• 0

Verminderingsbeschikkingen belastingdienst

Door een foutje ;D bij de belastingdienst kreeg ik vorige week een brief met daarin enkele herberekeningen. Mijn inkomen box 1 werd naar beneden bijgesteld en de ziekenfondsaanslag zal worden verminderd.

 

Er staat bij dat ik over enige tijd de verminderingsbeschikkingen zal ontvangen. Wat houden deze verminderingsbeschikkingen precies in?

 

En wat verstaat de belastingdienst met 'over enige tijd' ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een verminderingsbeschikking kun je beschouwen als een gecorrigeerde (voorlopige)aanslag. Aan de hand daarvan krijg je geld terug (of hoef je minder te betalen). Enige tijd in termen van de fiscus: Geen pijl op te trekken. kan een week of een maand zijn. Als het om veel geld gaat en je krap zit kun je even een briefje sturen dat je vooruitlopend op die beschikking alvast uitstel van betaling wilt (als je dat nog niet had aangevraagd)

Link naar reactie
  • 0

Een verminderingsbeschikking kun je beschouwen als een gecorrigeerde (voorlopige)aanslag. Aan de hand daarvan krijg je geld terug (of hoef je minder te betalen). Enige tijd in termen van de fiscus: Geen pijl op te trekken. kan een week of een maand zijn. Als het om veel geld gaat en je krap zit kun je even een briefje sturen dat je vooruitlopend op die beschikking alvast uitstel van betaling wilt (als je dat nog niet had aangevraagd)

 

Dus een verminderingsbeschikking is altijd in mijn voordeel?

 

Als het om veel geld gaat en je krap zit kun je even een briefje sturen dat je vooruitlopend op die beschikking alvast uitstel van betaling wilt (als je dat nog niet had aangevraagd)

 

Je bedoelt dat ik voor te betalen BTW over het eerste kwartaal 2008 uitstel kan aanvragen, aangezien de verminderingsbeschikking deze aangifte ruimschoots compenseerd?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dus een verminderingsbeschikking is altijd in mijn voordeel?

 

"Ib en BTw niet zomaar te verrekenen! Maar, het is pas net februari, dus dik kans dat de IB al terug is nog voor je de BTW moet betalen. "

 

Ok.

 

"Als het om veel geld gaat en je krap zit kun je even een briefje sturen dat je vooruitlopend op die beschikking alvast uitstel van betaling wilt (als je dat nog niet had aangevraagd)

"

 

Waarom zou ik uitstel van betaling willen aanvragen vooruitlopend op een verminderingsbeschikking?

Link naar reactie
  • 0

Voor de aanslag Ib waarvoor je die vermindering gaat krijgen als je die nog niet geheel hebt betaald.

 

De verminderingsbeschikkingen gaan over het jaar 2005. In mei 2007 kreeg ik de belastingdienst over de vloer. Het was een startersonderzoek. De inspecteur voerde enkele controles uit waarna een rapport met correcties werd opgesteld. Door een fout kreeg ik in augustus 2007 een definitieve aanslag over 2005 zonder de correcties van de inspecteur. Alles is dus al betaald.

 

Vandaar de verminderingsbeschikkingen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.