• 0

3 opdrachtgevers op jaarbasis als ZZP'er

Vraag 2 in dit forum:

zoals ik al eerder kenbaar heb gemaakt in het forum ben ik bezig een montage-bedrijf te starten.

Ik had een vraag over het hebben van 3 werkgevers op jaarbasis als ZZP'er i.v.m. de belasting.

Wanneer jij je in laat huren door een andere ZZP'er en hem factuureert, geldt dit dan ook alszijnde een opdrachtgever in de ogen van de belasting?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vertel eens concreet wat je val plan bent? Wil je je personeel via een paar andere bedrijfjes inhuren om zo de werkgeverslasten te ontduiken? Vergeet je dan niet dat die andere bedrijfjes de persoon wel in dienst moeten nemen en die kosten dus alsnog op jou zullen verhalen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Neej, je begrijpt me verkeerd denk ik, sorry.

Je moet als ZZP'er toch voor minimaal 3 opdrachtgevers op jaarbasis werken??

Wat ik dus bedoel is mezelf verhuren aan een andere ZZP'er.

Ik heb 2 vrienden die ook voor hunzelf werken namelijk.

Waarvan 1 in princiepe al toegezegd heeft werk voor me te hebben aankomend jaar.

Link naar reactie
  • 0

Ja, die constructie is wel mogelijk maar pas er wel mee op dat je het niet teveel doet want de fiscus let er wel degelijk op.

Dus niet 98% van je werk bij 1 vaste opdrachtgever en de laatste 2% bij je collega's.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ja ok, das dan ook voor het eerst dat de belasting niet zo nauw kijkt ;D

Maar dat zijn natuurlijk uiteindelijk wel mijn toekomst-plannen om het zo uit te kunnen bouwen, dat ik op die (minimaal ;D) 10 klanten op jaarbasis uitkom. Hetzij alleen, hetzij met persooneel in dienst.

 

(ben je dan eigenlijk nog ZZP'er zodra je 1 of 2 personeelsleden in dienst heb? Volgens de afkorting ZZP natuurljk niet, maar over welke rechtsvorm praat je dan)

Link naar reactie
  • 0

Wellicht aardig om te melden dat Mike a.s. dinsdag start als ZZP-er en dat de eerste van z'n 3 jaarlijks benodigde opdrachtgevers is gevonden via HL, namelijk ondergetekende.

Mike, langs deze weg succes met de start van je bedrijf, en tot dinsdag

:)

en HL blijkt toch weer een op vele manieren prachtig medium :)

 

Frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.