknamen te noemen, maar meer op het woord KWALITEIT gooien, veel vaker noemen, ook groter e.d.

Je kunt wel iets zeggen in de trant van: Wij leveren alleen de allerbeste merken zoals Seasonic, Samsung e.d.

 

Het zijn maar een paar dingen die in mij opkomen hoor!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom zou iemand die jouw bedrijf niet kent een computer bestellen en vooruit betalen? Je gaat geen 1000 euro overmaken naar een onbekend bedrijf.

 

Leg veel meer de nadruk op de manier waarop jij je wil onderscheiden:

- SUPER STIL

- ALLERHOOGSTE KWALITEIT

- BESTE SERVICE

Ik zou op de eerste pagina beginnen met zoiets als:

Gooi PC's: Voor wie alleen het allerbeste goed genoeg is!

 

Waarom zet je de types e.d. op je website? Dan gaan mensen op dat type zoeken en ergens anders (meer bekendere webshop) bestellen?

Misschien een idee om geen merknamen te noemen, maar meer op het woord KWALITEIT gooien, veel vaker noemen, ook groter e.d.

Je kunt wel iets zeggen in de trant van: Wij leveren alleen de allerbeste merken zoals Seasonic, Samsung e.d.

 

Het zijn maar een paar dingen die in mij opkomen hoor!

 

Aha..

 

Maar:

 

- Ik moet de types noemen vind ik, het is een soort bewijs van de kwaliteit. Ze kunnen het wel ergens anders kopen, maar nergens met dezelfe prijs, koeling (die houdt ik wel 'geheim'), service etc.

 

- Als je overal KWALITEIT schreeuwt, gaan mensen dan niet juist ergens anders kijken? Een beetje normaal doen en niet overdrijven leek me beter, maar ik ben geen echte verkoper...

 

Ik heb nog eens over de marketing nagedacht en ik denk, met jullie mening in het achterhoofd dat het beter is dat ik zo veel mogelijk via via bezig blijf ipv al te veel tijd en geld in een enorme website steken met alle toeters en bellen.

 

Ik heb vooral klanten die een heleboel mensen kennen (producers, designers etc) en die vertellen het allemaal door. Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt!

 

Heel erg bedankt voor de tips, dit forum is echt, echt, uuhhhmm handig! ;D

Link naar reactie
  • 0

Als eerste een technisch detail:

 

Je geeft bij elke link een sessionID mee terwijl je dat ook in een cookie kunt plaatsen. Het is voor mij als techneut, (jouw doelgroep ook denk ik), een minpunt. Ik let namelijk heel sterk op dit soort kleine dingen.

 

Wat ik wel een leuk detail vind, zijn de verschillende plaatjes links onderin bij de verschillende systemen. Wat je dan weer niet moet doen, zijn die plaatjes van Crysis, UT? en WoW bij dat game systeem zetten, dat zegt mij helemaal niets namelijk. Veel interessanter zou het zijn om 3Dmark scores en dat soort dingen erbij te zetten. Probeer vergelijkingen te maken met je concurrenten. Mijn systeem zoveel punten, Dell slechts ...

 

En dan je specs... Wat nou @MAX ? bij de processor en videokaart? Maak je gebruik van vloeibare stikstof om je hardware koel te houden en ze max over te klokken? Aan max heb ik niks, laat dan gewoon de clocksnelheden zien (ook je vid kaart) en ben je bewust van het feit (maar ik kan me niet voorstellen dat je dat niet weet) dat als je gaat overclocken je garantie bij de fabrikant vervalt. Misschien dat beter zou zijn om er iets in de richting van: "standaard hogere clockfrequenties", bij te zetten.

 

Weet niet of het al gezegd is, maar op je bestelformulier kan ik mijn adres niet invullen. Wordt toch wel lastig afleveren dan. (terwijl ik best snap dat je bij de bevestiging misschien om een adres vraagt oid, maar das een extra stap te veel) En zet misschien een linkje op elke pc specs pagina naar je bestelformulier waar ie het een en ander al invult.

 

Verder zie ik graag nog meer specs bij de monitoren. Let ook op taalgebruik zoals "gangbare prijs", dat schrikt mij af.

 

Tklinkt allemaal heel negatief, maar zo is het niet bedoeld. Vooral puntjes op de i.

 

Succes! Richt je vooral op de nichemarkt, waar mensen op en top service verwachten en waar de prijs minder boeiend is. Elke "tweaker" zet tegenwoordig zn eigen systeem in elkaar namelijk. Niet elke "rijke-lui's-joch" kan dat en wil dat. Richt je op dat soort mensen.

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als eerste een technisch detail:

 

Je geeft bij elke link een sessionID mee terwijl je dat ook in een cookie kunt plaatsen. Het is voor mij als techneut, (jouw doelgroep ook denk ik), een minpunt. Ik let namelijk heel sterk op dit soort kleine dingen.

 

Wat ik wel een leuk detail vind, zijn de verschillende plaatjes links onderin bij de verschillende systemen. Wat je dan weer niet moet doen, zijn die plaatjes van Crysis, UT? en WoW bij dat game systeem zetten, dat zegt mij helemaal niets namelijk. Veel interessanter zou het zijn om 3Dmark scores en dat soort dingen erbij te zetten. Probeer vergelijkingen te maken met je concurrenten. Mijn systeem zoveel punten, Dell slechts ...

 

En dan je specs... Wat nou @MAX ? bij de processor en videokaart? Maak je gebruik van vloeibare stikstof om je hardware koel te houden en ze max over te klokken? Aan max heb ik niks, laat dan gewoon de clocksnelheden zien (ook je vid kaart) en ben je bewust van het feit (maar ik kan me niet voorstellen dat je dat niet weet) dat als je gaat overclocken je garantie bij de fabrikant vervalt. Misschien dat beter zou zijn om er iets in de richting van: "standaard hogere clockfrequenties", bij te zetten.

 

Weet niet of het al gezegd is, maar op je bestelformulier kan ik mijn adres niet invullen. Wordt toch wel lastig afleveren dan. (terwijl ik best snap dat je bij de bevestiging misschien om een adres vraagt oid, maar das een extra stap te veel) En zet misschien een linkje op elke pc specs pagina naar je bestelformulier waar ie het een en ander al invult.

 

Verder zie ik graag nog meer specs bij de monitoren. Let ook op taalgebruik zoals "gangbare prijs", dat schrikt mij af.

 

Tklinkt allemaal heel negatief, maar zo is het niet bedoeld. Vooral puntjes op de i.

 

Succes! Richt je vooral op de nichemarkt, waar mensen op en top service verwachten en waar de prijs minder boeiend is. Elke "tweaker" zet tegenwoordig zn eigen systeem in elkaar namelijk. Niet elke "rijke-lui's-joch" kan dat en wil dat. Richt je op dat soort mensen.

 

 

 

Ok, bedankt,

 

Ik neem aan dat je het vooral over het gamesysteem hebt? Die andere twee zijn niet bepaald voor rijkelui kinderen bedoeld...

 

Over dat @ max, nu je het zegt is het inderdaad een beetje suf.

 

Wat ik ermee bedoel is dat we het systeem overklokken voor zover de koeling en ons max. voltage het toelaat, maar dat blijkt er niet echt uit. En die fabrieksgarantie interesseert me niet zo veel. Voordat het overgeklokt wordt, testen we de onderdelen dusdanig dat we zeker weten dat het goed werkt. Als het dan toch gaat artifacten, raar doen etc koop ik een nieuwe in, maar das tot nu toe niet gebeurt. Goed inbranden is het geheim wat dit betreft.

 

En over die plaatjes: jij bent de eerste die er iets slechts over zegt. (Waarvoor dank.) Je kan er niets mee zeg je en dat begrijp ik. Het is meer decoratief: Pacman links (in zwart wit, vroeger) moderne games rechts. Ik bedoel er verder niet echt iets mee, en dat is denk ik precies jouw probleem(?).

 

En met 3Dmark/PCmark scores ben ik bezig. Is inderdaad interessant, want met name m'n gamesysteem is aardig sneller dan de concurrentie heb ik ontdekt.

 

En ook dat gangbare prijs is stom: gewoon duidelijk zeggen dat het om de prijzen zus en zo gaat.

 

Ik zal er wat mee doen.

 

Bedankt!

 

(edit: Ik heb de overklok wat concreter aangegeven 8))

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.