• 0

Bijdrage verhuurder investering??

Voor de vestiging van mijn bedrijf ben ik in onderhandeling met een verhuurder voor een zeer geschikte locatie. Na enkele zeer positieve gesprekken is de verhuurder bereid mij een behoorlijke eenmalige bijdrage te geven als tegemoetkoming voor de inrichting en verbouwingskosten. Het bedrag dekt een groot gedeelte af van mijn investeringsbegroting en dus het bedrag dat ik wil gaan financieren bij een bank. Echter hoe kijkt een bank tegen deze bijdrage aan? Wordt dit bekeken als een vorm van eigen/risicodragend vermogen en dus opgeteld bij het eigen vermogen dat ik zelf al inbreng? en vergroot een bijdrage als deze de kans om de totale financiering bij de bank rond te krijgen?

 

Alvast bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

De verhuurder verdient zijn investering waarschijnlijk terug via de maandelijkse huur die jij voor een bepaalde periode contractueel gaat betalen. Of zit het anders?

 

Ja zo moet je het inderdaad zien, echter de huurprijs is wel conform mijn eigen voorstel en is in verhouding tot de andere huurders in vergelijkbare panden in de nabije omgeving acceptabel.

Link naar reactie
  • 0

Verhuurders hebben er een hekel aan om huur te verlagen, omdat het de waarde van hun OG aantast. De waarde van een pand wordt uitgedrukt in XxHuurwaarde. Huurwaarde is 12xmaandhuur, ongeacht of de ruimte verhuurd is of niet.

 

Dus inplaats van de huur te verlagen geven ze nieuwe huurders een huurvrije periode (is weer te zien als leegstand) of in jouw geval betalen ze voor je interieur. Hoe meer ze bereid zijn voor je interieur te betalen, hoe moeilijker het is om de huur op te brengen. Dus let wel op dat je uiteindelijk niet te veel huur gaat betalen.

 

Als de maandhuur met 100 euro verlaagd moet worden kost dat de verhuurder ca 24.000 euro aan waarde. Als je huurbaas bereid is 24 mille in je bedrijf te investeren betaal je eigenlijk 100 euro huur teveel.

 

Bepaal zelf wat goed voor je is. Banken zijn erg karig met het verstrekken van kredieten. Als je huisbaas investeerdert kan je de (te) hoge huur als rente zien.

 

Veel succes.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.