• 0

Google Analytics geeft namen websitebezoekers prijs

Wellicht weten jullie het al, maar wat mij hogelijk verbaasd heeft gisteren was dat ik per toeval in google analytics (GA) het rapport ' netwerklocatie' (te vinden onder ' bezoekers/netwerkeigenschappen' eens nader bekeek en zag wie mijn site had bezocht.

 

GA geeft de naam van de eigenaar van het IP-adres van de bezoeker weer.

Aangezien ik b2b werk, zijn mijn bezoekers vaak bedrijven. De bedrijfsnamen staan zomaar in dit rapport vermeld.

voorbeelden: ministerie verkeer & waterstaat, sportschool xxx, gemeente y, bouwbedrijf z etc, etc

 

Heb vandaag onder het mom van een cold-call een contact gezocht met 10 bedrijven die ik kon traceren van een bezoek vorige week en die geen docu hadden aangevraagd op de site, en kon meteen 3 offertes maken, en heb 3 afspraken!

(2x gehoorde reactie: "goh, ik kende jullie niet, maar zat toevallig net vorige week even op jullie site te kijken naar etc..")

 

Geniaal dit, als dit zo doorgaat ga ik een Google-Analytics-accountmanager aanstellen, joekel de advertentieweergaves in Adwords omhoog en bellen maar. Ben helemaal enthousiast.

 

frans

 

PS. ook wel grappig, onze grootste concurrent komt exact iedere twee weken even 'buurten' op de site :)

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Fantastische tip... van mij ook een reusje zometeen. Ik werk niet zo heel veel met GA, maar toevallig ben ik nu net een weekje met een campagne bezig.

 

Als ik bij netwerklocatie kijk zie ik vornamelijk de grote ISP's staan. Maar inderdaad zie ik ook enkele bedrijfsnamen, woningstichtingen, etc.

 

Normaal doe ik geen cold calls, maar dat ga ik vanmiddag toch eens proberen :)

Mvg,

Bedia.nl, doet in Webhosting, Website design, Joomla CMS systemen en totaal projecten.

Link naar reactie
  • 0

Klopt inderdaad, is erg leuk om op die manier aan nieuwe klanten te komen. Vooral in combinatie met Google Adwords zal je zien dat een leuk percentage zijn bedrijfsnaam heeft ingesteld.

 

Let wel op, als je ziet dat Xs4All of Orange de site vaak bezoekt, dit niet altijd de Marketingmanagers hoeven te zijn ;)

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie
  • 0
Let wel op, als je ziet dat Xs4All of Orange de site vaak bezoekt, dit niet altijd de Marketingmanagers hoeven te zijn

 

Klopt :)

Heb er ook wel wat scholen tussen staan, en dat zijn waarschijnlijk de studenten.

Maar dan nog, heb 150-200 bezoekers per dag waarvan zo'n 80% niet te traceren is (@home, dsl, versatel weergaves) maar de andere 20% is interessant. Vooral als je degene met de meeste pageviews/langste verblijftijd eruit filtert

 

frans

 

PS: ik zie ook dat een bedrijfje genaamde Google of zo regelmatig langskomt. Wellicht ga ik er eens een telefoontje aan wagen :D

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Het is me ook wel eens opgevallen dat bedrijven die in de statistieken toevallig een keer mn oog trokken later contact opnamen over het een of ander.

 

Pas echter wel op met terugbellen, je kunt er mensen ook aardig mee in de problemen helpen soms. Denk bijv aan iemand die binnenkort een zaak wil beginnen en vast wat vooronderzoek doet op zn huidige werk. Als je dan bij zn werkgever aan de telefoon hangt en eruit flapt waarom je precies hem belt, begint er daar vast iets te dagen.

 

(2x gehoorde reactie: "goh, ik kende jullie niet, maar zat toevallig net vorige week even op jullie site te kijken naar etc..")

 

Blijkbaar zijn er meer mensen nog niet bekend met dit fenomeen ;)

Link naar reactie
  • 0
Maar wat Benm zegt is inderdaad een feit. Refereren aan het sitebezoek is eigenlijk not done.

 

Oh maar dat doe ik ook niet. Bel geheel vrijblijvend op, zonder te refereren aan welk sitebezoek dan ook. Wil ook niet meteen 's-middags de bezoekers van die ochtend bellen, hoewel het wel verleidelijk is, maar meer een weekje later.

Een andere optie is alleen die bedrijven die de site bezocht hebben op te nemen in een soort mailing die voor het betreffende bedrijf lukraak verstuurd lijkt te zijn en obv de mailing erachteraan te bellen.

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Het tijdsbestek is afhankelijk van het productsoort. Vult jouw product een concrete fysieke behoefte in, dan zou ik bijvoorbeeld niet een week wachten.

 

Iemand die op zoek is naar enveloppen, zal niet een week surfen om zijn enveloppen te bestellen. Dezelfde dag is misschien te snel, maar de dag erna zou ik toch zeker actie ondernemen in zo'n soort geval. Het is ook een vorm try and error.

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft niet eens naar het tabje doelconversie te gaan volgens mij.

 

Maar ja, je zit daar goed. Die adsl namen zijn de netwerknamen van ISP's zoals orange, hetnet, etc. etc. Hieruit kun je dus geen individuele klant afleiden. Dit kun je alleen uit netwerknamen van bedrijven.

 

Dus als je bijvoorbeeld de naam van een bouwbedrijf voorbij ziet komen, kun je ervanuit gaan dat iemand van binnen dit bedrijf op jouw website heeft gezeten.

Mvg,

Bedia.nl, doet in Webhosting, Website design, Joomla CMS systemen en totaal projecten.

Link naar reactie
  • 0
Het tabbladje "sitegebruik" naast "doelconversie" vind ik handiger. Hierbij staat ook hoeveel pagina's, tijdsduur, enz.

 

Nu alleen nog een manier zien te vinden welke pagina's bezocht zijn door het betreffende bedrijf. Mag dat en kan dat (wellicht met andere analysepakketten) ?

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0
Nog meer op een presenteerblaadje aangereikt krijgen is bijna niet meer leuk

 

Als dat inderdaad zo is beschouw het volgende dan als niet geschreven:

 

via , kun je 1 van je webpaginas selecteren die je relevant vindt, bijvoorbeeld de pagina waar de PDF-docu staat.

Vervolgens rechts in het midden bij het kopje netwerklocatie selecteren en je hebt een overzicht wie die pagina heeft bezocht. Zo weet je nog beter welk product voor een bepaalde klant interessant was.

 

Verder kun je van een specifieke bezoeker info opvragen via het eerder genoemde pad , en dan en vervolgens de bezoeker aanklikken.

Boven de 2 tabbladen staat een keuzeveldje , zet deze bijvoorbeeld op en je vindt de vestigingsplaats

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

@frans

 

Ben wel benieuwd wie van de duizenden medewerkers van het ministerie verkeer & waterstaat je hebt benaderd. Bij een kleinere organisatie lukt het wel je bezoeker te achterhalen. Maar hoe pak jij dit aan bij een grote club?

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad lastig bij grotere bedrijven.

Als je vanuit de lijst het bedrijf selecteert, en vervolgens bij de plaats opvraagt weet je iig om welk filiaal/kantoor het gaat.

Daarnaast heb ik een product dat door facilitaire zaken wordt aangeschaft, dus ik kom (denk) ik wel een eind in de richting.

Daarnaast ken ik van veel ministerie's van de afgelopen jaren wel een aantal contactpersonen op FZ, dus daar kan ik ook sowieso contact mee opnemen.

 

frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.