Jump to content
Tijmen
Verberg

Bedrijf verkocht, hoe verder?

vraag

Door der verkoop van een van mij bedrijven heb ik nu een paar ton in mijn holding zitten.

Nu zit ik me af te vragen wat ik hier het beste mee kan doen, ook belasgtingtechnisch.

Het geld heb ik niet nodig op korte termijn en zou het dus vast kunnen zetten, zeker een deel van het geld.

Verder heb ik nog een eenmanszaak die ongeveer genoeg oplevert om mijn hypotheek van te kunnen betalen.

 

Zelf ben ik gekomen tot de volgende opties:

1. Hyoptheek oversluiten naar Holding B.V.

Voordelen:

- Alsnog HRA maar rente gaat niet 'verloren'

 

Nadelen:

- Geld zit vast in huis

- Relatief lage opbrengst

 

2. Op spaarrekening/termijndeposito zetten en salaris zo zetten dat ik precies HRA helemaal heb

Voordelen:

- Maximale HRA en lage inkomsten in box 1

- Op goede rekening kan geld rustig groeien

 

 

3. Uitkeren en op spaarrekening zetten

Voordelen:

- Na belasting in box 2 alleen nog box 3 in de toekomst

 

Nu mijn vraag aan jullie, zie ik nog een optie over het hoofd, of een voor danwel nadeel?

Suggesties zou ik erg op prijs stellen! Ook hoe ik het geld eventueel weg zou kunnen zetten.

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Hebben je andere bedrijven geen financieringsbehoefte dan? Of misschien kun je gaan nadenken over eigen zakelijk vastgoed? Eenmanszaak omvormen tot BV onder holding om alle risico's met aansprakelijkheid te beperken?


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat zijn je toekomstplannen? Wil je straks met het geld gaan investeren, een nieuw bedrijf starten of het gewoon als reserve behouden voor later?


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Check even met een belastingadviseur.... kost misschien een paar centen, maar dan krijg je wel een advies ahv de laatste stand van de wet en jurisprudentie (althans dat mag je verwachten)...

 

Zakelijk (winst)/privé (aanmerkelijk belang/vermogensrendementsheffing)/pensioen in eigen beheer etc zat opties...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 61 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept