Adverteerder strikken voor online lifestyle television concept
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Geee
Geee
Hallo allemaal,
De afgelopen tijd zijn wij druk bezig geweest met het ontwikkelen van een heel leuk lifestyle concept voor mensen die 'creatief' en 'jong' zijn en gaan binnenkort online videos broadcasten die zijn opgenomen in steden als Parijs, Londen, Berlijn en New York.
Recentelijk hebben wij enkele afleveringen opgenomen in Barcelona en de resultaten zijn geweldig (al zeg ik het zelf). Omdat wij een startup zijn kunnen we onze plannen niet eindeloos voortzetten. We hebben gewoon kapitaal nodig, te meer omdat wij het internationaal aanpakken.
We hebben wel opties, maar willen de boel liever in eigen handen houden. We willen dus niet te snel ingaan op voorstellen van investeerders. Wij vinden het simpelweg te voorbarig om het bedrijf in stukjes te hakken en eigenlijk moet wat we nu in handen hebben voldoende zijn om wat grote merken geinteresseerd te krijgen. We denken zelf aan merken als Mini, Adidas en Samsung die sterk focussen op 'lifestyle', 'creatief' en 'jong'.
Mijn vraag is: hoe pakken we het strikken van een adverteerder nu aan? Wij zijn creatieven en geen sales experts. Ons "netwerk" bestaat uitsluitend uit mensen die creeren. Hebben daarnaast ook nog geen bereikcijfers. We hebben echter wel iets concreets, entertaining en internationaals. Dit is meer dan wat een hoop bedrijven hebben die heel wat orders/kapitaal weten te scoren met slechts wat op papier.
We hebben wel eens een concept ontwikkeld voor een bureau dat ons heeft ingeschakeld voor een crossmediale campage en een gigantisch budget had gekregen van een internationaal merk. De tonnen vlogen letterlijk over de tafel. Dat geld ging gek genoeg meer in wat anders zitten, dan in creatie. Heel jammer, want met meer content en minder vergaderen had het groots kunnen worden. Nu is de situatie anders. Een klant benaderd ons niet, sterker nog, de merken die wij in ons hoofd hebben kennen ons wellicht niet eens. Wij moeten ze als nieuwkomer dus geinteresseerd krijgen in iets waar zij geen zeggenschap over hebben.
Hoop dat iemand dit leest en iets kan toevoegen vanuit eigen ervaring. Zou leuk zijn om eens van gedachten te wisselen.
Groet!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag