• 0

Parallel import uit Brazilië

Graag aandacht voor het volgende ;)

 

Wij zijn een Nederlands bedrijf gevestigd in Brazilië.

En wil graag populaire Braziliaanse sandalen/slippers hier inkopen en dan buiten de importeur om Nederland invoeren.

De fabrikant wil wel gewoon aan mij leveren, alleen dan alleen binnen Brazilië. Dus zou dan via ons eigen Braziliaanse bedrijf het willen invoeren naar ons bedrijf in Nederland.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je dit gewoon zien als legale parallel-import?

 

Alvast bedankt voor de medewerking, want bij de douane komen ze er ook niet helemaal uit ???

 

Vriendelijke Groet

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Zolang Brazilië geen lid is van de EU heb je helaas te maken met beperkingen in het vrije handelsverkeer. Die zijn echter wellicht niet van toepassing wanneer je in Brazilië inkoopt en de merkhouder geen voorwaarden stelt aan de verkoop. Wat denken de ervaringsdeskundigen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat merk slippers zal wel toebehoren aan die fabriek. Dus als die een importeur aangesteld heeft, zal de fabriek niet blij zijn dat jij zelf ook naar Nederland levert. Ik verwacht dat de fabriek de leveringen binnen Brazilie dan ook zal stop zetten, en dan heb je niks meer.

Gewoon door onderhandelen met de merkhouder. Dat is degene die bepaalt hoe en wat en op welke manier zijn merk verkocht zal worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dolf,

 

Wij zijn nog gevestigd in Brazilië. Toevallig keek ik vandaag op Higherlevel.nl ;-) Misschien kun je me eens een pm sturen?

 

Groeten ik

 

Wellicht dat u de komende dagen nog kijkt.

 

Parallel-import is in principe uitvoerbaar tot het moment komt dat de fabrikant op je deur klopt voor merkrechtenschending. Met sandalen kan het vrij lastig zijn dat je dan blijft zitten met restvoorraad welk je via marktplaats moet gaan kwijt zien te raken.

 

Het is dus uitvoerbaar maar niet ideaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.