• 0

Wat is een acceptabel winstpercentage voor het leveren van een uitzendkracht?

Feedback op dit vlak wordt zeer op prijs gesteld. Dit jaar ben ik met een partner een uitzendbureau gestart. Op dit moment zijn wij actief de papierwinkel in orde te maken en ons voor te bereiden op de daadwerkelijke opening. Een van de grootste vragen die ons kwelt op dit moment is: wat is een acceptabel winstpercentage om te berekenen op het leveren van een uitzendkracht?

 

Als voorbeeld, een uitzendkracht kost ons 2500 euro, wat kunnen wij de opdrachtgever vragen? Is 3000 dan redelijk of prijzen wij ons daarmee uit de markt? Rekening houdend met ons doel geen kosten in rekening te brengen voor het zoeken naar en het presenteren van kandidaten.

 

Overigens richten wij ons in essentie op twee takken, mijn partner op de ICT en ikzelf op de bouw. Onze hoofdzakelijke focus is het leveren van uitzendkrachten die een fulltime carrière willen opbouwen en opdrachtgevers die dit kunnen en willen bieden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Kost ons 2500 euro".

 

Met alle premies betaald? Fully loaded costs? Als je daar 500 euro bovenop zet als "bemiddelingspremie" dan is dat weinig.

 

Bekijk het eens van de andere kant: wat voor kosten hebben jullie, hoeveel mensen denken jullie in dienst te kunnen krijgen om uit te zenden, zijn jullie een uitzender zoals alle anderen of zijn jullie wezenlijk anders?

 

Het ligt er ook aan wat voor doelgroep jullie willen aanspreken en wat voor klantwaarde je kunt leveren. Stel geen tarief samen, waarbij je achteraf naar je kosten gaat kijken. Kijk eerst naar je kosten en bepaal dan de opslag die je wilt hebben.

 

Bel eens en concullega uitzender op en vraag eens wat het kost om een soortgelijk iemand in te huren. Gebruik dat als vergelijkingsmateriaal, maar je hoeft je tarief niet per se op af te stellen. Juist niet zou ik eerder zeggen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Bij verschillende uitzendbureau's informeren staat al op de agenda voor volgende week. Hoorde vaak al geruchten dat een uitzendkracht 2 tot 2,5 keer zoveel kostte dan dat hij betaald krijgt, ik dacht altijd, dat kan toch niet? Zoveel. Ik zal het zo zeggen, zoveel WIL ik niet eens vragen, ik vind dat onredelijk hoog.

 

Hetgeen wij in financieel opzicht willen concurreren is genoegen nemen met een lager winstpercentage dan de concurrent maar tegelijkertijd ook een fatsoenlijk salaris bieden voor de werknemer. Het is onze mening dat dit voor veel uitzendkrachten niet het geval is, met name niet voor degenen die functies vervullen waar wat meer bij komt kijken dan het uitvoeren van eenvoudige handelingen. Verder hebben wij de prettige situatie beiden niet inkomensafhankelijk te zijn van ons uitzendbureau wat ons de nodige vrijheid geeft. Wij kunnen het ons ook veroorloven met minder genoegen te nemen en mede daarop te concurreren.

 

Een ander belangrijk punt waarop wij willen concurreren is niets in rekening te brengen voor het zoeken naar en het voorstellen van kandidaten. Voor de ondernemer scheelt dit niet alleen een hoop geld maar ook een hoop tijd aan gesprekken met ongeschikte kandidaten. Wij willen niet scoren door de hoeveelheid kandidaten maar door die juiste kandidaat voor te stellen waar daadwerkelijk naar gezocht wordt.

 

Een ander punt waarop wij willen concurreren is het financieel aantrekkelijk te maken voor ondernemers om de uitzendkracht een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden door een zeer goedkope afkoop voor het restant van het contract te bieden. De motivatie die hier achter zit is ons maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel, wij willen uiteraard wel winst maken maar niet over de rug van een ander. Wat ik hiermee wil zeggen, wanneer het werken via ons uitzendbureau de carrièrekansen van de uitzendkracht zou beperken (bijvoorbeeld door de kosten) zou dat betekenen dat wij zouden hebben gefaald in onze hoofdzakelijke missie doelstelling. Namelijk het helpen van mensen een carrière op te bouwen.

 

Om niet off-topic te raken zal ik verder niet ingaan op niet-financiële zaken waarop wij willen concurreren.

 

Bedankt voor jullie reacties, heeft zeker geholpen.

 

Om er verder op in te gaan. Ons idee op dit moment is wel een vast percentage te berekenen en dit vast te stellen op 50%. Een belangrijk deel van de reden is de marketing, als dit werkelijk zoveel minder is dan gebruikelijk is dit een punt wat we goed kunnen gebruiken in onze marketing campagne. Daarbij opgeteld het niet berekenen van bemiddelingskosten voorafgaand aan een aanstelling en het bieden van een zeer lage afkoop van het contract bij het bieden van een contract voor onbepaalde tijd. (Overigens is dit voor ons nog steeds aanzienlijk meer dan kostendekkend.)

 

- Even afgezien van niet-financiële zaken waarmee wij ons onderscheiden. Hoe klinkt dit als ondernemer zijnde?

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit zo lees dan heb ik maar één advies, stop met je uitzendbureau want alles waar je jullie wat aan kunnen verdienen is voor jullie een concurrentie item.

 

Geen kosten voor werving en selectie, daar bestaat een uitzendbureau van!

Niets willen verdienen over de rug van een ander, dat is het principe van ondernemen, je verleidt een ander tot het doen van een uitgave en daar maak jij winst op. Elke ondernemer weet dat winst een noodzaak is voor het bestaan en continuïteit van het bedrijf.

 

Dus sluit de zaak en ga maatschappelijk verantwoord zitten zijn in een vaste baan bij het CWI, doe je hetzelfde en hoef je je niet schuldig te voelen over het maken van winst want dat is namelijk niet de doelstelling van het CWI. Die geven alleen maar geld van een ander uit

 

Als je wilt weten wat de gemiddelde marge is van een uitzendbureau dan zou je eens het jaarverslag van Randstad of USG People moeten bestuderen.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.