• 0

Huur & BTW

Sinds 1-2-2008 huur ik een ruimte voor mijn praktijk. Ik heb met de eigenaar een huurovereenkomst.

In deze overeenkomst staat het huurbedrag als volgt vermeld:

De huurprijs bedraagt € 140,00 (zegge: eenhonderd en veertig euro) per maand en zal bij vooruitbetaling en zonder aftrek, korting, verrekening of opschorting worden voldaan door middel van overmaking op rekeningnummer.........

 

Over de BTW staat vermeld:

 

"De huur is belast met omzetbelasting met toepassing van het Besluit van 24 maart 1999, nummer VB99/57 l; herdruk Mededeling 45 (wijziging Besluit van 10 april 1996, nummer VB96/354) Infobulletin 99/262. Huurder en verhuurder verklaren uitdrukkelijk dat bij het vaststellen van de huurprijs als uitgangspunt geldt, dat de huurder blijvend voldoet aan de criteria welke zijn gesteld voor een met omzetbelasting belaste verhuur als bedoeld in artikel 11, lid 1, letter b, sub 5 van de Wet op de Omzetbelasting 1968 in samenhang met artikel 6a van de daarbij behorende Uitvoeringsbeschikking omzetbelasting 1968. Voor zover in dit artikel er niet uitdrukkelijk van wordt afgeweken, hebben de bepalingen van dit artikel dezelfde betekenis als de overeenkomende bepalingen bij of krachtens de Wet op de omzetbelasting 1968 gesteld."

 

Ik krijg maandelijks geen faktuur. Moet dus zelf het bedrag maandelijks overmaken.

Moet ik de BTW uit de EUR 140 halen? Hoe verwerk ik de maandelijkse betaling?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik zou maar snel om die facturen vragen. Om de voorbelasting (BTW) te kunnen aftrekken, moet je wel beschikken over facturen.

 

Uit de overeenkomst blijkt niet duidelijk of het bedrag € 140 inclusief of exclusief BTW is. Meestal staat in een overeenkomst de huurprijs exclusief BTW. Dit is het meest verstandige, omdat BTW tarieven gedurende de looptijd van de huurovereenkomst kunnen veranderen. In 2009 gaat het hoge BTW tarief naar 20%.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.