• 0

Spammers gebruiken mijn email adres...

Hoi,

 

Ik zit met het volgende. Ik ontvang spam die afkomstig is van mijn eigen email adres. Oftewel info@mijnmailadres.nl

 

Niet alleen erg vervelend om te ontvangen. Maar ik weet nu ook vrij zeker dat mijn volgende nieuwsbrief bij bijna iedereen in het spam filter komt.

 

Wat te doen? Ik weet dat er black lists zijn. Hoe kom ik daar af? en hoe voorkom ik dat mijn email adres weer gekaapt wordt?

 

Groet Roland

Hightech van binnen, schattig van buiten.

 

www.crafty.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Ik had ook niet verwacht even ergens met een busje voor te rijden ofzo. Maar helemaal niks aan te doen? Kan je ook niet uit lijsten met spam adressen gehaald worden?

 

Ik heb erg veel moeite gestoken in mijn mailing list. Alles braaf met een opt in etc. Het zou wel erg zonde zijn als dat voor niks was....Ik zit nog in de ontkennings fase denk ik. :-\

 

Groet Roland

Hightech van binnen, schattig van buiten.

 

www.crafty.nl

Link naar reactie
  • 0

Ok,

 

Zo is het. Spam methodes gebruiken om spam filters te omzeilen...Nu we het er toch over hebben. Veel bedrijven gebruiken geen afmeldknop onderaan hun email die ze rondsturen. Erg vervelend als je moeite moet doen om ongevraagde mail te stoppen.

 

Groet Roland

Hightech van binnen, schattig van buiten.

 

www.crafty.nl

Link naar reactie
  • 0
Kan je ook niet uit lijsten met spam adressen gehaald worden?

 

Lijsten met spamadressen? Voor zover die er zijn, zijn dat meestal lijsten met ip-adressen van verzendende computers en geen lijsten met afzenderadressen.

 

Spamfiltering moet natuurlijk wel een beetje intelligent zijn. Aangezien een afzenderadres naar believen kan worden gefingeerd, is het geen goede basis voor het herkennen van spam.

Link naar reactie
  • 0

Spamfiltering moet natuurlijk wel een beetje intelligent zijn. Aangezien een afzenderadres naar believen kan worden gefingeerd, is het geen goede basis voor het herkennen van spam.

 

Klopt maar als er bijvoorbeeld veel spam word ontvangen door iemand die Outlook gebruikt kan deze persoon ervoor kiezen om deze afzender te blokkeren. Dit doe ik ook bijvoorbeeld met die irritante mailpepper nieuwsbrieven e.d. Als er dan een 'echt' mailtje komt van deze afzender wordt deze dan dus ook geblokkeerd.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik zit met het volgende. Ik ontvang spam die afkomstig is van mijn eigen email adres. Oftewel info@mijnmailadres.nl

 

Niet alleen erg vervelend om te ontvangen. Maar ik weet nu ook vrij zeker dat mijn volgende nieuwsbrief bij bijna iedereen in het spam filter komt.

 

Het is niet altijd zo dat jouw emailadres dan ook bij andere spam wordt gebruikt. De spammer fake't gewoon het ontvang-adres en gebruikt hiervoor het receive-adres, dat is een simpele en veelgebruikte truuk.

 

Dus je hoeft je hier eigenlijk niet erg druk om te maken. Anders wordt het wanneer de spam afkomstig zou zijn vanaf een server van je bedrijf, maar dat is niet het geval. Spamfilters zullen jouw nieuwsbrieven dus nog steeds doorlaten.

Link naar reactie
  • 0

De meeste filters kijken inderdaad niet daar het afzender adres aangezien dat gewoon willekeurig in te stellen is en in dit geval de keus blijkbaar op het jouwe is gevallen.

 

Ik krijg met vlagen ook wel de bounces (out of office replies etc ook) van spam verzonden met 1 van mijn mailadressen als afzender. Hier doe je weinig tegen, maar tot dusver heeft het ook niet tot gevolg gehad dat mail verzonden van die adressen opeens in spamfilters blijft plakken.

 

Klopt maar als er bijvoorbeeld veel spam word ontvangen door iemand die Outlook gebruikt kan deze persoon ervoor kiezen om deze afzender te blokkeren. Dit doe ik ook bijvoorbeeld met die irritante mailpepper nieuwsbrieven e.d. Als er dan een 'echt' mailtje komt van deze afzender wordt deze dan dus ook geblokkeerd.

 

Dat kan natuurlijk gebeuren, maar de kans dat iemand die jij werkelijk wilt bereiken toevallig spam krijgt met jouw adres als gefingeerde afzender is minimaal.

Link naar reactie
  • 0

Heb je aanwijzingen dat je op blacklists staat?

Zoals al gezegd gaat dat vaak op ip. je IP adres kun je veranderen door je mail via een ander server te versturen. Niet optimaal maar je kan je email adres dan hetzelfde houden.

 

Verder is het ook maar de vraag of je in de spamfilter van gebruikers zit op basis van je emailadres.

 

Wat je kan doen om veel problemen te voorkomen is je aanmelden bij een professionele mailprovider zoals aweber.com. Is niet duur maar zij zorgen wel dat de juiste headers worden meegestuurd (vooral hotmail weigert veel bij foute headers) en dat je voldoet aan anti spam maatregelen zoals double opt in. Tevens staan zij dichter op black lists.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt spam melden bij de OPTA/spamklacht.nl

Voorwaarde is wel dat de spam uit nederland moet komen/of door een nederlandse bedrijf gestuurd is en dat de spam op je prive-account ontvangen is.

 

Er moet altijd een afmeldlink aanwezig zijn.

Helaas is het zo dat bedrijven ongelimiteerd spam mogen versturen aan hun klanten (klantrelatie is aanwezig).

Ik kreeg steeds onzin-emails van AFAS software; maar omdat ik klant ben kan ik dus niet protesteren.

DIt is toegestaan. Komt echter de klantrelatie niet ten goede....

 

 

Link naar reactie
  • 0

crafty,

 

In de gauwigheid heb ik nog niet gelezen, maar als je spamfilter hebt, zorg ervoor dat de spam die onder je eigen e-mail adres binnenkomt NIET op deze filter komt, anders komt ook de bona fide mail in de junk-map terecht. Daar zou je het over het hoofd kunnen zien en dus valide mail aan jou gericht, verwijderen.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

 

Het is niet altijd zo dat jouw emailadres dan ook bij andere spam wordt gebruikt. De spammer fake't gewoon het ontvang-adres en gebruikt hiervoor het receive-adres, dat is een simpele en veelgebruikte truuk.

Klopt helemaal. ;D Alleen jij hebt spam van "jezelf" ontvangen, de andere spam slachtoffers krijgen weer spam met als afzender hun eigen adres ;)

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.