• 0

Invoerrechten, BTW?

Ik ben begonnen met het verkopen van producten die ik vanuit China importeer.

 

Ik koop de producten uit China via Ebay. Deze producten worden per vliegtuig naar Nederland vervoerd en door TNT bij mij thuis afgeleverd.

 

Dit werkt helemaal perfect. Ik heb met de leverancier een goed contact en ontvang de artikelen meestal in 3-4 werkdagen. De leverancier vermeld op de artikelen "Gift", hierdoor hoef ik (volgens mij) hier geen invoerrechten over te betalen.

 

Tot vorige week ging het goed. Afgelopen week ontving ik van TNT express een rekening voor het betaling van BTW over het laatste ingevoerde artikel. De BTW die ik moest betalen bedroeg €26. De waarde van het ingevoerde artikel is €32.

 

Nu wil ik mij eigenlijk beroepen op:

 

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

 

De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.

U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren.

 

Kan ik dit doen, of krijgf ik daar gezeur mee?

Hoe kan ik dit het best oplossen voor in de toekomst?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. Je bent geen particulier in deze. Je verkoopt ze namelijk hier in NL en het is dus niet voor persoonlijk gebruik.

2. Het aangeven van "gift" op je pakketje is idd een handig "trucje" om invoerrechten te ontduiken. (én geen BTW) Maar is absoluut niet legaal.

 

Ik stel voor dat je deze vragen eerder op www.ikbeneenpipo-en-ontduikdewet.nl/forum gaat vragen ipv hier.

 

Ik wil je wel nog een tip geven. Stop met waar je mee bezig bent, want als de fiscus langskomt en jouw inkoopfacturen wil zien, dan kun je die mss wel laten zien, maar als er allerlei Chinese tekens opstaan... Geloof me dan gaan er heel gauw, heel veel alarmbelletjes af. Dan komt meneer BTW, meneer douane voor de invoerrechten + boetes.

 

Doe het fair, of doe het niet, of doe het ALLEEN voor persoonlijk gebruik, want je loopt een keer kei hard tegen de lamp.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben begonnen met het verkopen van producten die ik vanuit China importeer.

 

Dit werkt helemaal perfect. Ik heb met de leverancier een goed contact en ontvang de artikelen meestal in 3-4 werkdagen. De leverancier vermeld op de artikelen "Gift", hierdoor hoef ik (volgens mij) hier geen invoerrechten over te betalen.

 

Tot vorige week ging het goed. Afgelopen week ontving ik van TNT express een rekening voor het betaling van BTW over het laatste ingevoerde artikel. De BTW die ik moest betalen bedroeg €26. De waarde van het ingevoerde artikel is €32.

 

Nu wil ik mij eigenlijk beroepen op:

 

Dit is toch een ondernemers forum? Op wat wil jij je nu beroepen? Misschien is het beter om eens naar je plichten te kijken.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

 

Hoe kan ik dit het best legaal doen? De pakketjes gewoon aangeven bij de douane en invoerrechten en BTW betalen?

 

Juist! Maak dan nog een keer de kosten/baten analyse of het je nog wat kan opleveren. Ik heb ook zo'n gevoel dat je geen BTW nr enzo hebt? Probeer jezelf te professionaliseren! Een eerste stap is KvK, belastingdienst... etc. Het zal je uiteindelijk een veel beter gevoel geven dat je die Chinese "waar" hier legaal verkoopt en het zal je geen windeieren leggen dan...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

 

Hoe kan ik dit het best legaal doen? De pakketjes gewoon aangeven bij de douane en invoerrechten en BTW betalen?

 

Juist! Maak dan nog een keer de kosten/baten analyse of het je nog wat kan opleveren. Ik heb ook zo'n gevoel dat je geen BTW nr enzo hebt? Probeer jezelf te professionaliseren! Een eerste stap is KvK, belastingdienst... etc. Het zal je uiteindelijk een veel beter gevoel geven dat je die Chinese "waar" hier legaal verkoopt en het zal je geen windeieren leggen dan...

 

Het is eigenlijk begonnen als een handeltje waarbij ik mij niet verdiept heb in dat soort zaken. Ik was het in eerste instantie ook niet van plan omdat ik dacht dat ik het incidenteel zou verkopen.

Omdat ik de laatste tijd veel vraag naar mij producten krijg wil ik er graag mee verder.

Omdat ik laatst de BTW rekening kreeg ben ik mij wat meer gaan verdiepen in mijn plichten. Ik wil niet illegaal bezig zijn, daarvoor is het mij niet waard.

 

Omdat er een enorme marge op de producten zit is het nog steeds de moeite waard om alles volgens de regeltjes te doen.

 

Ik ga er meteen mee aan de slag! (beter laat dan nooit)

 

Iemand nog tips?

Link naar reactie
  • 0

www.douane.nl ;) Genoeg leesvoor en zo kom je achter alle do's en don't van het importeren.

 

Houd er ook vooral rekening mee (ik weet alleen niet wat je importeert) dat als er hier iemand ziek wordt van jouw product, of er in stikt omdat het een speelgoedje is en je niet duidelijk op het product hebt aangegeven wat de mogelijke gevaren zijn, je in grote (juridische) problemen terecht kan komen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Tips? Gewoon doen.

 

Vraag een BTW nummer aan, schrijf je in bij de Kvk en laat je leverancier de goederen versturen als 'zakelijke' goederen.

De BTW die de douane dan bij invoer rekent, kunt je weer terugvragen dus het kost jou helemaal niets extra.

 

Alleen de invoerrechten kun je niet terugvorderen van de Belastingdienst, die moet je verwerken in je verkoopprijs.

 

Voilas, de hele handel legaal en je slaapt weer lekker.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

www.douane.nl ;) Genoeg leesvoor en zo kom je achter alle do's en don't van het importeren.

 

Houd er ook vooral rekening mee (ik weet alleen niet wat je importeert) dat als er hier iemand ziek wordt van jouw product, of er in stikt omdat het een speelgoedje is en je niet duidelijk op het product hebt aangegeven wat de mogelijke gevaren zijn, je in grote (juridische) problemen terecht kan komen.

 

Ik was idd al op die website aan het rondkijken.

 

Ik verkoop overigens keuen. Zowel voor biljart, pool als voor snooker.

 

Bedankt voor je advies. Ik ga ermee aan de slag.

Link naar reactie
  • 0

Tips? Gewoon doen.

 

Vraag een BTW nummer aan, schrijf je in bij de Kvk en laat je leverancier de goederen versturen als 'zakelijke' goederen.

De BTW die de douane dan bij invoer rekent, kunt je weer terugvragen dus het kost jou helemaal niets extra.

 

Alleen de invoerrechten kun je niet terugvorderen van de Belastingdienst, die moet je verwerken in je verkoopprijs.

 

Voilas, de hele handel legaal en je slaapt weer lekker.

 

Bedankt. Ik ga ermee aan de slag. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 313 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.