• 0

Mag dit? (product kopen van bedrijf/merk X en verkopen onder naam Z)

Hallo,

 

Ik heb een aantal vragen over een lastige situatie;

 

Bedrijf X produceert kleding en verkoopt deze onder haar eigen naam/label voornamelijk in hun eigen land. Ze willen graag uitbreiden, en de producten onder andere in Nederland aanbieden. Ze hebben al een agent hier in Nederland (echter verkoopt deze slechts aan zichzelf, maar dat terzijde). Het punt is, deze "agent" koopt de producten dus bij bedrijf X in maar verkoopt ze vervolgens onder het label Z. Met als gevolg dat de mensen hier in Nederland alleen "merk" Z kennen, en van het bedrijf/merk X nog nooit gehoord hebben.

 

Mag dit zo maar? Dit is mijns inziens schadelijk voor bedrijf X, het is voor hen nu ontzettend moeilijk om hier een naam op te bouwen als zijnde merk X omdat iedereen denkt dat het merk Z het echte label is.

 

Is er hier iemand die er iets vanaf weet?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie.

 

Ik kan dit navragen bij het bedrijf of ze hiervoor toestemming hebben, maar ik weet zeker dat ze er niet aan meewerken om het product om te labelen. Bedrijf Z verkoopt ze wel onder merk Z, maar het labeltje aan de binnenkant is nog altijd van merk X.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

 

Ik kan dit navragen bij het bedrijf of ze hiervoor toestemming hebben, maar ik weet zeker dat ze er niet aan meewerken om het product om te labelen. Bedrijf Z verkoopt ze wel onder merk Z, maar het labeltje aan de binnenkant is nog altijd van merk X.

 

Dit alles moet dan wel in het contract staan. Van belang is du dat het contract goed (juridisch) doorgeletterd wordt. Hieruit moet namelijk afgeleid worden wat mag en wat niet mag.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf zelf heeft mij gevraagd om hun producten te verkopen hier in Nederland. Ik heb hen al gezegd dat dit moeilijk zal worden omdat hun zogenaamde agent hier het merk onder een eigen naam verkoopt en dat het product dus daarmee bekend staat, een nieuwe naam opbouwen zal lastig worden.

Of ze dit hebben afgesproken weet ik niet, dat heb ik ze al gevraagd maar erg handig is het niet.

Ik denk dat veel mensen het ook raar zullen vinden als iets eerst een bepaalde merknaam heeft en dat het daarna onder een andere merknaam verkocht wordt...

 

In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties, ik zal eens een goed gesprek voeren met het bedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.