• 0

Reclamestunt

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In een bericht van zibb.nl kwam ik melding van deze stunt tegen: 16 kilometers file op A2 door reclamestunt. Opblaasbaar flatgebouw leidt bestuurders af.

 

Nu is uit het bericht niet duidelijk om welk product het in deze reclamestunt gaat (wie wel?), maar ik vind dat deze stunt als marketingitem wel zijn doel heeft bereikt om veel aandacht te krijgen. Wat vinden jullie?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

zoiets hoorde ik vanochtend op de radio ook, ik zou niet al te happy zijn als bestuurder... Ik ben alergisch voor files heb ik onlangs vernomen...

 

Als de partij meer omzet heeft gehaald uit de reclame stunt, dan zal die geslaagd zijn. Of mensen dan blij of niet waren is niet meer relevant :D ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat is waar ... vele sjachie peopletjes op de A2.

Maar negatieve communicatie is toch ook aandacht voor je product. Ik bedoel ... je gaat wel over de tong toch en dat wil je toch? Welk product/dienst was het eigenlijk?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Dat is het hem juist, nergens wordt verteld voor welk product of bedrijf het was (de "stunt" was een opblaasbaar flatgebouw naast de snelweg).

 

Als men een negatieve associatie bij jouw product krijgt (opdringerig, zeurderig, irritant) kan dat wel degelijk negatief zijn voor je afzetcijfers lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Helaas, het idee 'nice guys finish first' wordt niet gesteund door onderzoek. Irritatie is helaas een prima manier om tot het brein door te dringen. De ergernis verdwijnt snel, maar de onderliggende boodschap blijft hangen. Ik heb ooit eens Duitse Calgon-commercials mogen vertalen (tolgeil :-\ ) en daarbij bewust de nasynchronisatie niet lip-sinc gemaakt. Dat krijg je wanneer je als kind Bonanza, Lassie en The Thunderbirds op de Duitse TV hebt mogen aanschouwen. Grrrr....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Toch vreemd dat niemand weet welk product het was. My suspicious mind bedenkt ineens dat het vast iets van de gemeente zelf is geweest .... met "hier wordt gebouwd ... kom hier wonen ofzoiets"? Geen tam, tam ... allemaal weer happy en komt de gemeente er met een wasse neus vanaf ?

Maar ... wellicht heb ik het totally wrong!

Anniewees .... ik blijf het wel een mooie stunt vinden (ookal istie verkeerd uitgepakt).

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Zou je denken dat dat mensen irriteert? Mij lijkt het juist een stukje ontspanning ... kan je je gedachten in de auto een beetje tenminste verzetten .. en gaan bedenken wie ow wie doet dat toch en wat zal de reden ervoor zijn. Wat dat betreft is de snelweg een uitstekende lokatie voor dit soort stunts. Er rijden genoeg marketeers overd e A2 .. het prikkelt hun brein daarmee. Dus ik zal het maar eerlijk toegeven: het was een stunt van Cave Concepts (tsja, als niemand de stunt opeist, is dat goedkope markteing voor mij, dus .... ik was het ;-)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zou je denken dat dat mensen irriteert? Mij lijkt het juist een stukje ontspanning ... kan je je gedachten in de auto een beetje tenminste verzetten

Nou ... het is wel duidelijk dat jij geen auto hebt heh ! Fillerijden is vreselijk, dus als je door zo'n stunt in de fille komt is dat mega irritant. Maar ... aandacht hebben ze wel, ookal weten we nóg steeds niet wat/wie het was.

 

ik zal het maar eerlijk toegeven: het was een stunt van Cave Concepts (tsja, als niemand de stunt opeist, is dat goedkope markteing voor mij, dus .... ik was het ;-)

Zo dan ... dus toch helder op deze morgen na de party van gisteren! Maar wil je dat dan wel even aan alle kranten melden. Oepsssssss .... daar ben je nu waarschijnlijk te laat voor we zijn 18 maart allemaal alweer vergeten.

Sorry Jornt ... moet je toch een eigen stunt bedenken ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.