• 0

Omzetbelasting inkopen uit Duitsland

Goedendag!

 

Tijdens de belastingaangiften las ik de vraag van de omzetbelasting bij invoer van binnen de EU. Ik heb een paar t-shirts gekocht in duitsland, maar hoe moet ik hier omzetbelasting over betalen? Ik weet dat je 19% BTW betaald over de spullen die ik verkoop en dat ik geen belasting kan terug vragen (althans in nederland dan)

 

Dus zit die omzetbelasting niet gewoon bij mijn verkochten producten?

 

alvast bedankt!

 

Groeten, Kevin!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

De verschuldigde omzetbelasting van de Duitse T-shirts is naar jou verlegd. Dit noemt men een intracommunautaire levering. Dus over de T-shirts ben je 19% omzetbelasting verschuldigd. Tegelijkertijd mag je de BTW als voorbelasting in je aangifte aftrekken. Per saldo is het één en ander neutraal. Controleer wel of de factuur van de T-shirts aan de eisen voldoet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp moet ik de omzet van de producten die ik in duitsland heb gekocht appart opgeven van de andere producten?

 

Ik heb een totale omzet á 100 E

En bijvoorbeeld van de shirt uit duitsland á 30 E

Maar dan moet ik die 30 dus van de 10 af halen in de opgaven?

 

Link naar reactie
  • 0

 

De verschuldigde omzetbelasting van de Duitse T-shirts is naar jou verlegd. Dit noemt men een intracommunautaire levering. Dus over de T-shirts ben je 19% omzetbelasting verschuldigd. Tegelijkertijd mag je de BTW als voorbelasting in je aangifte aftrekken. Per saldo is het één en ander neutraal. Controleer wel of de factuur van de T-shirts aan de eisen voldoet.

 

 

 

Dus als ik het goed begrijp moet je over de inkoop die je doet 19% belasting betalen,. dus 100 euro inkoop wordt 119 euro?

en als je ze dan verkoopt voor 166,60 (incl 26,60 btw)

dan ben je 26,60-19 aan omzetbelasting kwijt en over de rest betaal je inkomstenbelasing?

 

en hoe bedoel je dat je moet controleren of de nota wel in orde is? wat moet er op staan bijv?

 

Groetjes

Kirsten

 

Link naar reactie
  • 0

 

De verschuldigde omzetbelasting van de Duitse T-shirts is naar jou verlegd. Dit noemt men een intracommunautaire levering. Dus over de T-shirts ben je 19% omzetbelasting verschuldigd. Tegelijkertijd mag je de BTW als voorbelasting in je aangifte aftrekken. Per saldo is het één en ander neutraal. Controleer wel of de factuur van de T-shirts aan de eisen voldoet.

 

 

 

Dus als ik het goed begrijp moet je over de inkoop die je doet 19% belasting betalen,. dus 100 euro inkoop wordt 119 euro?

en als je ze dan verkoopt voor 166,60 (incl 26,60 btw)

dan ben je 26,60-19 aan omzetbelasting kwijt en over de rest betaal je inkomstenbelasing?

 

en hoe bedoel je dat je moet controleren of de nota wel in orde is? wat moet er op staan bijv?

 

Groetjes

Kirsten

 

 

Nee die 19 euro die je moet betalen op de inkoop van de shirt (vanwege btw verlegd) trek je er gelijk van af in de voordruk (te vorderen btw), het loopt dus weg.

 

af te dragen btw 19

te vorderen btw 19

saldo 0

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.