Jump to content
Mikky Vrolijk
Verberg

Reclamestunt

vraag

In een bericht van zibb.nl kwam ik melding van deze stunt tegen: 16 kilometers file op A2 door reclamestunt. Opblaasbaar flatgebouw leidt bestuurders af.

 

Nu is uit het bericht niet duidelijk om welk product het in deze reclamestunt gaat (wie wel?), maar ik vind dat deze stunt als marketingitem wel zijn doel heeft bereikt om veel aandacht te krijgen. Wat vinden jullie?


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link to post
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

zoiets hoorde ik vanochtend op de radio ook, ik zou niet al te happy zijn als bestuurder... Ik ben alergisch voor files heb ik onlangs vernomen...

 

Als de partij meer omzet heeft gehaald uit de reclame stunt, dan zal die geslaagd zijn. Of mensen dan blij of niet waren is niet meer relevant :D ;)


HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dat is waar ... vele sjachie peopletjes op de A2.

Maar negatieve communicatie is toch ook aandacht voor je product. Ik bedoel ... je gaat wel over de tong toch en dat wil je toch? Welk product/dienst was het eigenlijk?


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dat is het hem juist, nergens wordt verteld voor welk product of bedrijf het was (de "stunt" was een opblaasbaar flatgebouw naast de snelweg).

 

Als men een negatieve associatie bij jouw product krijgt (opdringerig, zeurderig, irritant) kan dat wel degelijk negatief zijn voor je afzetcijfers lijkt mij.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Helaas, het idee 'nice guys finish first' wordt niet gesteund door onderzoek. Irritatie is helaas een prima manier om tot het brein door te dringen. De ergernis verdwijnt snel, maar de onderliggende boodschap blijft hangen. Ik heb ooit eens Duitse Calgon-commercials mogen vertalen (tolgeil :-\ ) en daarbij bewust de nasynchronisatie niet lip-sinc gemaakt. Dat krijg je wanneer je als kind Bonanza, Lassie en The Thunderbirds op de Duitse TV hebt mogen aanschouwen. Grrrr....


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Toch vreemd dat niemand weet welk product het was. My suspicious mind bedenkt ineens dat het vast iets van de gemeente zelf is geweest .... met "hier wordt gebouwd ... kom hier wonen ofzoiets"? Geen tam, tam ... allemaal weer happy en komt de gemeente er met een wasse neus vanaf ?

Maar ... wellicht heb ik het totally wrong!

Anniewees .... ik blijf het wel een mooie stunt vinden (ookal istie verkeerd uitgepakt).

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zou je denken dat dat mensen irriteert? Mij lijkt het juist een stukje ontspanning ... kan je je gedachten in de auto een beetje tenminste verzetten .. en gaan bedenken wie ow wie doet dat toch en wat zal de reden ervoor zijn. Wat dat betreft is de snelweg een uitstekende lokatie voor dit soort stunts. Er rijden genoeg marketeers overd e A2 .. het prikkelt hun brein daarmee. Dus ik zal het maar eerlijk toegeven: het was een stunt van Cave Concepts (tsja, als niemand de stunt opeist, is dat goedkope markteing voor mij, dus .... ik was het ;-)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zou je denken dat dat mensen irriteert? Mij lijkt het juist een stukje ontspanning ... kan je je gedachten in de auto een beetje tenminste verzetten

Nou ... het is wel duidelijk dat jij geen auto hebt heh ! Fillerijden is vreselijk, dus als je door zo'n stunt in de fille komt is dat mega irritant. Maar ... aandacht hebben ze wel, ookal weten we nóg steeds niet wat/wie het was.

 

ik zal het maar eerlijk toegeven: het was een stunt van Cave Concepts (tsja, als niemand de stunt opeist, is dat goedkope markteing voor mij, dus .... ik was het ;-)

Zo dan ... dus toch helder op deze morgen na de party van gisteren! Maar wil je dat dan wel even aan alle kranten melden. Oepsssssss .... daar ben je nu waarschijnlijk te laat voor we zijn 18 maart allemaal alweer vergeten.

Sorry Jornt ... moet je toch een eigen stunt bedenken ;)


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 156 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept