• 0

Concurrentiebeding bij liquidatie

Ik heb een paar maanden geleden al een bericht geschreven mbt problemen op mijn werk, maar nu zijn mij 2 opties gegeven :

 

1) het bedrijf wordt geliquideerd (maakt geen verlies, maar winst wordt niet echt verwacht dit jaar), aandelen worden uitbetaald en ik krijg een afkoopsom voor mijn arbeidscontract.

2) bedrijf wordt door huidige eigenaren leeg gehaald waarna de naam v/h bedrijf kostenloos overgaat naar een ander bedrijf

 

Mocht ik nu voor optie 1 kiezen, hoe zit het dan met het concurrentiebeding, mocht ik naar een ander bedrijf overgaan en evt nog een aantal klanten meenemen?

 

Bedankt.

 

Groeten,

Chris

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik ben geen jurist, maar ik zou een overeenkomst opstellen ten behoeve van de ontbinding van de arbeidsovereenkomst. Daarin zou ik dan in ieder geval het bedrag van de afkoopsom opnemen, en een bepaling dat je niet aan het concurrentiebeding gehouden zult worden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik ben geen jurist, maar ik zou een overeenkomst opstellen ten behoeve van de ontbinding van de arbeidsovereenkomst. Daarin zou ik dan in ieder geval het bedrag van de afkoopsom opnemen, en een bepaling dat je niet aan het concurrentiebeding gehouden zult worden.

Dit advies is wel een reusje waard.

Link naar reactie
  • 0

In principe is het zo dat indien het bedrijf afscheid neemt van jou, het concurrentiebeding niet langer van toepassing is. Daarnaast heb je een concurrentiebeding met een organisatie en niet met de directeuren / bewindvoerders van die organisatie.

 

Indien het bedrijf niet meer bestaat en/of geen activeiten meer heeft., kan men je niet aan een concurrentiebeding houden. Ik zou me dus nergens zorgen over maken (op dat punt) en het niet meenemen in de onderhandelingen over de afkoopsom. Het kan de indruk wekken dat het concurrentiebeding een bepaalde waarde vertegenwoordigt, wat de afkoopsom kan drukken. Het simpelweg laten opnemen van de bepaling dat jij in dienst wenst te blijven en dat zij daar geen behoefte aan hebben en dat jij vervolgens accoord gaat met een afkoopsom, is voldoende.

 

Bedenk hierbij wel dat je eea goed juridisch moet laten begeleiden om je rechten op een WW-uitkering niet te verliezen.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.