• 0

Vraag over sparen

Heb een vraag:

 

Ik heb met een collega een VOF en het geld dat wij verdienen en ontvangen op onze zakelijke rekening storten wij gelijk naar onze prive rekeningen, aangezien de rente hier een stuk aantrekkelijker is.

 

Wij vroegen ons eigenlijk af of je dit als winst moet opgeven van je onderneming? Ik weet dat je over je prive vermogen rente gaat betalen, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dit zakelijk moet zien.

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou ja, je schrijft niet dat het ook weer teruggestort wordt naar de VOF...dus dan lijken het onttrekkingen waarover je belasting betaalt.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

over 2007 gaan we niks terugstorten, echter het kan wel eens het geval zijn dat we iets moeten terugstorten in het geval we een beetje te enthousiast zijn geweest met alles te storten naar onze prive rekening :)

 

 

Maar dit is tot nu toe niet het geval geweest.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Ik snap de vraagstelling ook nog steeds niet helemaal, iedereen heeft toch met kosten en BTW te maken...daarna kun je natuurlijk zo snel mogelijk onttrekkingen naar privé doen.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

De vraag zoals ik hem lees was: moet de rente beschouwd worden als bedrijfsinkomsten? Maar rente is een aparte categorie in de inkomstenbelasting, dus dat is al gedekt. Of is dat te simpel geredeneerd?

 

 

Ja dat bedoel ik. De vraag is moet je de rente die je op prive rekening ontvangt meetellen als winst? voorbeeld: ik heb op me prive rekening nu iets van 500 euro rente ontvangen van 2007.

 

 

Sorry voor de onduidelijkheid!

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.