• 0

Uitkopen

Beste mensen,

 

Anderhalf jaar geleden ben ik samen met een vriend van direct na de studie een adviesbureau begonnen. Al snel was me duidelijk dat ik wel ondernemen ben en hij niet zo. Na ruim een half jaar gaf hij aan dat hij het te zwaar vond en bepaalde zaken niet wilde doen en zich eigenlijk allleen / vooral met de inhoud van het werk wilde bezighouden en niet met "verkopen" in meest brede zin. Dat was feitelijk een eis van hem, want anders hield ie het niet meer vol. Ik heb toen die ruimte gecreerd en heb toen de rolverdeling geaccepteerd. In de tijd daarna is hij weer opgeknapt en hebben we behoorlijke omzet gedraaid. Voor mij was het wel een teleurstelling aangezien ik er echt meer van wil maken en ook zo denk, waar dat bij hem helemaal niet zo is. Dit is wel tussen ons in gaan staan. Verder liep de samenwerking op niet-inhoudelijk gebied ook niet zo goed door het communicatieprobleem en waren hier wel wat spanningen. Verder is het zo dat ik ook met de inhoud bezig wil zijn en het feit dat ik me alleen voel staan in alle te nemen stappen maar wel het risico voor hem moet nemen maar uiteindelijk ook winsten moet delen heeft me doen besluiten dat het beter is om niet meer samen verder te gaan. Hij wilde niet alleen verder gaan en ik wil dat wel. Nu kan ik dus de zaak voortzetten. We verdelen de buit tot nu toe, maar praten ook over een uitkoopsom wat betreft de immateriele waarde.

 

Het feit dat ik heb gezegd niet met hem verder te willen werkt niet in mijn voordeel. De potentie in de onderneming zie ik vooral van mijn kant, maar hij ziet dat wat anders nu we weer een tijdje verder zijn.

Achteraf had ik in juli moeten zeggen helaas alleen verder te moeten gaan, dan was alles heel anders gelopen. We willen er echter wel samen op een goede manier uitkomen.

 

Met deze voorgeschiedenis of zonder: wat is een goede invalshoek om de uitkoopsom te bepalen? Een mening over de situatie kan ik ook wel gebruiken. Ik heb het zelf van tig kanten bekeken en wordt er gek van.

 

Ik hoop op wat reacties.

 

Bedankt!

 

We willen er a

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ten eerste heb je volgens mij je bericht niet helemaal afgemaakt, ben benieuwd wat je in die laatste zin wil zeggen.

 

Goed, dan het probleem. Ik vraag me af wat voor afspraken je van te voren gemaakt hebt. Ik heb dit zelf een keer (gelukkig van de zijlijn) meegemaakt en probeer sindsdien aan te sturen op goede afspraken van te voren.

 

Daarnaast denk ik, dat het opzich wel geoorloofd is dat ie bepaalde zaken niet wil doen. Iedereen moet doen wat ie leuk vindt. Maar dat geldt ook voor jou! Het lijkt er echter een beetje op dat ie de verantwoordelijkheid van het ondernemen niet wil/kan nemen, en dan zou het wat mij betreft simpelweg betekenen: trek je conclusies en stop ermee (hij dus, niet jij!). En in die zin vind ik een afkoopsom een beetje onzinning. De langlopende contracten die je bijvoorbeeld hebt, komen tenslotte ook in gevaar als hij weggaat. Jij bent degene die overblijft, niet hij. Ik weet niet, immateriele waarde, daar kan ik niet zoveel mee...

 

suc6 in ieder geval met de situatie...

Link naar reactie
  • 0

Liever niet uitkopen zou ik zeggen. Jij hebt het meeste werk er in zitten. Als je er niet uitkomt zonder financiele regeling zou ik zelf het bedrijf verlaten, een nieuwe starten en de draad weer oppakken. jij hebt toch alle commerciele contacten.

 

Als ik je verhaal zo lees gebeurt er toch niets in het bedrijf meer als jij er uit stapt. Je hoeft dit natuurlijk niet toe te passen maar je kan het wel gebruiken als breekijzer in de onderhandelingen.

 

Greetz

Resultcompany

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 46 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.