Jump to content
thesippies
Verberg

Eindelijk de moed gehad voor een tweede start...

vraag

Beste forum leden,

 

Eindelijk heb ik weer de moed genomen om een tweede kans op te pakken na failliet te zijn geweest.

Dit heeft mij en mijn gezin heel wat gekost!!

 

Nu ik de moed heb genomen om weer te beginnen via een LTD, heb ik nog enkele vraagjes.

 

Ik heb dus nu een Limited, maar welke bank moet ik dan kiezen? Ik heb geen krediet nodig om te starten. Alleen drie bankrekeningen en verzekeringen.

 

Ik heb ook een goede kope/betrouwbare boekhouder(ster) nodig, waar aan moet ik of bij wie moet ik denken?

 

Ik wil voorkomen dat ik weer onderuit wordt gehaald en wil mijn zaakjes goed op orde hebben.

 

Wie heeft voor mij nog andere adviezen waar aan ik moet denken?

 

Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties

 

John

 

[titel aangepast - mod]

 

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Een faillissement is geen probleem, als je er maar lering uit trekt. Je bent onderuit gehaald, dus je weet wat je beslist niet moet doen.

 

Omdat je nu start vanuit een Ltd, concludeer ik dat er mogelijk nog verplichtingen zijn uit dat faillissement, In dat geval is het zaak daar een sluitende oplossing voor te vinden

Banken/verzekeringsmijen zijn niet zo happig op Ltd's en dat zou daar mogelijk problemen op kunnen leveren.

Waar een goede boekhouder te vinden is van hieruit niet te beantwoorden. Belangrijk is dat het persoonlijk "klikt" .

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Allereerst gefeliciteerd met deze dapper zet.

Ondernemen zit waarschijnlijk in je bloed... en na je ervaringen van je faillisement wil je deze keer wel een aantal dingen voorkomen.

 

Ik ga er vanuit dat je je inderdaad verdiept hebt in de diverse rechtsvormen. Volledigheidshalve geef ik je deze algemene informatie, van waaruit je door kan linken naar de voor-/nadelen van een ltd.

 

Qua boekhouding is het inderdaad belangrijk dat er een klik is. Maar tevens zo belangrijk is, dat het een boekhouder is die verstand heeft van bedrijfsadministratie en daarin alle ins- en outs weet. Zo nu en dan kom ik nog wel eens tegen dat men vaak de persoon inhuurt die over het algemeen consumentenassurant is.

 

Bespreek ook met hem/haar wat je aan hem uitbesteed, met welk boekhoudprogramma hij/zij werkt e.d.

Veel van de boekhouding kun je zelf doen/bijhouden en vervolgens zou je hem dan per maand (of kwartaal) een x-aantal uur kunnen inschakelen om je administratie conform de "regels" op orde te maken.

 

Wat de keuze van een bank betreft: lees hier de ervaring van anderen >>>

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 154 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept