StarterRotterdam Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 StarterRotterdam Junior 11 0 Ik zit met een paar vragen waar ik niet echt zelf het antwoord op weet: Ik heb een factuur mbt software betaald die voor een deel moet worden doorbelast naar een collega ondernemer. *Moet ik de BTW ook aan hem doorberekenen dmv factuur? *Hoe wordt mijn boeking in mijn administratie? Wij hebben een vergoeding en reiskosten betaald aan iemand die eenmalig iets voor ons gedaan heeft.(dus geen afdrachten etc) *Moet ik die kosten op grootboek salarissen boeken Link naar reactie
0 ecofin Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 ecofin Legend 520 23 *Moet ik de BTW ook aan hem doorberekenen dmv factuur? *Hoe wordt mijn boeking in mijn administratie? BTW over het door te berekenen bedrag op de faktuur zetten. Boeking wordt zoiets als: Debiteuren Aan te betalen BTW Aan ... de rekening waar de oorspronkelijke (volle) nota is geboekt. Wij hebben een vergoeding en reiskosten betaald aan iemand die eenmalig iets voor ons gedaan heeft.(dus geen afdrachten etc) *Moet ik die kosten op grootboek salarissen boeken Neen, boeken op zoiets als Kosten derden SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl Link naar reactie
0 StarterRotterdam Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Geplaatst: 2 februari 2008 StarterRotterdam Junior 11 0 ok bedankt voor de informatie! Link naar reactie
StarterRotterdam
StarterRotterdam
Ik zit met een paar vragen waar ik niet echt zelf het antwoord op weet:
Ik heb een factuur mbt software betaald die voor een deel moet worden doorbelast naar een collega ondernemer.
*Moet ik de BTW ook aan hem doorberekenen dmv factuur?
*Hoe wordt mijn boeking in mijn administratie?
Wij hebben een vergoeding en reiskosten betaald aan iemand die eenmalig iets voor ons gedaan heeft.(dus geen afdrachten etc)
*Moet ik die kosten op grootboek salarissen boeken
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag