• 0

Van zolder naar garage...!

Op een oppervlakte van 105m2 heb ik nu ingeschat dat ik zo'n 240 meter schapruimte kan wegzetten.

Ik weet niet of dit de gangbare uitdrukking is, maar ik reken alles om naar meter schapruimte, dan weet ik hoeveel artikelen er naast elkaar kunnen staan.

Daarnaast nog 60 meter aan 'haken' waaraan ik blister verpakte produkten kan hangen.

 

De opbouw van het assortiment ziet er voorlopig als volgt uit:

1) De basis, de 1/64 modelauto's (alle prijssegmenten, van goedkoop tot absolute topklasse)

2) Het volledige assortiment van Siku: speelgoed/verzamelmodellen van absolute topklasse in het 'hogere' prijssegment. Compleet gamma met personen, vracht en agrarische voertuigen.

3) Schuco: midden prijsklasse gedetailleerde verzamelaarsmodellen. Het assortiment bestaat veelal uit oudere Europese voertuigen. (ook weer personen, vrachtwagens en overige)

4) AutoArt: hogere prijsklasse zeer gedetailleerde verzamelaarsmodellen. Veelal (sportieve) recente personenwagens, wereldwijd assortiment.

5) Norev: midden prijsklasse gedetailleerde verzamelaarsmodellen, breed assortiment voornamelijk Europese modellen.

6) NEO scale models: eigen succesvol merk van de Norev importeur. Beperkte oplages, hogere prijsklasse, zeer varierend aanbod.

7) er zitten nog wat merken in de pijplijn, zowel naar de absolute top (> 200 E per model) en merken die vergelijkbaar zijn met wat hierboven genoemd staat.

 

De doelgroep die ik in eerste instantie wil bereiken is:

*) woonachtig in de omgeving

*) autogek

*) vader/zoon combo (inclusief alle varianten hierop met moeders en dochters) die autootjes komt kopen, vader de verzamelaarsmodellen, zoonlief speelgoed (1/64 - Siku) of ook verzamelaarsmodellen.

*) gevoelig voor nostalgie,oude auto's (vandaar de aankleding van de zaak, oude garage)

*) best wel wat wil besteden voor mooie modellen (modaal en boven modaal inkomen)

 

USP's

*) pand en aankleding (garage, géén winkel uitstraling, laagdrempeling, koffietafel, gezellig, infotainment, gelijkgestemden (autogekken))

*) compleet assortiment (echt alles) van Siku (niet veel winkels hebben dat)

*) combinatie van speelgoed én verzamelmodellen

*) kwaliteit van de producten

*) steeds het nieuwste van het nieuwste

*) ikzelf (zei hij voorzichtig)

 

Nou mijn twijfels:

*) Mis ik niet wat 'instap' verzamelmodellen/merken? De E 10,- per stuk modellen? Ik heb daar zelf niet zo veel mee, ik vind het vaak zonde van het geld...

*) Staat die 300 meter in gezonde verhouding tot de oppervlakte, of is dat geen issue?

*) Iemand riep: Loop en trapauto's... Vind ik zelf erg leuk, maar vind ik niet helemaal bij het assortiment passen.

*) Ook nog: de betere, grotere speelgoedauto's, zoals Bruder die maakt. Ook daar twijfel ik over, ik vind het niet helemaal passen.

 

De vóórs bij de laatste twee: dan komen ook de vaders met de écht jonge kinderen. Want daarvoor heb ik nu nog niets te bieden. En ik weet nog niet of ik dat wel wil bieden.

 

Het komt steeds dichter bij! Ik heb intussen een échte autobrug op de kop getikt die als blikvanger midden in de ruimte komt te staan. Nu moet ik daar nog een échte auto op hebben...

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Denk je niet dat zo'n showroom liefhebbers uit een veel wijdere omtrek aanzuigt? En dat je dus vooral in het weekend bezoek krijgt? Sluiten je openingstijden daar op aan? Avond + zondag? Heb je parkeerplek voor pieken?

 

Voorzie je neveninkomsten uit versnaperingen?

 

Heeft Autotron al een goeie museumshop?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Denk je niet dat zo'n showroom liefhebbers uit een veel wijdere omtrek aanzuigt?

Jazeker, maar ik ga de initiele betaalde marketing (adverteren) regionaal voeren. Landelijk ga ik mikken op redactionele aandacht ;)

 

En dat je dus vooral in het weekend bezoek krijgt? Sluiten je openingstijden daar op aan?

Avond + zondag?

De openingstijden worden één (of twee) avond in de week (donderdag en/of vrijdag) en zaterdag. Niet op zondag.

Als het drukker wordt, kan ik makkelijk de vrijdag bijschakelen.

 

Heb je parkeerplek voor pieken?

Er kunnen 100+ auto's gratis parkeren. Ik ben de enige die op die tijden open is dus het hele terrein is beschikbaar voor mijn klanten.

 

Voorzie je neveninkomsten uit versnaperingen?

Nee, de koffie en fris is gratis. Geen versnaperingen.

 

Heeft Autotron al een goeie museumshop?

Ze hebben een museumshop, of ie goed is... Qua assortiment niet. Maar dat is slechts mijn visie daarop.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik vind loop-auto's toch eigenlijk wél bij je assortiment passen, en dan ook van die electrische autootjes waar kleine kinderen echt in kunnen rijden.

 

Waarom? Omdat je richt op vader-zoon, omdat alles uit jouw winkel cadeau kan worden gedaan (en een loopwagen is een leuk cadeau voor de kleine natuurlijk) en omdat een 'autogek' best wel geïnteresseerd kan zijn in een mooie 'bak' voor zijn zoontje of dochtertje.

 

Daarnaast creëer je het gevoel dat mensen bij jou echt alles kunnen krijgen. Tenminste, dat denk ik dan.

 

Ik ben het eens met TwaLevel, ik zou me meer regionaal richten en niet alleen lokaal. Je hebt een mooi pand en er is echt wat te zien bij jou in de winkel. Ik weet niet wat voor schappen je gebruikt, maar ik kan me indenken dat je spotjes op je auto's richt, zodat ze echt bezichtigd kunnen worden als in een museum.

 

En als je echt een auto op de auto brug zet, wat is er dan leuker voor kinderen om te zien hoe een echte auto er vanaf onderen uitziet? Misschien kun je zelfs bordjes ophangen aan bepaalde onderdelen, met daarop wat geïllustreerde uitleg. Daarmee bereik je dat mensen geïnteresseerd raken, en langer in je winkel vertoeven.

 

Ik denk ook maar hardop hoor :).

Mvg,

Bedia.nl, doet in Webhosting, Website design, Joomla CMS systemen en totaal projecten.

Link naar reactie
  • 0

 

Voorzie je neveninkomsten uit versnaperingen?

Nee, de koffie en fris is gratis. Geen versnaperingen.

 

 

In Utrecht zat aan de Oudegracht een curiosa-shop die in het weekend zoveel aanloop kreeg, dat ze 1 euro entreegeld gingen heffen (tevens korting op aankoop).

 

Te overwegen is op termijn merchandise toe te voegen in de vorm van bronwater of cocolaatjes met auto-etiketten. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Autodrop, autodrop, altijd weer die autodrop.

 

Uit onderzoek is ooit gebleken dat de meeste mannen slechts van twee soorten snoep houden (vrouwen van zo'n beetje alle) chocola en ... drop.

 

Bij de kassa een leuke display met drop en chocola in autovormen lijkt mij uitermate geschikt om meer te verdienen aan de mensen die je winkel bezoeken. Tegenwoordig is ieder moment namelijk een snoepmoment Zoiets hoort daarmee wellicht ook in de perfecte productmix.

 

Succes met mixen

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou, heel stom toevallig vind ik een gewéldig drop product bij het zoeken naar iets héél anders! Ik houd het nog even voor me, maar 't is écht gweldig! ;D

 

Bedankt voor 't zetje in die richting, had ik het hier niet gelezen, dan was ik het waarschijnlijk niet tegengekomen... of in ieder geval overheen gelezen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Een korte update:

De verbouwing is nu officieel begonnen. Zie mijn blog voor foto's.

Ik heb een 1:1 auto gevonden die op de brug komt te staan (volkswagen K70). En de brug ligt ook al als een groot bouwpakket klaar om geschilderd te worden (wat een klus...)

 

De indeling heb ik nu redelijk voor ogen. De uitstraling die het geheel moet krijgen is:

  • Het casco ruw laten, dus geen gestuukte muren, maar overal goed zichtbaar hoe het gebouw in elkaar zit
  • Schappen 'recht toe, recht aan'. Het liefst aluminium kleurige plankdragers (ben ik nog naar op zoek) met écht houten schappen (itt spaanplaat overtrokken met plastic)
  • Tafels: aluminum onderstel met dikke, écht houten bladen (lekker dik)
  • Stoelen: nog niet bekend

Een stoere uitstraling moet het krijgen, maar wel mooi afgewerkt.

 

Achterin de zaak komen langs de muur inpaktafels. In het midden achterin de zaak komt een grote 'gemeenschappelijke' tafel (a la grand cafe) waar men even kan zitten en een bakkie koffie drinken.

Op tafel de laatste nieuwe modellen en veel tijdschriften. Vanaf de tafel heeft met goed zicht op de flat screen aan de muur. Hierop worden de laatste 'nieuwe produkten' getoond.

  • Kassa: een LCD monitor met toetsenbord, muis en scanner, ergens langs de muur.
  • (Mobiel) PIN apparaat
  • Benzinepomp. Niet zo'n overgerestaureerd Amerikaans exemplaar, maar eentje die je hier in de NL in de jaren 60 en 70 had.
  • Een gereedschapsbord aan de muur met gereedschap
  • Losse autobanden
  • Asdragers (bij de brug)
  • Etc... andersoortige garage attributen

 

Verlichting worden hanglanpen (rond). We zijn op zoek naar oude fabriekslampen.

 

Hoog op mijn verlanglijst staan olievaten. Je zou denken dat je die overal kunt vinden, nou, dat valt zwaar tegen. Ik heb nog een paar pijlen op mijn boog, maar tot nu heb ik nog niets. Ik heb er overigens een stuk of 16 nodig... (de 200 liter versie, 85 cm hoog, +/- 65 cm in doorsnede)

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Voor die vaten zou ik eens bellen met Janus Vaten in Oosterhout. Zoiets staat mij tenminste bij, zeker weten doe ik het niet.

 

Leuk project. Ik moest er nog aan denken toen ik met carnaval de auto geparkeerd had in de nieuwe parkeergarage van Maastricht. Daar stond bij de betaalautomaten een grote vitrine met modelauto's. Daarnaast was naast de roltrap een grote vitrine gemaakt met allerlei modelletjes. Dit over de gehele lengte van de roltrap, 2 meter hoog. Overal zag je neusafdrukken op de ruiten. Ik had helaas geen fototoestel bij mij. Deze foto's maak ik de volgende keer.

Link naar reactie
  • 0

Voor die vaten zou ik eens bellen met Janus Vaten in Oosterhout. Zoiets staat mij tenminste bij, zeker weten doe ik het niet.

 

Shell Nederland -> een hele grote leverancier (heb naam etc. thuis liggen) -> Janus Vaten... Allemaal niets opgeleverd.

Janus Vaten kan alleen groene en blauwe leveren, ik zoek fel gekleurde met reclame van oliemaatschappijen... Geen saaie blauwe of groene.

 

Plaatselijke oliehandelaren: niets.

Tip die nog open staat: Bunkerschepen. Moet ik nog achterheen.

 

Een olievat schijnt afval te zijn, de meeste grootverbruikers pletten ze na gebruik... (is mij verteld)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

  • Schappen 'recht toe, recht aan'. Het liefst aluminium kleurige plankdragers (ben ik nog naar op zoek) met écht houten schappen (itt spaanplaat overtrokken met plastic)

Gamma/Praxis heeft van die stelling kasten die eruit zien zoals jij ze noemt. Het nadeel (misschien) wat ik me bedenk nu is dat ze maar 80 cm breed zijn. Zijn in elk geval zeer stevige, zware kasten waar volgens mij 150 kg per plank op kan.

 

En die olievaten, kun je ze zelf niet schilderen? Kun je ze ook meer beïnvloeden qua sfeer die ze uitstralen. Misschien iemand zoeken die kan paintbrushen?

 

Vind het een erg gaaf project, als je straks open bent en ik ben eens in de buurt kom ik zeker kijken!

Link naar reactie
  • 0

Ja, die schappen stonden eerst op de verlanglijst, die heb ik nu ook op zolder staan. De uitstraling daarvan is perfect!

 

Maar die gaan het niet worden. Omdat die 85 cm breedte een grote beperking is, als ik doosjes heb van 25 cm breedte, houd ik 10 cm loze ruimte over. Dus worden het nu 'boekenplanken', die oneindig door kunnen lopen als ze op dezelfde hoogte hangen. Geen verloren ruimtes meer.

Die kun je bij winkelinrichters kopen, maar zijn daar prijzig. De Gamma/Fixet heeft ze ook en een stuk goedkoper...

 

Olievaten zelf schilderen... dat wordt de laatste optie... Het liefst wil ik échte. Al is het alleen al voor de olielucht (heerlijk).

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Maar die gaan het niet worden. Omdat die 85 cm breedte een grote beperking is, als ik doosjes heb van 25 cm breedte, houd ik 10 cm loze ruimte over. Dus worden het nu 'boekenplanken', die oneindig door kunnen lopen als ze op dezelfde hoogte hangen. Geen verloren ruimtes meer.

 

www.tweedehandslundia.nl?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henri,

 

Stuur me even een Pee-emmetje wat voor rekken en hoeveel je wilt hebben. Heb wellicht nog wel wat tweedehands/gebruikt voor je staan.

heb wel alleen maar stalen legborden en stalen staanders, evt beiden verzinkte "industrielook"

 

frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

goh wat leuk dat je nu een ruimte heb, leuke uitdaging het zo perfect mogelijk in te richten! ik weet niet of je al een stellingskast heb, maar je kan evt bij www.oudholland.nl informeren, daar heb ik mijn stellingen gekocht, ik heb het idee dat hun prijzen redelijk zijn en ze hadden best veel keus. Ze zitten in de buurt van Zwolle.

 

Link naar reactie
  • 0

goh wat leuk dat je nu een ruimte heb, leuke uitdaging het zo perfect mogelijk in te richten! ik weet niet of je al een stellingskast heb, maar je kan evt bij www.oudholland.nl informeren, daar heb ik mijn stellingen gekocht, ik heb het idee dat hun prijzen redelijk zijn en ze hadden best veel keus. Ze zitten in de buurt van Zwolle.

 

:) zijn klant van me :)

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

HA! De olievaten zijn gevonden!

Bij de plaatselijke garages. Eentje heeft er zo 20 staan, wel allemaal dezelfde, maar ik ben uit de brand!

Nog twee garages verder heb ik er nog veel meer, nu ook verschillende. Allemaal gratis, ze worden namelijk altijd weggegooid.

Garages krijgen hierin aangeleverd de niet zo gangbare motorolieen, zoals een 10W40, of koelvloeistof. De grote bulk olie (10W30) wordt met een tankwagen aangevoerd en gaat rechtstreeks de opslag in.

 

Meteen ook nog een oliedrum (grote oliedispenser) voor aan de muur op de kop getikt, want die gingen ook weg. Of ik ze niet alletwee mee wilde nemen...

 

Dit wordt een super weekend, ik voel het!!! ;D

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.