• 0

financial lease voor starter?

autoprobleempje: ik maak vrij veel km's, zo'n 60-70.000 km p/jaar en mijn auto heeft een aantal mankementjes die eigenlijk gerepareerd moeten worden wat nogal wat kosten zal opleveren......óf ik koop/lease een nieuwer exemplaar

Mijn firma draait net 12 maanden (verkoop op basis van provisie, weinig kosten, risico is nihil), 2007 is erg netjes afgesloten en zeer goed gevulde orderportefeuille voor 2008 (resultaat=minimaal 100k voor belastingen).

 

Ik stuit echter op het probleem dat leasemaatschappijen niet happig zijn op een starter, er zijn me al aanbetalingen genoemd die gelijk staan aan een 12 maandtermijnen. Dit ondanks keurige cijfers voor 2007 en een prognose 2008 door mijn accountant opgesteld, waarin aangegeven wordt dat een leaseverplichting zonder moeite kan worden betaald.

De meeste financierders moet je 2 jaarrekeningen overleggen is me verteld.

Mijn eigen bank kan ik over 1 maand aankloppen (omdat ik dan officieel geen starter meer ben voor hen), maar kunnen me nu nog niets vertellen over de mogelijkheden. Ik kan daar wel op gaan zitten wachten, maar heb liever ook nog wat alternatieven plus haast ivm de mankementen van mijn auto.

 

Kent iemand leasemaatschappijen die wat soepeler zijn in de acceptatie?

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn broer heeft een eenmanszaak dat hypothekenbemidddeling/advies geeft aan particulieren.

 

Hij heeft vorig jaar hier in Almere bij de Suzuki een een nieuwe Suzuki Swift geleased op Financial lease basis.

 

De enige voorwaardes die ze vroegen was:

1. aanbetaling van 1/3 (ongeveer 5400 euri)

2. kvk nummer.

 

Verder helemaal niets/noppes over boekjaar/cijfers etc...

 

Leuk bijkomstigheid was dat hij elke maand een bedrag moest betalen van rond de 260 of 280 euro en dat er na 3jr of 4 jr. (ben het even vergeten) de autoleasetermijn verviel en door het betalen van 1 euro, ja je leest het goed 1 euro op de laatste maandtermijn de auto wordt overgeheveld aan de leaser.

 

We hadden toen alle bedragen opgeteld (aanbetaling en alle maandtermijnen en dat was zelfs een paar honderd euro minder dan wat de auto kost als je hem ineens betaalde.

 

We hadden de Dealer toen gevraagd hoe dat zat?

De Dealer vertelde ons dat deze Leasebedrijf v/d fabrikant zelf was en de ze hiermee (geen rente inkomsten en een paar honderd euro minder per auto) de verkoop stimuleerden en dat graag doen.

 

Succes

Link naar reactie
  • 1

Ed, ik had je PB nog niet gelezen. Inmiddels gereageerd met de link naar een on-line offertesysteem

 

Vraag is uiteraard of je niet veel beter uit bent met een normaal zakelijk krediet bij je eigen bank: de meeste autofinanciers vragen forse renteopslagen bij het ontbreken van zekerheden. En zelfs met aanbetaling e.d. en rekening houdend met slottermijnen zijn de tarieven fors. . Rentepercentages van 8 of 9% zijn geen uitzondering terwijl een normaal zakelijk krediet (tot 50K bijvoorbeeld) bij een fatsoenlijke bank je max 6% kost (wij betalen iets meer dan 5 bijvoorbeeld..)

 

Een alternatief dat je ook kunt onderzoeken is financial (of operational) lease met een stevige aanbetaling en forse slottermijn, en de aanbetaling vervolgens financieren via een bancair krediet.

 

Vaag trouwens dat je huidige bank nog geen uitspraak wil doen over de mogelijkheden over een maand. Niet erg klantvriendelijk noch pro-actief!

 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reactie's, zitten goed tips tussen.

Even een rectificatie v.w.b. mijn eigen bank: heb inmiddels een goed voorstel ontvangen wat nog niet alles afdekt, maar waarmee er wel goede mogelijkheden zijn.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

@Arno: deels mee eens. Wat ik Ed via PB mailde was een link naar de Financieringsmaatschappij van Volkswagen-Pon financial services (een joint venture tussen Pon en Volkswagen).

Die financieren overigens ook andere merken dan VW's, Audi's, Seats, Skoda's en Porsche's. Andere merken doen dat ook: zo kun je bij Renault ook je Mazda laten financieren..

 

maar... juist deze merkenfinanciers hanteren fors hogere tarieven (de eerder genoemde 8-9 %) dan de normale banken. Enerzijds omdat ze minder zekerheden vragen en dus een hogere risicoopslag hanteren (of eerder: andersom) ; anderzijds omdat veel mensen die mogelijkheid uit gemak kiezen terwijl ze verlekkerd hun krabbel onder het koopcontract van een hun droomauto gezet hebben. Wat ze dan besparen met scherp inkopen en onderhandelen t.a.v. de auto geven ze dan weer dubbel en dwars weg bij de financiering en verzekering.

 

Verzekering via de financier of merkdealer is ook lang niet altijd de beste optie. Vaak betaal je teveel. Hun verlengde nieuwwaarderegelingen (soms tot wel 36 maanden) lijken leuk, maar verplichten meestal wel tot onderhoud bij de merkdealer en - bij total loss of diefstal - aanschaf van een zelfde merk/type auto bij dezelfde merkdealer. Niet iedereen wil dat.

Tegenwoordig zijn er ook reguliere verzekeraars die verlengde nieuwwaarderegelingen aanbieden zonder die onderhoud- en afnameverplichting. En financieringsclausules op de polis zetten (ook nog zo'n leuk salesargument van de dealer/financier) kunnen ze echt allemaal

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@Norbert,

 

Eens dat een goede afweging tussen bankair krediet en leasem'ij veel geld kan besparen. Auto in privé kopen en tegen kilometervergoeding declareren bij je bedrijf is natuurlijk ook een alternatief. Als je financieringskosten in je bedrijf wilt beperken.

Overigens staat tegen een wellicht hoger financierings% van een captive lease m'ij wel weer een vertrouwen en inzicht in eigen wagen. Hetgeen voor individuen vaak kan leiden tot scherpere leasetarieven dan de 'grote jongens'. Of - zoals ze het zelf zeggen - een rol hebben in het drukken van leasetarieven bij met name nieuwe

 

Rij zelf overigens een oud dieseltje in eigendom, weet het is niet groen, maar wel goedkoop!

Link naar reactie
  • 0
Rij zelf overigens een oud dieseltje in eigendom, weet het is niet groen, maar wel goedkoop!

 

OT: that makes two of us :). Overigens best groen hoor. Alleen jammer dat er geen roetfilters voor oudere modellen komen..omdat dat het belang van de (merk)dealer niet dient. Onder het mom van het milieu moet iedereen in een nieuwe auto..

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Via IQlease.nl kun je als starter ook je oude auto inzetten als aanbetaling.

Verder hebben ze nog wel andere constuctie's die echt niet duurder zijn dan andere maatschappijen, je least gewoon via je eigen dealer ook als starter

SMS reclame maakt mensen bewezen nieuwsgierig. EchtGratisSMS.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.