• 0

Auto's importeren uit Duitsland

Beste mensen,

 

Ik zit met een idee en wil dit graag realiseren.

Mijn passie voor auto's is erg groot, ook de types waarover dit gaat maken me verliefd.

 

Het zit zo:

 

Ik heb in Duistland hele mooie auto's te koop zien staan, dit zijn niet dure auto's maar standaard golf's met een speciale "look" je moet dan denken aan een gti of r32 look.

Je koopt eigenlijk dus een golf 1.9 tdi maar heeft de look van een Golf R32.

Het gaat dus alleen om het uiterlijk.

Ik heb mijn (marketing/vraag) onderzoek eens op Marktplaats gezet met de prijs die ik denk te kunnen gaan vragen dus + BPM transport kosten en dergelijke.

 

Hij staat nog geen half uur op Marktplaats en heb al 10 bellers en tientalle mails gehad met interesse naar deze auto, van jongeren van net 18 tot mannen van 58 die verliefd zijn op deze look.

 

Vandaag 20 uur later honderen mails en vele telefoontjes met mensen die willen inruilen of komen kijken, laat hiervan maar 10% potentiele kopers zijn.

Kortom, de vraag is extreem maar het aanbod is er niet in Nederland.

 

Ik wil graag die auto's naar Nederland importeren en afspraken maken met de lokale garage die de import verzorgd, ook wil ik het zo ver krijgen dat de verkoper uit Duitsland mij vooraf leverd, dit zal die wel niet doen.

 

Een bank binnen lopen en hun dit idee voorleggen en geld vragen voor 4 auto's twv ongeveer 43.000 Euro ben ik bang voor...

 

Ben zelf 21 jaar, mijn passie voor car's is enorm net zoals bijna elke man.

 

Hoe kan ik mijn droom waarmaken of welke methodes kan ik het beste gebruiken

Inversteerders zijn welkom

 

Alvast bedankt voor uw tijd.

 

Graag zie ik jullie reactie's tegemoet.

 

PS: Foto's zijn mogelijk

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Liefde maakt blind. Open je ogen en gebruik ze om via Google alles te weten te komen over de import van nieuwe auto's; over import, garantie, service, papieren en ook over praktische verkoop. Praat dan eens met mensen die dat al doen. Maak een plan en ga dan ook eens over financiering nadenken.

 

Dit topic gaat binnenkort dicht, maar we laten het nog even open voor andere forumbezoekers die een reactie willen geven... 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Ik kan me herinneren dat ergens vorig jaar in het blad "ondernemen" een heel stuk stond geschreven over een autodealer die dit voorheen ook deed. Hij is er mee gestopt omdat het rendement uiteindelijk dramatisch was en het zich eigenlijk nauwelijks terugverdiende wanneer je dit voor iemand anders zou moeten doen.

 

Zoals eerder gezegd, laat je heel erg goed informeren, ik heb het idee dat het mooier lijkt als dat het is.

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn.

 

Maar er is nog geen enkele advertentie op Marktplaats of autotrader waarin ook maar een gelijkmatige auto word verkocht.

 

Ik ga mischien deze dagen maar es de boer op en informatie winnen bij auto bedrijven, als die me vragen willen of kunnen beantwoorden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.