• 0

Webwinkel loopt niet lekker - waarom?

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal, :)

 

Ik ben nieuw hier op het forum, en ik ben sinds vorige jaar (juli 2007) een eigen webwinkel begonnen en het loopt nog niet,ik krijg best veel kijkers,maar verder niet. Wie heeft er zin en tijd om eventjes naar mijn webwinkel te kijken. Wat kan ik nog verbeteren ? ?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je gaat naar een winkel. In de voordeur staat iemand die je welkom heet en vervolgens uitgebreid gaat vertellen wat er allemaal te koop is en waarom en waar vandaan.

 

Dat wil je helemaal niet. Je wil het eerst zien, en pas daarna misschien het bijpassende verhaal. Zorg dan ook dat je producten veel ruimte krijgen, maak de prijs zichtbaar, kom met nieuws en gerichte aanbiedingen (cadeau-tips, etc) en denk nog es na over de fotografie: stro is geen goed idee...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jaqueline,

 

leuke webwinkel - vind ik. Gezellige kleuren, vrolijke sfeer!

 

Ik begrijp uit je linkpagina en je welkomst tekst dat je uit de adoptiehoek komt.

Als ik op zoek zou zijn naar een leuk iets voor een kind zou ik alleen door de tekst op je openingspagina al denken: oh - niks voor mij. Dit is alleen voor adoptiekinderen, voor als ze naar Nederland komen.

Jammer - want als je verder kijkt in je winkel is dat helemaal niet zo.

 

Ik zou inderdaad ook niet te veel tekst op de 1e pagina zetten, maar misschien wat aanbiedingen of nieuwe producten of zoiets.

 

De site had van mij ietsjes sneller gemogen (maar dat is geneuzel ;)).

 

Maak je actief reclame bij adoptie ouderen of adoptie agencies? Want ik begrijp dat dit een beetje je doelgroep is?

Ik vind het wel een origineel idee. :) Zijn er meer die zulke cadeaus aanbieden? Lijkt me iets voor een leuk stukje in de Libelle of zo (bedoel ik positief hoor).

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jacqueline,

 

Wat doe je precies aan promotieactiviteiten?

Advertenties in regionale of wijkblaadjes?

Ik vind dat er op de site te veel informatie staat, je weet niet waar je moet beginnen met kijken.

Niet dat je het assortiment zou moeten verkleinen, maar ik zou de aandacht richten op een paar (5) hele leuke dingen, zet er bij dat het een aanbieding is, meteen op de eerste pagina als je naar je website gaat.

Als die aanspreken, gaan ze vanzelf verder kijken op je site wat er nog meer te koop is.

 

Wat betreft de prijzen, zet overal ,99 achter. Het is bewezen dat het dan goedkoper lijkt! Een bedrag van 29,99 lijkt goedkoper als 30 euro, en zelfs een product van 39,99 lijkt goedkoper dan 30 euro (echt waar daar is onderzoek naar gedaan).

 

Heel veel succes ermee!!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bedankt :) voor jullie reacties,betreffende mijn webwinkel. Leuk dat jullie hebben gekeken, er zitten zeker nuttige tips bij.

 

Qua promotie en reclame heb ik het een en ander wel gedaan,zo adverteer ik bij adoptie.startpagina, heb ik flyers opgehangen, ook heb ik visitekaartjes verspreid, heb ik een persbericht verstuurd naar regionale krant (heb ik geen reacties op gekregen), ook heb ik een autosticker (www.) laten maken die zichtbaar achter op de auto zit, aangemeld bij verschillende startpagina's wat met kinderen heeft te maken, in de schoolkrant geadverteerd.

 

Het is niet alleen gericht op adoptiekinderen, het is wel een doelgroep maar het kan ook algemeen voor iedereen zijn denk ik zo, en gelukkig lees ik dat ook uit een reactie.

 

Er zijn wel een aantal webwinkels die b.v adoptiemanden aanbieden,maar de inhoud ervan zijn allemaal nederlandse spulletjes voor kinderen, op zich niks mis mee,maar ik vondt het juist wel speciaal om dan ook spulletjes uit die adoptie landen erin te doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Wat ik vaak zie bij klanten is dat ze een leuke webwinkel hebben maar niet genoeg aandacht besteden aan de gebruiksvriendelijkheid van de site.

 

Het is heel belangrijk om het gedrag van jouw bezoeker te analyseren en hieruit op te maken welke dingen aandacht trekken en welke dingen een gebruiker doen besluiten te vertrekken.

 

Ook moet je goed rekening houden met het aantal keer dat een gebruiker moet klikken om door de site te komen, een bestelling te plaatsen en een betaling te verrichten.

 

Neem een bedrijf in armen wat je op dit vlak goed kan adviseren!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.