• 0

oprichting BV en holding

ik ben bezig met het oprichten van een holding en zou deze week de akte laten passeren. echter mijn adviseur is niet aangesloten bij de nivra of de nova. en daarom wil mijn notaris de door mijn adviseur gemaakte verklaring niet als geldig zien. volgens de notaris is een verklaring aleen geldig als die is opgemaakt door een AA of een RA. klopt dit ????

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Een accountants- of inbrengverklaring is alleen geldig indien deze is opgesteld door een accountant. Als jouw adviseur geen AA of RA achter zijn naam mag schrijven, is hij waarschijnlijk geen bevoegd accountant en mag hij dus ook geen accountantsverklaring opstellen.

 

Als jouw adviseur verklaringen opstelt, waartoe hij niet bevoegd is, heeft hij wel iets aan jou uit te leggen. Of niet soms...

Link naar reactie
  • 0

Odeon.

 

Bedankt voor de snelle reaktie. het best ewat ik dus kan doen is om een RA of een AA aan te spreken en de door mijn adviseur gemaakte opgave door hem of haar laten goedkeuren.

 

feit blijft wel dat ik dus nogmaals kosten moet maken voor de verklaring terwijl die rekening al betaald is. >:(

 

dus eigenlijk is dit een onrechtmatige handeling waar ik eventueel problemen mee zou kunnen krijgen als mijn notaris er niet achter was gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Vcairo

 

Dit is erg vervelend. Als je een bestaande eenmanszaak of vof wilt inbrengen in een BV-structuur dan moet indedaad een AA of RA verklaren dat jouw onderneming meer dan 18.000 euro waard is. Zonder die verklaring moet je zelf 18K storten.

 

Als jouw 'adviseur' dacht dat hij dit zelf wel kon doen zonder titel AA of RA, dan zijn zijn uren in deze sowieso onfacturabel!

 

Je hebt namelijk een AA of RA nodig die nu de cijfers moet contoleren en dan de accountantsverklaring en inbrengbeschrijving (heb je die wel?) goed moet keuren.

 

Afscheid nemen van deze zogenaamde adviseur (dit is echt een schandalige blunder en een miskenning van de wettelijke vereisten, hoe goed zijn advies ook is) en een bureau zoeken dat:

 

1. de accountants- en inbrengverklaringen kan verzorgen

2. alle juridische overeenkomsten opstelt (arbeids-, pensioen-, management- en rekening courantovereenkomsten)

3. jou bovenal duidelijk maakt wat je nu precies opzet en dat doet naar het voor jou fiscaal meest gunstige inkomen.

 

Vraag gerust verder

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.