• 0

Numerieke .nl domeinnaam

Een ontwikkeling in de luwte, dus ik dacht schenk er eens wat aandacht aan op HL. Het wordt mogelijke om een numerieke. nl domeinnaam te krijgen. Dus bijvoorbeeld www.123456789.nl.

 

Er is in december al een proefperiode geweest. De Sidn heeft hier de kekke term "sunrise" op geplakt. Deze info is na te lezen op de Sidn site:

 

"Sunrise Numerieke domeinnamen

 

Van 1 t/m 14 december 2007 bood SIDN houders van merkenrechten of rechten op een handelsnaam de mogelijkheid om met deze beschermde naam overeenstemmende numerieke domeinnamen ter registratie te claimen. Dit gebeurt via een sunrise-procedure die SIDN organiseert in samenwerking met Deloitte".

 

http://www.sidn.nl/numeriek/

 

Zijn er al HL-ers die een "nummernaam" hebben?

 

Wat is de meerwaarde? (het is nu bijvoorbeeld mogelijk om je telefoonnummer als domeinnaam te pakken ...)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet echt van in, omdat deze domeinnamen voor de meeste bedrijven marketing technisch niets waard zijn. Waarom? In een numerieke domeinnaam zitten ten eerste al geen keywords (ook slecht voor je Google ranking) en te tweede is een lange numerieke domeinnaam natuurlijk lastig te onthouden.

 

 

Alleen organisaties met een gemakkelijk telefoonnummer - of personen die hun geboortedatum willen registreren - zullen hier echt profijt van gaan nemen denk ik.

 

/edit: typefout

Mvg,

Bedia.nl, doet in Webhosting, Website design, Joomla CMS systemen en totaal projecten.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet echt van in, omdat deze domeinnamen voor de meeste bedrijven marketing technisch niets waard zijn. Waarom? In een numerieke domeinnaam zitten ten eerste al geen keywords (ook slecht voor je Google ranking) en te tweede is een lange numerieke domeinnaam natuurlijk lastig te onthouden.

 

 

Alleen organisaties met een gemakkelijk telefoonnummer - of personen die hun geboortedatum willen registreren - zullen hier echt profijt van gaan nemen denk ik.

 

/edit: typefout

Mooi voorbeeld is 9292ov.nl, die willen graag van hun "ov" af omdat ze méér dan dat zijn en willen zijn. Voor hen is het dus zeker een goeie ontwikkeling als ik het allemaal wat begrepen heb

Link naar reactie
  • 0

Toch zijn er al veel geregstreerd. Zie lijst hieronder.

Komt van webhostingtalks

 

www.100.nl

www.101.nl

www.111.nl

www.112.nl

www.113.nl

www.118.nl

www.121.nl

www.123.nl

www.128.nl

www.204.nl

www.222.nl

www.247.nl

www.303.nl

www.333.nl

www.360.nl

www.365.nl

www.404.nl

www.444.nl

www.538.nl

www.555.nl

www.625.nl

www.649.nl

www.666.nl

www.777.nl

www.888.nl

www.911.nl

www.912.nl

www.925.nl

www.999.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.