• 0

Belonen van fotograaf/kunstenaar (semi-proffesioneel)

Hallo lezers,

 

Ik zou graag jullie tips/mening/ervaring willen over het volgende.

 

Ik ben bezig met een nieuw project waarbij ik gebruik maak van werk van vrienden; foto's, schilderijen, tekeningen e.d. Deze vrienden zijn semi-professioneel bezig met het maken van deze dingen (naast een vaste baan)

Nu wil ik hun materiaal verkopen door bijvoorbeeld op canvas te laten printen. Klanten kunnen dingen uitkiezen op de website en dit laten printen.

 

Nou wil ik een systeem bedenken hoe ik dat ga doen met de makers van die werken. Mijn idee is om per keer dat een foto gebruikt is een bedrag uit te keren aan de maker ervan (in overleg tot een bepaald aantal in oplage om het een beetje exclusief te houden). Op deze manier hoef ik een foto niet gelijk op te kopen.

 

Op dit moment zijn het vrienden met wie ik dit project opzet maar het kan zijn dat er in toekomst nieuwe mensen bijkomen en daarbij is het altijd goed om dingen op papier te zetten mbt auteursrecht en vergoedingen (ook al zijn het vrienden). Ik hoef niet de auteursrechten over hun werk maar ik wil daar bijvoorbeeld in een vastgestelde hoeveelheid gebruik van maken (dmv vastgestelde oplages per foto).

 

Ik wil deze mensen dus betalen op het moment dat er iets van hun verkocht wordt. Alleen nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen. Veel van deze mensen hebben geen eigen bedrijf en kunnen dus geen factuurtje maken voor me.

 

Vraag 1 is: hebben jullie ideeen of tips mbt een contract waarin staat dat ik in bepaalde mate gebruik mag maken van hun werken?

Vraag 2 is: hoe kan ik het het beste regelen mbt de vergoeding voor de makers van de werken?

 

Alvast bedankt voor alle tips en opmerkingen!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.