• 0

Uitspraak van het Hof inzake urenciterium en studietijd

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De Hoge Raad stelde vast dat tot de aan de onderneming bestede uren alle tijd behoort die een ondernemer besteedt aan werkzaamheden met het oog op de zakelijke belangen van de onderneming. Hiertoe behoort ook de tijd van het volgen van cursussen of opleidingen die gericht zijn op het verkrijgen of op peil houden van de vakbekwaamheid om de onderneming te kunnen blijven uitoefenen.

 

Het urencriterium voor de zelfstandigenaftrek bedraagt 1225 uur. De voorwaarden waaraan je moet voldoen kun je hier lezen.

Let op: hierin is nog niet de hierboven genoemde uitspraak van het hof verwerkt dat je studietijd meetelt !!!

 

Lees de uitspraak van het hof >>>

 

[bron: PricewaterhouseCoopers 18-03-2003]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat zou dus betekenen als ik naast mijn eigen bedrijfje een voltijd studie volg, dat ik deze officieel 40 uren per week kan meetellen (uiteraard als de studie relevant is, maar mijn opleiding communicatiewetenschap is dat zeker).

 

Maar gelooft de inspecteur dit dan ook. Je kunt hem moeilijk naar een website verwijzen, en ik weet niet of ze bij de belastingdienst alle inspecteurs op de hoogte brengen van deze maatregel.

 

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het artikel uitgeprint en zal het zeker meenemen naar mijn bezoek aan de inspecteur. Bij mij zijn het meer studieuren dan 40. Onvoorstelbaar. Zonder die 40 uur zat ze nog maar 21 uur onder het criterium hoe zwart wit denkend kun je dan zijn?

 

ja ik weet het belasting is zwart wit. ik zat een keer 18 euro te hoog om in aanmerking te komen voor allerlei voordelen maar kreeg toch echt niets.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.