• 0

Acceptant worden VVV Irischeque

Ik had al even kort gezocht hier naar ervaringen rondom acceptatie van de VVV Irischeque, maar kon ik niet zo snel vinden...

 

Ik wil mogelijk de Irischeque als betaalmiddel gaan accepteren. Hierbij betaal je een jaarlijkse bijdrage van € 85,- excl. en een provisie van de bon van 4,5%. De VVV zegt echter dat de meeste klanten meer kopen dan wat ze hebben gekregen op de bon. Bij mij is het echter iets anders, ik geef immers voedingsadviezen en preventieve adviezen op het gebied van voeding, sport en lifestyle en kan het prima gaan accepteren. Echter speelt voor mij ook de rol; zullen mensen hiermee wel gaan betalen, zeker in mijn sector.

 

Kortom mijn vraag naar jullie toe; zijn er andere medeondernemers die de VVV Irischeque al accepteren en zo ja, hoe is jullie ervaring er tot nu toe mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik heb er zelf geen ervaring mee Romano.

 

Maar draai het eens om. Waarom zou je er niet aan meedoen?

 

Wanneer iemand een Iris cheque in de la heeft liggen en hij weet niet wat hij er mee moet doen en jij accepteert hem dan is het toch een extra prikkel om over de drempel te stappen en contact met jou op te nemen.

 

Wat kun je er slechter van worden?

 

(Ondertussen ben ik er nog eens wat verder over na gaan denken)

 

Sowieso altijd accepteren (voor je consults) zou ik zeggen en duidelijk op je website zetten.

 

Beschouw het meer als een marketinginstrument en minder als een betaalmiddel. Stel dat er 50 mensen een cheque inleveren met een waarde van 20 euro. Dan heb jij er waarschijnlijk 50 nieuwe klanten bij gekregen. Bedenk eens wat het jou normaal zou kosten om die 50 klanten erbij te krijgen? Je kunt ook nog besluiten om je niet aan te sluiten bij de Iris-organisatie. Je bespaart je dan alvast de 85 euro. De cheques ga je dan zelf inwisselen bij je prive aankopen.

 

Thnx voor de tip!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er ook al eens aan gedacht om de irischeques te gaan accepteren. Mijn punt is een beetje dat je daarvoor weer een aparte boekhouding moet gaan bijhouden.

 

Maar het is een TOP- idee, natuurlijk.

En die cheques? Daar hoef je niet mee in je maag te zitten. Die komen wel op ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb besloten de cheques gewoon te accepteren als betaalmiddel en deze voor privé gebruik te nemen en privégeld vervolgens terug te storten in het bedrijf. In de boeken kan het dan gewoon komen te staan als inkomen uit consuls. :) Lijkt me dat het wel kan, maar moet het volgende week ook nog even nakijken bij de Belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0

Ik haal het topic opnieuw even omhoog. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder en zijn de regels (in positieve zin) aangepast om je aan te sluiten op de VVV Bon, die ik eigenlijk met jullie wil delen;

 

De jaarlijkse bijdrage is namelijk tegenwoordig € 17,31 excl. BTW (in Groningen, maar neem aan landelijk). Daarnaast betaal je per ingeleverde bon 4,5% commissie. Het scheelt, 2 jaar terug was de jaarlijkse bijdrage 85 euro excl. BTW.

Link naar reactie
  • 0

Als je er zo mee omgaat, kun je je die vaste jaarlijkse bijdrage ook wel besparen! :P

 

Of gebruiken jullie het dan als promotietool om in VVV media vermeld te worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast verleidt het klanten wel eens om wat extra's te kopen, de cheque is immers een cadeau.

Klopt, ik merk bij mezelf ook dat als ik zo'n bon van iemand heb gekregen toch sneller denk "oh, ze accepteren Iris cheques, dan hoef ik er maar een tientje bij te leggen" en zo dus eerder een bepaalde dienst afneem of product koop dan anders. Puur psychisch, maar het werkt wel!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast verleidt het klanten wel eens om wat extra's te kopen, de cheque is immers een cadeau.

Klopt, ik merk bij mezelf ook dat als ik zo'n bon van iemand heb gekregen toch sneller denk "oh, ze accepteren Iris cheques, dan hoef ik er maar een tientje bij te leggen" en zo dus eerder een bepaalde dienst afneem of product koop dan anders. Puur psychisch, maar het werkt wel!

 

Dat is voor mij ook de reden dat ik me nu heb ingeschreven op het programma, puur als promotietool. Mijn idee was om net als bij Bas deze met privégeld om te wisselen omdat 4,5% best hoog is, terwijl ik toch regelmatig bedrijfsmateriaal moet hebben bij een ander inleverpunt waar je de Irischeque kunt betalen. Daarnaast ligt mijn huidige tariefstelling toch snel dichtbij de 10 euro, dit de meest bestelde cheque is.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het met cadeaubonnen erg verschilt met wat je natuurlijk aanbiedt; het is een stukje service maar je klant toe en een stukje promotie voor jezelf naar buiten toe. Je kunt nieuwe klanten kennis laten maken. Daarnaast zou ik zeggen; hoeveel collega's die hetzelfde doen zijn al aangesloten in jouw plaats. Bij mij is dat totaal niemand, dus is dat een mooie gelegenheid om daarmee nieuwe klanten te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Aanname van de VVV-bon / Iris-cheque ligt bij mij toch meer in de service sfeer :

" Ah, gelukkig, hier kan ik ze wel inleveren ! "

 

Och, en laat er nu eens iemand tussen zitten, die precies de waarde van de bon wil spenderen, de meeste klanten moesten bij mij toch echt wel geld bij leggen, maar waren blij de Iris cheque in te kunnen leveren. Een stukje klantenbinding, want bij mijn collega kon / kan dit niet.

 

En hier lijkt het systeem nog makkelijker ; Eén ondernemer is aangemeld bij de organisatie. Andere ondernemers nemen de bon in, en naar gelieve ga je de bonnen weer bij hem inleveren. Hij rekent 1% voor zijn diensten en betaald de Iris bonnen contant aan je uit. (en hij levert 1x per maand alle bonnen weer aan bij de organisatie)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hij rekent 1% voor zijn diensten en betaald de Iris bonnen contant aan je uit. (en hij levert 1x per maand alle bonnen weer aan bij de organisatie)

dus hij rekent 1% provisie en moet zelf 4,5% aftikken?

en voor dat geldt moet hij ook nog een maand voorfinancieren? ???

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.