• 0

Rekentool belastingen (IB sfeer)

Aangezien er regelmatig vragen zijn m.b.t. het reserveren van belastingcentjes heb ik een rekentool bijgevoegd waardoor je snel inzicht krijgt in de te verwachte fiscale claim (2004). Zowel inkomen uit arbeid als winst uit onderneming kunnen worden opgegeven. Daarnaast kun je rekening houden met: rente aftrek, auto van de zaak, IB faciliteiten en dergelijke.

 

Ik heb deze ook geplaatst bij een andere topic, maar het leek me beter om dit apart nog eens aan te geven.

 

Ik hoop dat het toegevoegde waarde heeft...

Let wel op, het geeft een globale indicatie en er kunnen uiteraard geen rechten aan worden ontleend. ;D

 

Groet

 

[titel aangepast - mod]

Fiscaal1.xls

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Ik weet niet of er intresse in is maar ik heb een programmatje gemaakt waarmee je de heffingsrente kan berekenen: te downloaden van m'n internet pagina.

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik begrijp dat dit voor veel ondernemers toepasbaar is, wel een waarschuwing!!!

 

Ik ben hier geen voorstander van!

 

Ik mis de ziektekostenaftrek, aftrek eigen woning, aftrek lijfrente en veel heffingskortingen. Bovendien kan ik niet de aftrekposten aan de fiscaal partner toerekenen als dat voordeliger blijkt.

 

Mooi spreadsheet, maar geen basis voor een IB-aangifte (sorry RPW).

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

en ben er toen onterecht van uit gegaan dat de OR invloed had op de ZA. Wederom excuses!

 

In het voorbeeld dat de belastingdienst geeft is de OR wel van invloed op de ZA.

 

Zie: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_kosten/ondernemen_kosten-22.html#P247_20034

 

(excuses voor het omhoogschoppen, maar deze thread komt hoog in google voorbij als je zoekt op de combinatie for/za, vandaar toch maar een reactie op deze thread)

Link naar reactie
  • 0

klopt. Niet rechtstreeks, maar door de FOR daalt de winst die als uitgangspunt dient voor de hoogte van de zelfstandigenaftrek. Een dotatie aan de FOR kan er dus voor zorgen dat de winst in een lagere schaal valt voor toepassing van de ZA. Zie ook deze tabel voor 2009.

 

Daarbij is de invloed op de MKB winstvrijstelling wel direct.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.