• 0

Nils bedankt! en succes gewenst

Beste collega HL-ers,

 

Zojuist las ik via een ander draadje hier op HL de vanmiddag verschenen column van Nils op http://www.expertlog.nl/2008/01/afscheid-van--2.html#more. HL-lezers die deze column nog niet hebben gelezen adviseer ik hem zelf even te lezen voor je hier verder leest.

 

...

 

Beste Nils,

 

Mijn accountant vertelde me ooit dat een goede ondernemer weet wanneer hij moet beginnen en dat een goede ondernemer ook weet wanneer hij moet stoppen. Ik heb dan ook veel bewondering voor je beslissing om na zoveel jaren uit het bedrijf te stappen dat je zelf mee hebt opgebouwd. En hoewel je bericht voor mij niet als complete verrassing kwam, raakte het lezen van je column me toch.

 

Je schrijft dat je wat achter laat. Wat mij betreft laat je niet zomaar wat achter. De NeBIB is voor mij al bijna 10 jaar een van de weinige organisaties waar startende ondernemers echt wat aan kunnen hebben, als ze bereid zijn met jullie in zee te gaan. Voor mij waren en zijn jij en Ben 's lands enige echte pioniers op het gebied van risicokapitaal. Ik denk oprecht dat het Nederlandse ondernemerslandschap er zonder jullie inspanningen en initiatieven in die kapitaalmarkt nu slechter voor had gestaan.

 

Dat die markt inmiddels zo belangrijk is geworden dat het voor jullie moeilijk is je als kleine speler daarin te handhaven, zie ik meer als jullie verdienste dan als jullie falen. Jullie visie, activiteiten en enorme drive hebben een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling dat de politiek en grote spelers de afgelopen jaren steeds meer aandacht hebben gekregen voor ondernemerschap. Dat is een ontwikkeling waar wij ondernemers in de toekomst allemaal van profiteren.

 

Op deze openbare plek wil ik jou daarom bedanken voor al het pionierswerk dat jij samen met je compaan Ben in de afgelopen jaren voor ons hebt gedaan.

 

Bedankt :-* :-* :-*

 

Het lijkt erop dat je een baan hebt gevonden die op je lijf is geschreven. Ik hoop dat je na een ongetwijfeld moeilijke periode de komende jaren kunt genieten van boeiend werk met leuke mensen, een goede nachtrust, je maandelijkse salarisstrookje en de bijbehorende vakantiedagen.

En ik wens je veel succes en plezier bij het helpen van ondernemers in andere landen. Geniet ervan en ik hoop dat er ook in jouw toekomst een plaatsje blijft voor HL.

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooi gezegd Karen, ik sluit me daar volledig bij aan. Het tekent Nils dat hij zich wederom in wil zetten om ondernemers met ambitie te willen helpen. Maar dit keer buiten de Nederlandse landsgrenzen, wat mij in ieder geval erg spannend en uitdagend lijkt!

 

Nils, ik hoop dat we van je kennis en kunde gebruik mogen blijven maken, hier op dit forum en daarbuiten. Ik wens je het allerbeste toe in je nieuwe functie, waarin je ongetwijfeld veel zult kunnen betekenen voor nieuwe starters en groeiers op het ondernemerspad! Heel veel succes, plezier en vooral ook rust toegewenst!

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Ik heb je stuk gelezen... Falen? Daarvan is geen sprake.

 

We zijn allemaal op een pad naar zelfverwezenlijking. Soms zijn bepaalde moeizame trajecten gewoon een voorbode voor een enorme stap voorwaarts. Het is niet van belang of anderen van mening zijn of je 'faalt' met deze stap doch slechts wat je zelf voelt. Laat kritiek gewoon van je afglijden en zet deze stap met vertrouwen, dát getuigt van lef en ondernemerschap.

 

Wat wil je zijn... uitgever, broker, bankier voor de rijken?

 

Ik ben juist van mening dat je in je nieuwe rol méér waarde kunt gaan toevoegen aan ondernemers en maatschappij.

 

Gefeliciteerd met deze geweldige stap voorwaarts!

 

LC

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

 

Afscheid nemen van je 'kind' is emotioneel en vraagt inzicht en acceptatie, maar vooral KRACHT. Go with the flow lijkt gemakkelijk. Velen blijven in een situatie hangen waarin ze feitelijk niet gelukkig zijn. In beweging komen en je eigen pad bepalen en nemen is een heel ander verhaal. Ik denk dat je met NeBIB veel ondernemers geïnspireerd hebt. Daar mag je trots op zijn. De NeBIB ervaring heeft je mede gemaakt tot de persoon die je nu bent. Die bagage neem je nu mee op je nieuwe reis. Proficiat en veel succes met je nieuwe inititiatief! Hopelijk komen we je nog steeds op HL tegen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd Nils!

 

Ik herinner me nog een situatie waar ik ooit zelf in heb gezeten. Ik had een mooi bedrijf, met alles erop en eraan, maar last van hetzelfde fenomeen. Harder werken hielp niet. Ook ik denk achteraf dat ik eerder had moeten stoppen om verschillende redenen, maar dat heeft geen zin. Het belangrijkste is dat je een keuze hebt gemaakt. Een keuze die echt iets uitmaakt en nieuwe kansen biedt. Weg met de verzuring en nieuwe dingen oppakken waar je energie van krijgt.

 

Welgemeende felicitaties dus, voor echt ondernemerschap!

 

Groet, je vriend,

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Hi Nils,

 

Ik las je artikel over je toekomst plannen en ook iets over “falen”. Ik wou het eerlijk gezegd niet meer lezen. Ik dacht hij heeft zo veel mooie initiatieven opgebouwd en nu komt hij mij vertellen dat hij gefaald heeft. Are you kidding me?

 

Jij bent in mijn ogen een held voor de ondernemers en de ondernemerschap in Nederland. Jij zet je dag en nacht in voor de ondernemerschap in Nederland.

 

In iedere geval, ik heb zelf heel veel van je geleerd. Ik wens je veel succes bij je nieuwe baan. En voordat ik het vergeet, houd ons vooral op de hoogte!

 

Miran Raouf

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

als iemand zo betrokken is bij het ondernemerschap, dan kun je bijna spreken van een liefde voor het ondernemerschap. En liefde maakt blind(er), dat is bekend. Je beslissing om nu te stoppen als ondernemer is ook een echte ondernemersbeslissing. Maar nadat je je bij je nieuwe werkgever enkele jaren verdienstelijk hebt gemaakt keer je ongetwijfeld terug op het ondernemerstoneel. Het ondernemen is net zoals Gaudi bouwde ... het is nooit af ... (volgens mij hoor ik in de verte "I'll be back!")

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

 

Met diepe bewondering heb ik je stuk gelezen. Je neemt afscheid op een wijze die veel toevoegd aan alle discussies op dit forum.

 

Ik hoop dat je afscheid van NeBIB niet betekentdat je ook afscheid neemt van Higherlevel. Je hebt een schat aan kennis en ervaring en het zou een gemis voor dit forum en ondernemend Nederland zijn indien je dat niet langer met ons deelt.

 

Groet

Kees

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Lieve vrienden,

 

Bedankt voor jullie opbeurende woorden. Heb echter geen medelij. Mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe baas zit er op. Tien uur tussen de ene baan en de andere is misschien wat kort, maar ik heb intensief kunnen kennismaken met mijn nieuwe collega's en die zijn top. Het zijn echte pioniers. Ze hebben veel bereikt met weinig middelen en er is nog genoeg te doen. Ik voel me er helemaal thuis.

 

Ties, fijn dat je mee gaat doen. Jullie zijn allemaal welkom.

 

Hartelijke groeten,

Nils de Witte

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

Hallo Nils,

 

Meelij met jou heb ik nog nooit gehad. Ik wilde alleen even mijn waardering uitspreken voor alles wat je de afgelopen jaren hebt gedaan en bereikt.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.