Status Expert Member

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In het verleden werd de status expert member met name gezocht buiten het veld van Higherlevel.nl om zodoende de discussies in goede banen te leiden.

Naar mate het forum groeide en groeide bemerkte we dat door actieve deelname van anderen in het forum, de toendertijd benoemde expert member steeds minder werd benaderd (lees: in de discussies niet nodig was).

 

Om die reden hebben wij de status van expert member aangepast.

Expert member houdt nu in dat we personen die actief én met kennis van zaken hun expertise delen in het forum enorm waarderen. Om deze waardering te onderstrepen, worden ze door ons (moderatoren) benaderd met de vraag of ze de nominatie tot expert member accepteren.

 

Uiteraard behouden de personen die in het verleden tot expert member benoemd zijn óok deze status. Immers, sommigen van hen zijn nog steeds actief in het forum. En de niet meer actieve experts hebben in het verleden wel actief hun "diensten" bewezen.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ow, dus een expert worden in het stellen van beginnersvragen zit er niet in...

 

Zullen we eens een aparte status bedenken voor deelnemers die elke keer weer interessante cases uit hun eigen praktijk inbrengen? Die zijn minsten zo belangrijk (en leerzaam) als de antwoorden van experts. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

@ Mikky,

 

Mag ik uit je keuze van nieuwe experts afleiden dat HL zich definitief minder met innovatief ondernemen gaat bezighouden en langzaamaan een algemeen startersforum aan het worden is?

 

En waarom blijven een aantal lieden als expert staan terwijl ze het forum (praktisch) nooit meer bezoeken? Ik kom hier inmiddels een jaar of drie regelmatig en er zijn meerdere experts die ik in die jaren nog nooit in de discussies ben tegengekomen. Waarom zou je die niet gewoon uit de lijst halen zodat nieuwe mensen de kans krijgen zich als expert te profileren? Internet is toch een medium dat met de tijd mee-ontwikkelt en het forum draait toch juist op de actieve leden?

 

Ben benieuwd naar je antwoorden.

 

Karen (die zich ook afvraagt wanneer er weer eens een HL borrel komt, bij voorkeur een die vanuit het zuiden een beetje redelijk bereikbaar is)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hai Karen,

 

We zijn begonnen als technostartersforum en al snel werden we een ondernemersforum. Dat is een koers die wij dynamisch gezien gevaren zijn.

Wij focussen ons nog steeds op innovatie en ondernemerschap.

Wij zijn een forum met een breed bereik. Wat dat betreft "gelukkig maar", want uit een gehouden onderzoek blijkt dat de innovatieven met name de algemenen nodig hebben om qua kennis en informatie een nivo hoger te kunnen. Bij innovatieven gelden namelijk dezelfde businessissues (de zogeheten niet-technologische aspecten) en die expertise wordt hier geboden.

 

Daarnaast weten wij dat de innovatieven wel veel lezen, maar niet actief deelnemen aan HL. Stimuleren en die doelgroep benaderen doe we dagelijks, maar een actieve deelname kun je niet afdwingen. De meer algemene ondernemers doen dit wel... en die bieden dan weer input en leesvoer voor de primaire doelgroep.

 

V.w.b. de niet meer actieve experts.... Zit wat in... maar ze hebben wel hun diensten bewezen in het verleden en om die reden vind ik persoonlijk dat ze die status wel mogen behouden.

 

Borrelen: door gebrek aan animo zijn deze niet meer georganiseerd. Op de 1-of-andere manier wil men liever on-line blijven en heeft men off-line iets anders te doen.

Maar... dit triggert mij wel om er weer 1 te organiseren. Een centrale plek lijkt mij dan meer voor de hand liggen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Een hele eer om voor Expert Member uitgenodigd te worden... Ik denk dat de toegang/uitnodiging inderdaad behoort af te hangen van de kwaliteit van input en de toegevoegde waarde die je voor het forum levert. Expert Memberschip behoor je te verdienen! Het zou misschien ook Nextlevel Member kunnen heten

 

Misschien een moment om toch maar weer eens een oude discussie aan te zwengelen.. Tw. of er een Nextlevel kan komen, alleen toegankelijk voor Expert Members... Zo kunnen serieuze bijdragers ook serieuze feedback krijgen van andere Expert Members.

Link naar reactie

Ha Mikky,

 

Bedankt voor je antwoorden en uitleg.

 

1. Een van mijn stelregels over ondernemerschap is dat de overeenkomsten tussen de verschillende groepen ondernemers veel groter zijn dan de verschillen daartussen. Dat wordt dus onderschreven door jullie onderzoek. Grappig en eigenlijk ook wel logisch dat die innovatieven juist de algemene info blijken nodig hebben. Vakkennis hebben ze natuurlijk zelf.

 

Wel vind ik het jammer dat jullie op basis van dat onderzoek dan niet besluiten HL om te dopen tot algemeen startersforum. Wat mij betreft is het een van de weinige goed werkende overheidsinitiatieven op startersgebied en met uitbreiding met enkele rubrieken over bijvoorbeeld 'starten vanuit een uitkering' en 'parttime ondernemen' (de eerste die in me opkomen), kunnen jullie met dit forum nog meer groepen starters helpen. Ik heb de indruk dat bepaalde groepen nu denken dat dit niet voor hen is. De terughoudende toon waarop sommigen vragen stellen wekt in ieder geval bij mij die indruk. En als jullie zelf de innovatieven gewoon deze kant op blijven sturen hoeft dat elkaar absoluut niet te bijten.

 

2. Heb je wel eens gevraagd / jezelf afgevraagd waarom de voormalige experts niet meer op HL komen? Mijn gok is dat zij zich als persoon/bedrijf zo ontwikkelen dat ze HL 'ontgroeien'. Zouden ze er dan zelf nog behoefte aan hebben hier als expert in het forumoverzicht te staan? Ik vraag het me af. Daarnaast vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van namen in een forumoverzicht als die personen nooit meer deel nemen aan discussies. Misschien kun je ze ook gewoon bedanken met een bloemetje of ondernemerscadeautje voor de bijdrage die ze hebben geleverd.

 

3. Op vrijdag 21 maart begint de lente. Leuke dag voor een HL-voorjaarsborrel in bijvoorbeeld Utrecht, Geldermalsen of Den Bosch? Da's goed te doen voor de vele Brabanders op dit forum en ook voor de meeste anderen.

 

Met de groeten uit Tilburg

Karen

 

PS: Sorry ExTax, van mij mag die oude discussie weer terug naar de motteballen. Voor mij zijn alle ondernemers gelijk en ligt de kracht van HL juist in het openbare ervan en het feit dat iedereen met ondernemersvragen hier kan grasduinen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Hmm interessant punt... Innovatieven die niet deelnemen en de algemenen die kennis bieden voor de innovatieven... Is het niet juist daarom waarom Expert Members afhaken? Eenrichtingsverkeer tussen personen en groepen kan onmogelijk een duurzamen strategie zijn.

 

Ik denk dat er een kans blijft liggen als er geen extra toegevoegde waarde wordt geboden voor innovatieven en algemenen onderling én van innovatief naar algemeen...

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

@Etax: In mijn ogen is kennisdelen altijd tweerichtingsverkeer.

De algemene ondernemers doen actief mee aan HL.nl en stellen hun ondernemersvragen. Een expert, danwel een andere ondernememer die hiermee ervaring heeft, deelt hierover zijn kennis/mening. En vervolgens gaan ze met het antwoord op hun vraag en de feedback die ze daarop krijgen verder met ondernemen.

Kortom: de algemene ondernemer stelt zijn vraag, de innovatieve leest deze en doet daar zijn "voordeel" mee. Het is niet altijd inzichtelijk. En een x-percentage neemt achter de schermen contact met elkaar op.

 

Uit ervaring weten wij dat actieve experts en ook deelnemers na ca. 1,5 tot 2 jaar afhaken Dit is min of meer inherent aan een forum, dat aan de ene kant dynamisch is en aan de andere kant retorisch, omdat er nieuwe ondernemers binnenkomen met nagenoeg dezelfde vragen. En dan sort off forum-moe worden.

En... ook komt het voor de ondernemers "ineens" weer terug komen met een "groeivraag", danwel om de opgedane kennis met anderen te delen.

 

Ik denk dat er een kans blijft liggen als er geen extra toegevoegde waarde wordt geboden voor innovatieven en algemenen onderling én van innovatief naar algemeen...

 

Dat is iets waarover wij heel vaak ons hoofd buigen. Maar ook in dit geval zal het met name aan actieve deelname van de innovatieven liggen om die behoefte te vullen.

Daarnaast moeten we ook niet uit het oog verliezen dat de verhouding algemeen ondernemers en innovatieven ligt op 80% versus 20%. En is het een logisch gevolg dat de algemene ook op een medium als HL in grotere getalen aanwezig zijn. Uit een onafhankelijk HL-onderzoek blijkt trouwens dat wij 19% innovatief en 82% algemeen bezoek ontvangen. Onderzoek vond plaats onder geregistreerde als niet-geregistreerden op het forum.

In verhouding dus een extra toegevoegde waarde bieden voor de innovatieven is en blijft vooralsnog een uitdaging voor HL.

 

Grappig en eigenlijk ook wel logisch dat die innovatieven juist de algemene info blijken nodig hebben. Vakkennis hebben ze natuurlijk zelf.

Waarin nog wel een nuance verschil ligt. Technostarters doen vaker contacten op met leveranciers en partners dan de niet technologische HL ondernemers. Technostarters doen minder contact op met klanten.

 

Wel vind ik het jammer dat jullie op basis van dat onderzoek dan niet besluiten HL om te dopen tot algemeen startersforum.

And so it's happened... geheel vanzelf gegaan. Alhoewel wij ons qua ingangen nog wel blijven focussen op innovatief.

 

Wat mij betreft is het een van de weinige goed werkende overheidsinitiatieven op startersgebied

Altijd leuk om te horen

 

 

en met uitbreiding met enkele rubrieken over bijvoorbeeld 'starten vanuit een uitkering' en 'parttime ondernemen' (de eerste die in me opkomen), kunnen jullie met dit forum nog meer groepen starters helpen.

Deze worden met name in het board "overheid en ondernemers" al besproken.

 

 

Ik heb de indruk dat bepaalde groepen nu denken dat dit niet voor hen is. De terughoudende toon waarop sommigen vragen stellen wekt in ieder geval bij mij die indruk.

Daar zou dan inderdaad een onderzoek naar gedaan kunnen worden? Voor mijn gevoel heeft het ook een beetje met de tone of voice te maken en het feit dat men niet altijd durft en bang is om de "verkeerde" vragen te stellen. Daarnaast zijn wij een serieus forum. We gaan er vanuit dat men "volwassen" genoeg is om op het eerste nivo zelf na te denken en vervolgens meer gespecificeerde vragen alhier te stellen. Vorig jaar hebbenw ij nog enorm veel last gehad van "gemakzuchtigen", dan dien je als HL wel bij te stellen.

 

 

En als jullie zelf de innovatieven gewoon deze kant op blijven sturen hoeft dat elkaar absoluut niet te bijten.

Sterker nog... ze "helpen" elkaar.

 

Heb je wel eens gevraagd / jezelf afgevraagd waarom de voormalige experts niet meer op HL komen? Mijn gok is dat zij zich als persoon/bedrijf zo ontwikkelen dat ze HL 'ontgroeien'. Zouden ze er dan zelf nog behoefte aan hebben hier als expert in het forumoverzicht te staan?

Zou kunnen... de gemiddelde leeftijd van de toendertijd benoemde experts was tussen de 45-50 jaar.... Misschien zijn ze gaan vissen ;)

 

Daarnaast vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van namen in een forumoverzicht als die personen nooit meer deel nemen aan discussies. Misschien kun je ze ook gewoon bedanken met een bloemetje of ondernemerscadeautje voor de bijdrage die ze hebben geleverd.

Ik neem niet graag afscheid (zit in mijn aard). Ookal zijn ze niet meer actief, voor mij hebben die experts nog steeds heel veel waarde. Toen HL geboren werd hadden velen geen belief en waren sceptisch. Met name de ingangen waarvan we "verwacht" hadden dat die mee zouden werken om ondernemers verder te helpen. Ook wij (creators Dennis en Mikky) wisten eigenlijk niet aan welke behoefte wij zouden voldoen. Maar... de experts van toen hebben er wel aan bijgedragen dat we gegroeid zijn.

Voor mij voelt afscheid van hen nemen/bedanken van die personen als: Pap/Mam... bedankt... ik ben nu groot..... alsjullieblieft... hier wat bloemen ;)

Ookal zouden de experts zelf er totaal geen probleem mee hebben. Voor mij persoonlijk blijven ze hun status waardig.

 

Maar okay.... ik sta natuurlijk wel open om over jouw voorstel na te denken. Misschien een subboard inrichten "expert legends".

 

Op vrijdag 21 maart begint de lente. Leuke dag voor een HL-voorjaarsborrel in bijvoorbeeld Utrecht, Geldermalsen of Den Bosch?

Deal !!! Zet die dat maar vast in de agenda !

 

 

[QXSss voor de long reply... laat mij over HL praten en ik houd niet meer op :D ]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Uit ervaring weten wij dat actieve experts en ook deelnemers na ca. 1,5 tot 2 jaar afhaken...

 

Dan ben ik met totaal 15 jaar lidmaatschap wel een nestor aan het worden... is daar ook een status voor? ;)

 

Waar zit je naar te vissen Ruben? Voel je je soms een beetje gepasseerd als gepensioneerde forumganger. ;)

Link naar reactie

Hahaha LOL ! ;D

 

Nee hoor, vissen doe ik niet aan (of het moet in de Schotse hooglanden zijn op zoek naar wilde zalm).

 

Mijn opa zaliger leerde mij vroeger een paar goede lessen. Onder andere dat de beste dingen je overkomen omdat je het verdiend hebt, niet omdat je er om vraagt (hij had er zijn typische Jordanese Grifhorst-formulering voor, maar daar kan ik nu even niet opkomen).

 

Ik voel spontaan een businessplan opkomen... de 25 grootste wijsheden van mijn opa op een tegeltje... Beats Cruyff handsdown!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.